نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عاشقان منجی عالم بشریت باید علاوه بر عشق به امام خود معرفت و ولایت‌باوری را در خود تقویت کنند.
کد خبر: ۹۲۴۱۸۷۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

تقویت معرفت و ولایت‌باوری شرط ظهور و حضور حضرت بقیة‌الله (ع) است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم احیای بیست و سوم ماه رمضان در اردبیل اظهار داشت: خداوند متعال هرگز در این دنیا چیز بدی نیافریده و این انسان است که عاقبت خود را با گرایش به اعمال زشت و نکوهیده، ناپسند می‌کند چرا که خداوند نسبت به بنده خود هیچ شری ندارد.

وی با اشاره به فضیلت‌های شب قدر و تکمیل دین انسان در این شبها افزود: جهان بدون عقلانیت هیچ است و اگر امروز انسان در دام خودخواهی‌های خود اسیر گشته همه به سبب نبود معرفت و درک صحیح از امامت و ولایت بوده چرا که خداوند در کتاب آسمانی خود راه و گراغ راه را معرفی کرده و هدایت را به وسیله پیامبران در اختیار خود انسان قرار داده است تا نیک و بد در این دنیا مشخص گردد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جهان اکنون درگیر ظلمت و تباهی است و به یک باره به وسیله امام عصر(عج) عدل و قسط در سرتاسر دنیا حاکم خواهد شد، چرا که خداوند متعال برابر آیات الهی اجازه هیچ طغیانگری و سرکشی را به ‌یمن ظهور خاتم‌الاوصیا(ص) نخواهد داد.

عاملی تصریح کرد: روایات زیادی در اهل تسنن و شیعه در مورد حضرت مهدی(عج) نوشته شده است که همه تاکیدی بر علامیت عالم است به طوری که در این عالم همه فانی خواهند شد الا عده‌ای که راه حق را از باطل تشخیص داده و در مسیر الهی بندگی کرده باشند.

وی با اشاره به اهمیت انتظار واقعی و سراسر عشق در طول غیبت حضرت مهدی(عج) گفت: فراگیری سیره ناب حضرت و حرکت در مسیر الهی همواره می‌تواند چراغ‌راهی برای جوانان و منتظران واقعی حضرت موعود باشد که در این زمینه تقویت دینی و فرهنگی نسل حاضر جزو ضروریات است.

به گفته امام جمعه اردبیل نجات بشر در این دنیا و شفاعت او در جهان آخرت همه به وسیله تمسک به اهل بیت(ع) خواهد بود به شکلی که با تأسی از سیره ناب اهل بیت(ع) می‌توان خود را از آتش و مصیبتهای دنیا و آخرت نجات داد.

عاملی نشانه واقعی و اصلی عاشقان حضرت موعود را غیرت در عشق دانست و اظهار کرد: اگر کسی خود را عاشق حضرت نامیده اما از سفارش‌های الهی چیزی نمی‌داند عاشق نیست، چون در این مسیر باید عاشقان واقعی نسبت به عشق خود به مهدی موعود غیرت داشته باشند.

در پایان این مراسم مردم حاضر در مصلای امام اردبیل با ذکر، دعا و بک یا الله از درگاه باری تعالی طلب مغفرت کرده و آخرین شب از شبهای احیاء به عزاداری پرداختند.

ارسال نظرات