خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
گزارشی از شهادت امام جمعه کازرون در 23 رمضان سال 98؛

علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید

سحرگاه چهارشنبه، ۲۳ رمضان ۱۴۴۰، مصادف با ۸ خرداد ۹۸، امام جمعه مردمی شهرستان کازرون، پس از بازگشت از مراسم آخرین شب قدر، در جلوی درب منزلش به شهادت رسید. خبر، سنگین بود.
کد خبر: ۹۲۴۲۰۰۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سحرگاه چهارشنبه، 23رمضان 1440، مصادف با 8خرداد 98، خبری شهر کازرون را در شوک غیرمنتظره ای فرو برد. این شوک، در مدت زمان اندکی، استان فارس و حتی ایران را لرزاند. امام جمعه مردمی شهرستان کازرون، پس از بازگشت از مراسم آخرین شب قدر، در جلوی درب منزلش به شهادت رسید. خبر، سنگین بود.

اطلاعات اولیه، حاکی از آن بود که ایشان در مقابل منزل خود با ضربات چاقو هدف قرار گرفتند که بر اثر شدت جراحات جان باختند.

این اتفاق پس از بازگشت امام‌جمعه کازرون از مراسم احیا و ساعت ۳ و نیم بامداد ۲۳ رمضان رخ داده است.

به گفته معاون فرماندهی ناجا استان فارس، ضارب در اندک زمان کوتاهی شناسایی و پیش از ظهر روز 23 رمضان، دستگیر ‌شد.

در شبکه های مجازی عنوان شده که قاتل حجت الاسلام خرسند مردی حدودا چهل ساله بوده که درمقابل منزل خود را به او رسانده و پس از اصرار به گرفتن عکس سلفی با شهید خرسند، با چاقو به او حمله ور شده است.

حیدر آسیایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز پس از دستگیری قاتل گفت: این پرونده به‌صورت فوق‌العاده و فوری در دادسرای کازرون و اگر لازم باشد در دادسرای شیراز بررسی می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قاتل به‌سزای عملش می‌رسد.

حجت الاسلام خرسند امام جمعه شهید شهرستان کازرون، در سال ۱۳۴۶ در کازرون متولد شد، او پس از گذراندن تحصیلات دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در این شهرستان، با علاقه‌ای که به روحانیت داشت، در مهرماه سال ۱۳۶۴ با ورود به حوزه علمیه کازرون دروس سطح را از محضر حضرات آیات ایمانی، بنیادی و حضرات حجت الاسلام والمسلمین حمیدی، کرمانی و هدایتی بهره برد.او سپس به قم رفت و در درس کفایه از محضر حضرات حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد فاضل لنکرانی و مرحوم فاضل هرندی فیض برد.

حجت الاسلام خرسند مقطع درس خارج را در محضر حضرت آیات عظام مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، نوری همدانی و حضرت آیت‌الله حاج شیخ محسن فقیهی گذراند و در دوران دفاع مقدس و در سال ۱۳۶۲ به جبهه اعزام و به درجه جانبازی نائل شد. شهید حجت الاسلام خرسند در سال ۱۳۸۶ امام جمعه کازرون شد.در مدت خدمتش به عنوان امام جمعه کازرون، تقوا، ولایتمداری، مردم دوستی و ساده زیستی اش زبانزد عام و خاص بود.

نرگس حسن پور همسر شهید رمضان حجت الاسلام خرسند در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مردم هر زمان (حتی هنگامی که حاج آقا مسافرت بودند) مراجعه می‌کردند. با همه توان سعی می‌کرد مشکلات آن‌ها را رفع کند. حاج آقا همیشه می‌گفت از مردم هستم و با مردم هم خواهم بود، مردم را درک و به خانواده‌های بی بضاعت کمک می‌کرد به طوری که گاهی اوقات من به حاج آقا می‌گفتم شما باید مسئول کمیته امداد و بهزیستی می‌شدید.

خرسند اگر چه ناجوانمردانه، اما خرسند رفت، علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید

همسر شهید حجت الاسلام خرسند گفت: بسیاری از مردم در دیدار با ما می‌گویند او (حجت الاسلام خرسند) در کنار ما و پدرمان بود و اکنون یتیم شده ایم.

او آن شب را اینگونه روایت کرد: آن شب من از حجت الاسلام خرسند خداحافظی کردم و به او گفتم من امشب برای مراسم احیا به مسجد نزدیک خانه می‌روم، چون پسر کوچکم اگر بهانه‌ای گرفت یا خسته شد من زودتر به خانه برگردم و سحری را آماده کنم.

نرگس حسن پور ادامه داد: حجت الاسلام خرسند هم  نیم ساعت بعد از من برای مراسم احیا به مصلی رفته بود.

وی با بیان اینکه پس از اتمام مراسم احیا به خانه آمدم، اما هنوز حجت الاسلام خرسند نیامده بود، افزود: پس از مدتی احساس کردم کسی در می‌زند پیش خود گفتم اشتباه می‌کنم و یا در غیر این صورت حتی اگر کسی هم کاری داشته باشد صبح فردا دوباره مراجعه می‌کند و چون تنها بودم و حاج آقا نبود اعتنا نکردم.

همسر امام جمعه شهید کازرون بیان کرد: غذای سحر را آماده کرده بودم که صدای یک ماشین را شنیدم و پیش خودم گفتم خوب شد حاج آقا آمد.

وی در ادامه گفت: حجت الاسلام خرسند حتی کلید انداخت و در را باز کرد و بعد از آن احساس کردم صدای پچ پچی از پشت در می‌آید، با خودم گفتم حتما کسی آمده و با او کار داشته و در حال صحبت هستند. در بسته شد. آمدم به دم در بروم، گفتم شاید حاج آقا ناراحت شود و صبر کردم. نگران بودم، همان لحظه زنگ در به صدا درآمد. به طرف آیفون رفته و آن را برداشتم. صدای راننده بود او گفت: حاج خانم، آقا را زدند و من با تعجب گفتم: یعنی چه که آقا را زدند؟ چه می‌گویید؟

همسر امام جمعه شهید کازرون ادامه داد: من به دم در رفتم و بیرون را نگاه کردم. حاج آقا جلوی در نبود و داخل کوچه جلوتر روی زمین افتاده بود.

همسر حجت الاسلام خرسند افزود: بلافاصله به داخل خانه دویدم، تلفن را برداشته و به اورژانس زنگ زدم و آن لحظه من فقط یک یا دو جمله گفتم، تو رو خدا، کمک کنید... سریع بیایید که امام جمعه تان را کشتند.

نرگس حسن پور با بیان اینکه قاتل از قبل برنامه ریزی کرده بود، تصریح کرد: آن زمان که حاج آقا بر زمین افتاده بود، کوچه تاریک بود و تمام چراغ‌های کوچه خاموش بود. در صورتی که قبل از اینکه من به خانه بیایم هم کوچه شلوغ و هم چراغ‌ها روشن بود.

حسن پور همسر امام جمعه شهید کازرون اظهار کرد: چند دقیقه پس از تماس خودم، از اورژانس تماس گرفتند و از من خواستند برای جلوگیری از شدت خونریزی با پارچه‌ای زخم حاج آقا را ببندم، که آن موقع چادرنمازم را به راننده حاج آقا دادم تا زخم را ببندد.

وی ادامه داد: پس از گذشت چند دقیقه هنوز هم اورژانس نیامده بود.

همسر امام جمعه شهید کازرون اضافه کرد: علاوه بر من، راننده هم با اورژانس تماس گرفته بود، اما باز هم تاخیر داشتند. تا اینکه آمبولانس اورژانس رسید و نیروهای اورژانس حاج آقا را بردند و من پشت آمبولانس می دویدم و می گفتم تو رو خدا من را هم ببرید.

وی تصریح کرد: پس از انتقال حاج آقا به بیمارستان، کلید، عمامه و کتاب دعای حاج آقا هر کدام، یک طرف، افتاده بود، آن‌ها را برداشته و داخل خانه گذاشتم و در را بستم همراه یکی از دوستان به بیمارستان رفتم که به ما گفته شد حاج آقا به شهادت رسیده است؛ و بعد هم با تلاش و همت ماموران نیروی انتظامی قاتل همان روز و کمتر از چند ساعت دستگیر شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس، حجت الاسلام خرسند امام جمعه شهید شهرستان کازرون را از ائمه جمعه پرتلاش، مخلص، بسیار متواضع، بسیار مردمی و پیگیر امور مردم دانست.

خرسند اگر چه ناجوانمردانه، اما خرسند رفت، علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید

وی گفت: این شهید، از ائمه جمعه‌ای بود که تحلیل‌های بسیار زیبایی در رابطه با مسائل سیاسی و اجتماعی داشت و از ارکان مهم جلسات ما بودند و بعد از شهادتشان، نبود او در جلسات کاملا حس می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان تصریح کرد: این عالم ربانی، دغدغه‌های مردم را خوب می‌شناخت و خوب دنبال می‌کرد، فردی با اخلاص، باسواد، از رزمندگان دوران دفاع مقدس، جانباز و مطیع ولایت بود و دغدغه‌ها و توصیه‌های رهبری را دنبال می‌کرد.

یکماه پیش از این اتفاق، خبر شهادت طلبه ساده‌زیست، خانواده‌دوست و طرفدار نظام و رهبری با تحریکات برخی سلبریتی ها منتشر شد و نگاه ها را متوجه سبک زندگی خاص حجّت‌الاسلام قاسمی و روحیات و تفکرات وی کرد. گلوله فرد جاهل و شرور بر پیشانی کسی نقش بسته بود که نشانه‌های اسلام ناب را با خود همراه داشت؛ و کم‌تر از یک‌ماه از آن حادثه تلخ، شاگرد دیگری از مکتب امام‌صادق (ع)، در بهترین لحظات ماه مبارک رمضان و شب قدر، به خون خود می‌غلتد و بار دیگر مظلومیت روحانیت را به رخ می‌کشد.

اگرچه حجّت‌الاسلام محمّد خرسند برخلاف طلبه همدانی، چهره‌ای شناخته شده محسوب می‌شود و در قامت امامت جمعه کازرون و عضویت در شورای مرکزی حزب مؤتلفه، سال‌ها مشغول فعالیت بود، امّا اکنون که به درجه رفیع شهادت نائل آمده است، مرور مواضع وی از فرهنگ تا سیاست خالی از لطف نیست.

حجت الاسلام خرسند، اجرایی و عملی کردن فرمایشات رهبری، وظیفه قانونی و شرعی همه مسئولین می دانست، یعنی وقتی که مقام معظم رهبری مطالبه و وظیفه ای را معین می‌کنند، هم وظیفه قانونی و هم وظیفه شرعی همگان است که به آن عمل کنند.

خرسند اگر چه ناجوانمردانه، اما خرسند رفت، علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید

وی هنچنین در مورد مذاکره با آمریکا می گوید: "قرار بود با کدخدا مذاکره بشود تا نوچه های کدخدا مزاحمتی ایجاد نکنند و پررویی نکنند، اما دیدم که مذاکره با کدخدا، نوچه های او را هم پررو تر کرده است و ما امروز می‌بینیم که قطر، عربستان، کویت و امارات پا را از گلیم خودشان درازتر کرده اند و غرور ملی ایرانیان خدشه دار شده است. خب این وظیفه اولیه دولت و بویژه دستگاه سیاست خارجی ما است که عکس العمل نشان دهد. متأسفانه نه تنها شاهد برخورد نبوده ایم بلکه در برخی موارد، امتیازاتی هم داده شده است! مثل همین تغییر معاون وزیر خارجه که یکی از خواسته های سعودی ها بوده است. حالا تغییر یک امر طبیعی است، اما شما چرا باید تغییری انجام بدهید که خواسته دشمنان ما بوده و بعد در رسانه های بین الملی اینگونه استنباط شود که جمهوری اسلامی با این کار، قصد امتیاز دادن به عربستان را داشته است.

امروز باید کشور و دولت ما، از تمام ظرفیت خود، از جمله نفوذی که در منطقه داریم و نیز از طریق سازمان کنفرانس اسلامی استفاده کنیم و با به خدمت گرفتن وکلای زبردست، از مجامع حقوقی بین الملی پیگیری های لازم را انجام دهیم تا رژیم عربستان را وادار به پذیرش مسئولیت خود در قبال جنایت منا کنند تا التیامی باشد بر داغی که خانواده های حجاج بیت الله الحرام متحمل شده اند."

شهید لیله القدر، معتقد بود که خواص باید بصیرت داشته باشند، مرعوب نشوند و حب جاه و مقام آنها را فریب ندهد؛در این رابطه می گوید: "در دفاع از نظام و نه گفتن به دشمن؛ که همانا مقام معظم رهبری از آن به عنوان جهاد کبیر یاد کردند تردید نکنند. دشمن، دوستی‌اش نیز دشمنی است؛ یعنی اگر در جایی هم ادعای دوستی می کند، این یک نوع دشمنی است و او مترصد این است که از فرصت بوجود آمده استفاده کند و اصل نظام اسلامی را از بین ببرد. بنابراین خواص باید مراقب باشند و با تدبیر و تبعیت محض از ولایت و رهبری حرکت کنند. در جنگ احزاب نیز مسلمانها پشت سر پیامبر حرکت می کردند و تابع ایشان بودند و در حالی که این جنگ در فصل سرما بوقوع پیوسته بود، آنها سرما، گرسنگی و بی خوابی را تحمل کردند و با مقاومت خود، دشمن را مجبور به عقب نشینی و بازگشت به مکه کردند و از بدین طریق، زمینه فتح مکه از جنگ احزاب فراهم شد. امروز هم اگر ما از عربده های دشمن نترسیم و با محوریت ولایت و رهبری همدل و همزبان باشیم، قطعاً دشمن شکست خواهد خورد و نقشه های او نقش برآب خواهد شد."

وی همچنین یکی از امتیازات انقلاب اسلامی را رویش‌ها و تربیت کردن انسانهای شایسته ای می داند که امروز نمونه آن را در لبنان، فلسطین، یمن، بحرین، سوریه، عراق و افغانستان شاهد هستیم.

امام جمعه شهید کازرون در این رابطه می گوید: "این هایی که امروز با این جریانات تکفیری مبارزه می کنند، تربیت یافتگان انقلاب اسلامی هستند. در خود کشور ما، این تحولات بزرگی که بوجود آمده، این خودکفایی که بوجود آمده و این اعتماد به نفسی که ایجاد شده، همگی ناشی از میدان دادن به بچه های انقلاب و کادرسازی ایکه از آنها صورت گرفته بوده است.

در مقابل، هر جا که بچه های انقلاب را باور نکردند، آنها را پس زدند و به غرب زده ها میدان داده شد، ما به مشکل بر خوردیم. امروز اقتصاد ما مشکل دارد، چون میخواهیم با روحیه غیر جهادی و نسخه های غربی نظیر بانک جهانی، اقتصادمان را سامان بدهیم؛ خب، وضع اقتصاد ما نه تنها بهتر نشده، بلکه روز به روز مشکلات بیشتر شده است. اما اگر بچه های انقلاب را باور کنیم، به آنها بها بدهیم و امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهیم، قطعاً مشکلات اقتصادی ما هم بر مبنای الگوی اقتصاد مقاومتی حل خواهد شد."

نظرات و عقاید این روحانی مردمی، برای عده ای گران بود. بخصوص که در آشوب های سال قبل از شهادتش، در کنار مردم و خواهان رسیدگی به خواسته مردم شهرش بود. در این راه هم سختی های زیادی را به جان خرید.

 خرسند اگر چه ناجوانمردانه، اما خرسند رفت، علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید

ریشه‌هایی از تفکرات منافقین در به شهادت رساندن حجت‌الاسلام خرسند دیده می‌شود

محمدحسن ذاکری، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره نیت و هدف قاتل شهید محمد خرسند گفت: آنچه در تحقیقات و بازجویی‌ها از قاتل به دست آمد این بود که نوعی انحراف عقیدتی در این فرد دیده می‌شد. او در روزهای قبل از جنایت با لباس عربی و سوار بر اسب در سطح شهر کازرون ظاهر شده بود و خود را عامل امام زمان(عج) می‌دانست و به دنبال حذف برخی چهره‌های تأثیرگذار روحانیت بود تا به زعم خودش زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کند.

وی منشأ دیدگاه قاتل شهید محمد خرسند را برخی تفکرات التقاطی دانست و هشدار داد: باید این تفکرات در جامعه ریشه‌یابی شوند تا مجدداً با چنین اقداماتی مواجه نشویم.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: در بازجویی‌ها و تحقیقات محلی در باره قاتل شهید خرسند مشخص شد او مدتی با برخی گروه‌هایی مرتبط بود که نسبت به مسائل دینی، به‌ویژه روحانیت تفکر خاصی دارند و در سطح جامعه در این باره بذر کینه و نفرت می‌کارند.

وی با اشاره به پیام حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه در خصوص این پرونده خاطرنشان کرد: ریشه‌یابی و شناسایی عوامل پشت صحنه‌ این جریان مهم است.

وی گفت: ریشه‌های این تفکرات را در فضای مجازی می‌بینیم که ترویج می‌کنند عامل بسیاری از مشکلات روحانیت است.

ذاکری اظهار کرد: شهید خرسند روحانی تأثیرگذار در کازرون بود. در شرایطی که اغتشاشات این شهر به اوج خود رسید اگر شهید خرسند جلوی آن فتنه بزرگ را نمی‌گرفت کشته‌های بسیاری می‌دادیم.

وی با اشاره به اینکه ریشه‌هایی از تفکرات منافقین در به شهادت رساندن شهید خرسند دیده می‌شود گفت: قاتل ایشان برای انجام چنین اقدامی از جایی هدایت می‌شد و بنایش بر این بود شب نوزدهم ماه رمضان در میدان اصلی شهر کازرون با شمشیر حجت‌الاسلام محمد خرسند را به شهادت برساند. قاتل منبری تهیه کرده و آن را در میدان اصلی وسط شهر قرار داده بود که حجت‌الاسلام خرسند بالای آن برود و ایشان را روی منبر به شهادت برساند.

در نهایت، پیکر شهید حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون عصر شنبه 11 خردادماه، با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم روزه دار، در میان اشک و آه مردم کازرون و دوستداران این روحانی خدوم که از شهرها و حتی کشورهای مختلف به کارزون آمده بودند، تشییع و سپس در گلزار شهدای امامزاده سید محمد نوربخش به خاک سپرده شد.

مردم کازرون، با حضور پرشور و عزادار خود در این تشییع کم نظیر، قدردانی خود را از این امام جمعه مردمی و خدوم، نشان دادند. تشییعی که نه فقط در ایران، که در تاریخ، برای کمترکسی اینگونه پیش می آید؛ و این، نشان از خلوص و صفای این شهید دارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هم روز تشییع، در پیامی، شهادت مظلومانه امام‌جمعه فعال و موفق کازرون جناب حجةالاسلام آقای حاج شیخ محمّد خرسند رضوان‌الله‌علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی کازرون بویژه ارادتمندان و مستفیدان از آن عالم بزرگوار و بالأخص خانواده گرامی و بازماندگان ایشان تبریک و تسلیت گفت.

خرسند اگر چه ناجوانمردانه، اما خرسند رفت، علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید

در پیام رهبر انقلاب اسلامی به همین مناسبت آمده است: شهادت مظلومانه امام‌جمعه فعال و موفق کازرون جناب حجةالاسلام آقای حاج شیخ محمّد خرسند رضوان‌الله‌علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی کازرون بویژه ارادتمندان و مستفیدان از آن عالم بزرگوار و بالأخص خانواده گرامی و بازماندگان ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام افزودند: ایشان در شب قدر و پس از ساعاتی توسّل و تضرع به لقاءالله پیوست و این نشانه پاداش بزرگ الهی به آن روحانی با اخلاص و پر تلاش است ان‌شاءالله. از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیائش را برای ایشان مسألت می‌کنم.

حجت الاسلام خرسند از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.

در نهایت، پس از تأیید حکم اعدام قاتل امام جمعه کازرون در دیوان عالی کشور و اخذ استیذان، اجرای این حکم در دستور کار اجرای احکام کیفری شیراز قرار گرفت.

حکم قصاص حمید درخشنده که اقدام به قتل امام جمعه کازرون کرده بود؛ صبح روز 6شهریور، در ملاء عام به اجرا درآمد.

 خرسند اگر چه ناجوانمردانه، اما خرسند رفت، علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید

آخرین گفتگوی رسانه ای امام جمعه کازرون با شیرازه:

کاسبان ترس، یا مرعوبند یا نفوذی و ستون پنجم دشمن/ جنگ نخواهد شد

امام جمعه کازرون با تأکید بر اینکه جنگ نظامی انجام نخواهد شد گفت: در داخل، کاسبان ترس عده ای مرعوبند، عده ای هم یا نفوذی یا ستون پنجم و مهره دشمنند و می خواهند با ترساندن مردم، بتوانند کار ناتمام دشمن در داخل را تمام کنند.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفتگو با شیرازه، تأکید کرد: هم اکنون ما با آمریکا در حال جنگ همه جانبه هستیم، اما صحنه آرایش فعلی، صحنه آرایش برای جنگ نظامی نیست؛ چرا که اگر حتی یک درصد هم عقل داشته باشند، می فهمند که جنگ نظامی، آغازش با آنهاست اما پایانش دیگر با آنها نیست.

به گفته وی، در جنگ زد و خورد است. می زنند، اما دیگر زمان زدن و در رفتن تمام شده است. می زنند اما برای هر یک ضربه 10 ضربه جواب می گیرند.

حجت الاسلام خرسند با بیان اینکه پایگاه ها و ناوهای آمرکا در منطقه، در تیررس موشک های ماست و قطعا آنها به مراتب بیشتر از ما ضربه پذیرند و شرایط داخلی فعلی آمریکا هم شرایط وارد شدن در جنگ دیگری نیست، تصریح کرد: پس بنابراین این تحرکات آمریکاییها بیشتر شبیه جنگ روانی است برای فشار به جمهوری اسلامی، باج گیری و دوشیدن کشورهای عربی مثل عربستان و امارات، و گرنه خود آمریکاییها که خودشان پیام دادند که ما به دنبال جنگ نیستیم؛ اگرچه نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل هستند که اگر دشمن حماقتی بکند، او را تأدیب کنند و بر سر جایش بنشانند.

امام جمعه کازرون در ادامه به کاسبان ترس در داخل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در داخل هم عده ای مرعوبند، عده ای هم یا نفوذی یا ستون پنجم و مهره دشمنند و می خواهند با ترساندن مردم، بتوانند کار ناتمام دشمن در داخل را تمام کنند.

