فضای آموزشی، فرهنگی و اشتغال؛ حلقه مفقوده شهرهای حاشیه تهران؛

مردم کهریزک از افزایش ظرفیت کمپ های اعتیاد و پسماند زباله خسته شده اند

خبرگزاری بسیج: یکی از مشکلات عدیده شهرستان ری، بله قربان گویی برخی مدیران پایین دستی به مدیران بالا دستی برای بقاء در مسئولیت خود است؛ این موضوع باعث ایجاد معضلات بسیاری برای مردم جنوب تهران شده است و متاسفانه برخی رسانه ها هم برای جذب منافع شخصی با این جریان ها همراهی می کنند که ادامه این شرایط به استمرار مشکلات در این منطقه کمک می کند.
کد خبر: ۹۲۴۱۵۰۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷

سخن اول: متاسفانه سال گذشته در جلسه ای با موضوع مشکلات زیست محیطی؛ یکی از مدیران اداره ای در جنوب استان تهران اذعان کرد در جلسه ای که در شهرداری تهران برگزار شده بود، به خاطر انتقاد از انتقال زباله شهر تهران به جنوب استان، یکی از مسئولان استانی در شهرداری تهران با ادبیات توهین آمیزی با او برخورد کرده و اعلام کرده بود که در این موضوع دخالت نکند. وقتی خبرنگار بسیج عین مطالب مطرح شده را منتشر کرد، سیل تماس های تلفنی بود که خواستار تعدیل و حتی حذف برخی از قسمت های صحبت های خود از متن خبر بودند.

سخن دوم: فاز نخست مرکز نگهداری معتادان متجاهر شفق سال 96 در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع با 4 هزار متر مربع زیربنا و 2500 متر مربع سالن راه اندازی شد که 800 معتاد متجاهر در این کمپ نگهداری و تحت درمان بودند.

مراسم کلنگ زنی فاز دوم مرکز بازپروری شفق در کهریزک، با ظرفیت 300 نفر و در زمینی به وسعت 6 هزار متر مربع 28 تیرماه سال 97  با حضور مدیرکل بهزیستی استان تهران، جمالی پور فرماندار وقت شهرری و چند تن دیگر از مسئولان استانی، برگزار شد؛ در حاشیه این مراسم نگارنده، به عنوان خبرنگار بسیج با انتقاد شدید از مدیرکل بهزیستی و جمالی پور معاون استاندار تهران ، خواستار   ایجاد چنین مراکزی در شمال تهران و نیز مرکز پایتخت شد که فرماندارشهرستان ری با هدایت معاونان و همرانانش از پاسخگویی طفره رفت اما مدیر کل بهزیستی به تشریح اهمیت موضوع از زاویه مسئولیت های اجتماعی پرداخت. پس از او، یکی از مدیران بهزیستی همراه مدیرکل، پس از اطمینان از خاموش بودن دستگاه ضبط صوت با لحنی بی ادبانه خبرنگار بسیج را مورد عتاب قرار داد که چرا در مورد گم شدن میلیاردها دلار و سکوی نفتی و سایر مطالب گزارش تهیه نمی کنید اما ما را که برای رفاه مردم خدمت می کنیم  مواخذه می کنید!

پاسخ نگارنده به این ادعای مسئول فوق فقط یک جمله بود:« این کار شما خدمت به مردم جنوب تهران نیست، بلکه خیانت به آنها است، چرا در شهرستان ری باید فقط 44 کمپ دارای مجوز برای نگهداری معتادان دایر شده است؟ چرا در جنوب تهران؛ پل طبیعتی که در مدت کمتر از دو سال در بزرگراه مدرس ساخته شد؛ یا دریاچه مصنوعی خلیج فارس در شهرک شهید باقری منطقه 22 که در مدت دو سه سال ساخته شد، یا  بیمارستان فوق تخصصی مغز و اعصاب با نمای ساختمانی که به شکل نیم کره مغز در ضلع شمال بزرگراه همت در شهرک شهید باقری ساخته شده ، یا پارک چیتگر در غرب تهران و صدها پروژه تفریحی، گردشگری، ورزشی و غیره که اکثر آنها در چهار – پنج سال گذشته ساخته شده نمی سازید؟»

 سخن سوم: خبر رها سازی ‌11 هزار معتاد همزمان با شیوع کرونا در فشافویه و کهریزک به نقل از رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایگاه نهم فاتب ری خبر نگران کننده ای بود؛ اما نه برای شهروندان و مسئولان شمال نشین تهران، بلکه برای مردم جنوب پایتخت. متاسفانه برخی رسانه های مجازی ری هم به جای آسیب شناسی موضوع، درصدد کسب منافع شخصی به دنبال متهم کردن اداره بهزیستی در ازای دریافت کارت هدیه ای ناچیز برآمدند. از سوی دیگر روابط عمومی یک اداره دولتی در جنوب شهرستان هم، به جای تنویر اذهان عمومی، به دنبال تسویه حساب شخصی برآمده و به نقل از مدیر دستگاه مربوط خود، خبر رها سازی 11 هزار معتاد را تایید و لینگ خبر را در فضای مجازی منتشر می کند؛ اما بعد از جوابیه اداره بهزیستی، روابط عمومی فرمانداری ری؛ خبر رها سازی 11 هزار معتاد در سطح باقرشهر و کهریزک را از سایت فرمانداری حذف می کند.      

 سخن آخر: حرفی را که باید اول می گفتم، آخر مطلب بیان می کنم:« آقای بابایی، بخشدار کهریزک هفته گذشته از افزایش ۳ هزار نفری ظرفیت کمپ نگهداری معتادان متجاهر در کهریزک خبر داد.  

به گزارش روابط عمومی بخشداری کهریزک، امین بابایی در جریان بازدید از مرکز نگهداری معتادین سروش که با حضور سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ صورت گرفت با اشاره به ضرورت پیگیری مسائل و مشکلات معتادان متجاهر بخش کهریزک اظهار داشت: مرکز سروش با برخی چالش ها از جمله کمبود آب شرب به دلیل عدم لوله انتقال آب مواجه است که رفع این مشکل به ویژه در شرایط کرونا و ضرورت رعایت پروتکل ها و بهداشت فردی اهمیت مضاعفی دارد‌.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر جمع آوری معتادین متجاهر به شرط انجام تست کرونا و قرنطینه آنها، رفع مشکلات چنین مراکزی به ویژه مرکز سروش در اولویت بخشداری قرار دارد.

بخشدار کهریزک سپس با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر ماده ۱۶ در کمپ سروش واقع در بخش کهریزک تصریح کرد: افزایش ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر در این مرکز تا ۳۰۰۰ نفر با احداث سوله های جدید با هدف توانمندسازی معتادین پس از بهبودی پیگیری می شود.

جناب بابایی!! مردم مظلوم جنوب شهر از مشکلات دفن اموات گرفته تا بوی بد مراکز دفن پسماند آراد کوه به ستوه آمده بودند که با موافقت و در اصل خیانت فرماندار سابق شهرستان ری به مردم جنوب تهران، مجوز دفن زباله های خطرناک بیمارستانی در هوشنگ آباد هم صادر شد. «بله قربان گویی» به مدیران بالادستی، آفت مدیران غیر بومی شهرستان است. چون چند صباحی در این شهرستان تجربه و  رزومه جمع می کنند و از این شهر کوچ می کنند.

آقای بخشدار!! چند سال پیش در جریان رسیدگی به یک پرونده، رسانه ها به جای استفاده از نام بازداشتگاه از عنوان پرونده کهریزک نام بردند که بعد ها در مراحل بعدی هرگاه خبری از این پرونده منتشر می شد از واژه ماجرای کهریزک استفاده می شد که انتقاد شدید مردم مظلوم و محجوب این منطقه را در پی داشت که خبر آن در خبرگزاری بسیج هم، منتشر شد. مردم کهریزک تاکید دارند که این منطقه یکی از شهرهای تاریخی با تمدن چند هزار ساله است و اولین کارخانه صنعتی قند کشور در کهریزک شاخته شده اما این شهر تاریخی و شهید پرور را به نام پرونده های معروف قضایی و غیره می شناسند.     

جناب بخشدار!! به جای افزایش ظرفیت نگهداری معتادان، کمی به فکر افزایش ظرفیت فضای آموزشی، ورزشی، فرهنگی، تفریحی و.... باشید؛ بالاتر از دعای مردم هیچ قدرتی در دنیا نیست.

علی اشرف خانلری  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار