438 زندانی جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد چشم ‌انتظار مساعدت خیرین

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که ۴۳۸ زندانی غیرعمد در سطح زندان های سه گانه این استان چشم انتظار کمک افراد نیکوکار و گذشت شاکیان برای رهایی از بند زندان هستند.
کد خبر: ۹۲۴۰۳۵۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل جمیاری صبح امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : از این تعداد ۱۲ نفر با بدهی حدود ۱۵ میلیارد ریال زن و مابقی نیز مرد هستند.

وی تصریح کرد: همچنین ۳۶۰ نفر از این تعداد محکوم مالی ، ۷۱ نفر مهریه، تصادفات پنج نفر و ۲ نفر نیز زندانی با محکومیت شبهه عمد هستند.

مجموع بدهی زندانیان جرایم غیر عمد در استان  845 میلیارد ریال است

جمیاری مجموع کل بدهی مالی این تعداد زندانی در بند در سطح زندان های استان افزون بر ۸۴۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: میزان بدهی این زندانیان از ۵۰ میلیون تا بیش از ۳۰ میلیارد ریال است.

وی همچنین تاکید کرد: در سال گذشته ۲۹۰ زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان های کهگیلویه وبویراحمد با کمک خیرین، ستاد دیه و جلب رضایت شاکیان از بند زندان رها و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

مدیرکل زندان های کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: از این تعداد زندانی آزاد شده ۲۶۶ نفر مرد و مابقی زن بودند.

وی میزان کل بدهی این تعداد زندانی را نیز ۹۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این میزان با همکاری و دخالت ستاد دیه استان از شاکیان رضایت گرفته شد.

جمیاری تصریح کرد: همچنین از این میزان بدهی مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به صورت وام قرض الحسنه ، ۴۰ میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض و ۱۹۰ میلیارد ریال به صورت تقسیط بدهی زندانیان و همچنین ۳۰ میلیارد ریال سهم آورده آنها تامین و موجبات آزادی این تعداد زندانی فراهم شد.

مدیرکل زندان های کهگیلویه و بویراحمد گفت: رمضان امسال با بهره گیری از منابع مختلف کشوری و استانی یکهزار خانواده زندانی نیازمند از کمک های مومنانه در قالب سبد کالا و یا کارت هدیه بهره مند شدند.

جمیاری ابراز داشت: این یک هزار خانواده زندانی در استان با اختصاص اعتباری از سوی بنیاد مستضعفان کشور و نیز همکاری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، استاندار استان، رئیس کل دادگستری استان، فرمانده سپاه فتح استان و دیگر مسئولان مورد حمایت قرار گرفتند.              

وی افزود: امید است که ضمن افزایش خدمات به خانواده زندانیان تحت پوشش، سایر متقاضیانی که در نوبت قرار گرفته اند نیز حمایت شوند تا آسیب های ناشی از فقر آنان را تهدید نکند.

هیچ فرد زندانی در  زندان های استان تاکنون به بیماری کرونا مبتلا نشده است

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا اقدامات و برنامه های بهداشتی از جمله ضدعفونی زندان ها و همچنین محدودیت تمامی برنامه های فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح زندان های استان انجام شد، گفت: با بروز این بیماری تاکنون بیش از ۶۵ درصد زندانیان این استان به مرخصی رفتند.

جمیاری تاکید کرد: با توجه به برنامه ها و اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در سطح زندان های استان هیچ فرد زندانی در سطح زندان های سه گانه استان تاکنون به بیماری کرونا مبتلا نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات