احیای شب‌های قدر در حرم حضرت زینب(س) توسط سردار شهید حسین همدانی

پدرم می‌گفت سال‌ها بود که در حرم حضرت زینب(س) مراسم احیای شب‌های قدر برگزار نمی‌شد. پس از سال‌ها این مراسم را در کنار حرم احیا کردیم.
کد خبر: ۹۲۴۱۲۷۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج، "مهدی همدانی" فرزند سردار شهید مدافع حرم "حسین همدانی" چندی پیش در رابطه با روحیات معنوی پدر بزرگوارش گفته است: تصاویری که از پدرم از روزهای دفاع مقدس به جای مانده است نمایش‌دهنده روحیات معنوی ایشان، عبادت‌ها و راز و نیازهایش با خالق متعال است. پدرم در تمام طول سال به انجام فرائض دینی و مستحبات اهتمام داشتند و در ماه مبارک رمضان که ماه میهمانی خداست، انجام اعمال دینی و قرائت قرآن و ادعیه توس طایشان نمود بیشتری می‌یافت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای این شهید بزرگوار در ماه مبارک رمضان، دستگیری از مستمندان و مستضعفان بود. ایشان در این ماه کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به خانواده‌های نیازمندی که می‌شناختند می‌دادند.

همدانی تصریح کرد: در شب‌های قدر حال و هوای پدر دیدنی‌تر بود. بعد از افطار ذکر و عبادتش شروع می‌شد. در کنار ما بود؛ اما با خدای متعال و خالق بی نیاز خلوت کرده بود. در کوچه راه می‌رفت؛ اما با خدایش سخن می‌گفت. وقتی هم که در مسجد بود، بیشتر مشغول قرائت دعا و قرآن بود. قرآن به سر گرفتن‌های پدر اوج ندبه‌ی او در شب‌های احیا بود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان در کنار سفره‌های افطار و سحر به ما فرزندان توصیه‌های اخلاقی ارائه می‌کرد و می‌گفت مراقب رفتار و کردارتان باشید و رضای خدا را مدنظر قرار بدهید. همچنین در این ماه فرازهایی از کتب دینی که آمیخته به پندهای اخلاقی بود برای ما می‌خواند.

همدانی گفت: در سال‌هایی که پدر سوریه بود، توفیق نداشتم تا رمضان‌ها کنارش باشم و وقتی که به ایران برمی‌گشت از رمضان‌های سوریه برای ما می‌گفت. پدرم می‌گفت سال‌ها بود که در حرم حضرت زینب(س) مراسم احیای شب‌های قدر برگزار نمی‌شد. پس از سال‌ها این مراسم را در کنار حرم احیا کردیم. پس از آن نیز این مراسم هر ساله با حضور مدافعان حرم در کنار حرم حضرت برگزار می‌شود.

 *******

لازم به ذکر است:حاج قاسم سلیمانی درباره آخرین لحظات قبل از شهادت سردار حسین همدانی گفته بود: من آخرین لحظه که شهید همدانی را دیدم، چند ساعت قبل از شهادتش بود. یک حالت جوانی در وی دیدم، وی بسیار صبور بود. تا کسی به این شهید نزدیک نمی‌شد پی به شخصیتش نمی‌برد. من در دوران دفاع مقدس زیاد نزدیکش نبودم، اما در سوریه توفیقی شد از نزدیک با ایشان آشنا شوم.

در لحظه آخر که شهید همدانی را دیدم تکانی خوردم. احساس کردم او از شهادت خود مطلع است. بعدا وقتی با خانواده‌اش صحبت کردم یقین پیدا کردم که واقعا از شهادت خود مطلع بود. با خنده به من گفت: بیا عکسی بگیریم، شاید آخرین عکس ما باشد، وقتی این حرف را زد، تکان خوردم.
سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه وقتی شهدا را از دست می‌دهیم به ارزش آنان پی می‌بریم، خاطرنشان کرد: شهدایی چون همدانی، باقری، کاظمی، علی هاشمی و … هر ۱۰۰ سال شاید مثل‌شان بیاید.
شهید همدانی فقط یک شهید نبود، شهید همدانی یک لشکر و یک استان بود، مثل شهید بهشتی که امام(ره) فرمود یک ملت بود.

ارسال نظرات