وی افزود: اینها باید از خودشان سوال کنند که در انتخابات ریاست جمهوری می گفتند اگر رقیب رای بیاورد، تحریم ها برداشته می شود، دلار 5هزار تومان می شود و سایه جنگ بر کشور می آید. حالا آنها آمدند، تحریم ها هست و به نهایت خود رسیده است. دلار اکنون که حدود 15 هزار تومان است . سه برابر ترسی که می دادند. سایه جنگ هم که خودتان تبلیغ می کنید. اکنون چه جوابی برای مردم و افکار عمومی دارید؟ اینها امروز باید پاسخگو باشند و از مردم عذرخواهی کند برای حرف های بی ربطی که آن زمان زدند.

حجت الاسلام خرسند تأکید کرد: شرایط امروز کشور به گونه ای است که باید همدلی بین مردم و مسئولین باشد و کشور آرام نگه داریم.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه چرا جنگ واقعی را جدی نمی گیریم و به دنبال یک جنگ تخیلی می گردیم؟ جنگ واقعی امروز ما، جنگ اقتصادی است، تصریح کرد: بیائید بنشینید فکری به حال اقتصاد کشور، به حال جوانان و رونق تولید بکنید و جنگ حقیقی امروز این است.

وی، بی انضباطی مالی در کشور، و بی نظمی در تولید را نمونه هایی از جنگ حقیقی دانست و گفت: نمونه های این جنگ را در بازار سکه و خودرو و طلا و ارز میبینیم، این جنگ واقعی است. در این جنگ دشمن آتش بیار معرکه است و از این راه می خواهد جمهوری اسلامی را به زانو دربیاورد. وگرنه دشمن می داند در جنگ نظامی، ضرر خواهد کرد و همه امیدش به این جنگ روانی و اقتصادی و فرهنگی است.

حجت الاسلام خرسند در ادامه به حادثه دیروز دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: این که شما می بینید به یکباره در دانشگاه تهران، جمع قلیلی بر علیه ارزش های اسلامی و حجاب شعار می دهند و دهن کجی می کنند،نشان می دهد که امروز شرایط کشور، شرایط جنگ روانی است و دشمن با این کارهای کوچک بی ارزش کم اهمیت، می خواهد اهداف خود را در کشور پیاده کند.

 به گفته امام جمعه کازرون، جریان مرعوب، همیشه مرعوبند و همیشه حق را به دشمن می دهند و همیشه کوتاه می آیند در حالی که تجربه انقلاب نشان داده که هروقت بر اصولمان محکم ایستادیم و مقاومت کردیم، جواب گرفتیم و هرگاه کوتاه آمدیم، دشمن پررو شده است.

وی برجام را نمونه ای از کوتاه آمدن در مقابل دشمن دانست و اظهار داشت: در برجام ما کوتاه آمدیم و امتیاز دادیم. اما دشمن با روحیه متکبرانه زیر امضایشان می زنند، به تعهداتشان یک طرفه عمل نمی کنند، به فرصتها توجه نمی کنند و در نهایت آن برجامی که آقایان آن را خورشید تابان می نامیدند و آن را دستاورد می دانستند، و آب خوردن مردم را هم به برجام حواله می دادند، هیچی درش نبود، باد هم نداشت چه رسد به آب.

وی معتقد است که تجربه تاریخ اسلام و انقلاب نشان می دهد بهترین راه در مقابل دشمن، مقاومت است و مبارزه همه جانبه؛ که امروز مبارزه ما مبارزه اقتصادی و فرهنگی است. ما از لحاظ نظامی، با آمادگی مه در نیروهای مسلحمان وجود دارد، هیچ دغدغه ای نداریم و جنگ هم نخواهد شد. http://shiraze.ir/fa/news/129715

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار