مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به فضیلت های شب قدر گفت:در شب قدر همه در خدمت منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) قرار می گیرند وبدین جهت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کد خبر: ۹۲۴۱۷۸۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷

حجت الاسلام ماشاء الله عبدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی در گفتگو با  خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛   با اشاره به فرازی از دعای يَا عَلِيُّ يَا عَظِيمُ يَا غَفُورُ يَا رَحِيمُ أَنْتَ الرَّبُّ الْعَظِيمُ‏،الَّذِي لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ‏ءٌ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ،وَ هَذَا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَ كَرَّمْتَهُ وَ شَرَّفْتَهُ وَ فَضَّلْتَهُ عَلَى الشُّهُورِ،وَ هُوَ الشَّهْرُ الَّذِي فَرَضْتَ صِيَامَهُ عَلَيَّ وَ هُوَ شَهْرُ رَمَضَانَ‏ گفت: تمام فضیلت های ماه مبارک رمضان در این دعای نورانی نهفته شده است.

وی افزود: همانگونه که بعضی از مکان ها مقدس است و فضیلت دارد بعضی از زمان ها و یا بعضی از ماه ها هم فضیلت بر زمان های دیگر است و آن ماه مبارک رمضان است که در دعای مشهور ماه رمضان این نکته تاکید شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه ماه رمضان در پیشگاه خداوند دارای شان و منزلت والایی است،گفت: در مورد ماه رمضان هم ظرف و هم مظروف بزرگ و باعظمت است و این عظمت و بزرگی ماه رمضان از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

وی با تأکید بر اینکه نزول قرآن در این ماه از مهمترین دلایل اهمیت ماه مبارک رمضان است،گفت: در آیه إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ  آمده که آن را بالاتر از هزاران ماه دانسته است.

عبدی با اشاره به تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍبیان کرد:در شب های قدر ملائک نازل می شوند و به دلیل عظمت این ماه در زمین قرار می گیرند.

وی سومین دلیل اهمیت ماه مبارک رمضان را وجود نازنین حضرت ولی عصر(عج) خواند و گفت: در این شب همه در خدمت منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) قرار می گیرند.

عبدی با تأکید بر اینکه وجود عفو عمومی خداوند در این ماه از دیگر اهمیت های ماه مبارک رمضان است،گفت: این عفو در شب های قدر ویژه تر است وهمچنین که نوشته شدن مقدرات یکساله انسان در شب قدر که با امضای حضرت مهدی(عج) است از دیگر اهمیت های شب های قدر است.

وی با اشاره به وجود نورانی و بابرکت امیرالمومنین(ع) در ماه رمضان عنوان کرد: بزرگترین بنده خدا حضرت علی مرتضی(ع) در شب قدر به شهادت می رسد که از دیگر دلایل عظمت شب های قدر است که در اینجا عظمت اهل بیت(ع) و اهل بیت به وضوح مشخص است و یکی از مهمترین مسائلی که در شب های قدر به آن توجه داشت شناخت دشمنان اسلام و قرآن است که باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به رزمایش کمک مومنانه بیان کرد: یکی از آیین هایی که در ماهیت اسلام در ماه مبارک رمضان نمود بیشتری دارد کمک به دیگران به تاسی از وجود مبارک امام حسن مجتبی(ع) است که امسال به توجه به شرایط کرونایی با عنوان کمک مومنانه از آن یاد می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: پیام مقام معظم رهبری که برای راه اندازی رزمایش کمک مومنانه در کشور با استقبال بسیار گسترده ای توسط مردم روبه رو شد که امروز فضای کشور به کمک مومنانه عطرآگین شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دلایل اهمیت ماه مبارک رمضان به طور جزئی قابل بررسی است و همه ما باید از این فرصت به دست آمده برای خودسازی و از آن مهمتر با توجه به شرایطی که در آن هستیم و آن هم کمک به دیگران است باید به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات