خبرهای داغ:

اجرای ۱۴ عنوان برنامه به همت کانونهای فرهنگی هنری مساجد

مسوول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود از اجرای ۱۴ طرح و برنامه عملیاتی در ایام کرونایی در قالب ۲ بسته و با چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۹۹۲۳
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عظیم پناهی از اجرای طرح ملی "راهکار" با شعار رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان در این شهرستان خبر داد و افزود: ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مساجد از اهداف اصلی این طرح است.
وی با اشاره به راه‌های شرکت در "طرح ملی راهکار" اظهار کرد: بارگذاری در صفحه اختصاصی کانون دربخش " طرح ملی راهکار" در سامانه بچه‌های مسجد، عضویت در کانال فهما، ارسال گزارش‌ها به مدیر گروه، انتشار در فضای مجازی و پیام رسان‌ها باعنوان پویش مردمی "بچه‌های مسجد" راه‌های شرکت در این طرح ملی است.
مسوول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم وعکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب "طرح ملی راهکار" در پویش مردمی بچه‌های مسجد شرکت نمایند.
پناهی از اجرای طرح "یاری گران زندگی" توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان نیز خبر داد و افزود: این طرح با هدف مبارزه با مواد مخدر و تربیت مربی در تمامی کانون‌ها به ویژه کانون صبح قریب - شهنما و کانون اخلاص وایثار روستای میغان اجرا می‌شود.
وی از اجرای ۱۴ طرح و برنامه عملیاتی در این ایام در قالب ۲ بسته و با چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار خبر داد و گفت: این طرح‌ها توسط کانون‌های فرهنگی هنری اجرا شود.
پناهی با بیان اینکه در این طرح‌ها به ۱۱۴ کانون برترعلاوه بر کسب امتیاز فهما جوایز ارزنده و نفیس به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد، افزود: به ۱۱۴ فیلم وعکس برگزیده ارسالی توسط شرکت کنندگان ازجمله خانواده ها، ائمه جماعات، اعضای کانون در قالب پویش مردمی بچه‌های مسجد نیز جوایز ارزنده و نفیسی اهدا خواهد شد.
مسوول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود به اجرای طرح "تفسیر کوتاه جزء هفت قرآن کریم" از طریق سامانه فهما اشاره کرد و افزود: تا پایان ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ این برنامه اجرا می‌شود و به برندگان این مسابقه ۳ کارت هدیه داده می‌شود.
وی به طرح "با کتاب در خانه" نیز اشاره کرد و گفت: در راستای کاهش تردد اهالی محله در ایام آلودگی ویروس کرونا، کاربران، مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند بهترین خلاصه، نکات و یادداشت‌های خود از کتاب‌های جذاب و خواندنی را در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری نمایند.
به گفته وی برترین آثار نویسندگان نشر داده شده و به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا می‌شود.
مسوول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود یادآورشد: کانون فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت وهمراهی هیئت امنا و سایر تشکل‌های محله می‌توانند با رویکرد‌های گوناگونی در اجرای این برنامه با کم‌ترین مشکل و مانعی، مواجه شده و گامی موثر و حرکتی جهادی را به انجام رسانند.
پناهی اعتماد سازی را یکی از مهمترین رویکرد‌های این برنامه‌ها خواند و تصریح کرد: کانون‌های مساجد با اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌تواند اعتماد مردم و فعالان اجتماعی را به خود و مساجد را ارتقا بخشد.
وی گفت: کانون‌های مساجد با راه اندازی شبکه‌های تخصصی و استفاده ازظرفیت شبکه‌های موجود می‌توانند مردم و فعالان فرهنگی، اجتماعی و محله‌ها را در اجرای این برنامه‌ها مشارکت دهند.
پناهی جریان سازی را از دیگر رویکرد‌های این برنامه‌های فرهنگی دانست و افزود: کانون با انجام برنامه‌های متعدد وموثر به اهالی محل می‌تواند نسبت به ایجاد یک جریان خدمت رسانی در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی محله و جذب حداکثری مردم به کانون و مسجد نقش آفرینی کند
مسوول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود از تولید و اهدای ماسک و لوازم ضدعفونی کننده در محلات کم برخوردار این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: توزیع بسته‌های معیشتی در بین اقشار کم درآمد و بی سرپرست و بد سرپرست توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دستور کار است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار