دکتر غفاری معاون وزیر علوم نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیج با وجود تلاطم‌های زیاد از مسیر باز نمی‌ایستد گفت: با ارتباط بسیج با انجمن‌های علمی دانشجویی این حرکت ها با قوت بیشتری بازنمایی می شود.
کد خبر: ۹۲۴۲۲۶۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
 
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج، مراسم رونمایی از نرم افزار راهیان نور مجازی با حضور سردار سلیمانی فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور،دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، دکتر  نیک روش رئیس بسیج دانشجویی کشور و جمعی از دانشجویان و اصحاب رسانه در لانه جاسوسی برگزار شد.

رضا شهرابی رئیس ستاد راهیان نور مجازی بسیج دانشگاه شاهد در ابتدای این نشست با اشاره به موضوع  شیوع کرونا و تاثیر آن بر روی اردوهای راهیان نور اظهار داشت: مدت زمان طرح مجازی راهیان تور از ۱۷ اسفند تا ۲۷ اسفند بود که هدف آن هم برنامه ۲۴ ساعته برای مخاطبان با همان فضای حقیقی بود.

شهرابی با تشریح جزییات این نرم افزار افزود: مخاطبان ما فقط دانشگاه شاهد نبودند و از تمام دانشگاه‌ها عضو شدند و از این نرم افزار استفاده کردند. ما انتقال محتوا برای گروه‌ها و اشخاص مختلف داشتیم و این موضوع جای خوشحالی دارد.

 
در این مراسم فرهمند فرمانده بسیج دانشگاه شاهد در رابطه با اپلیکیشن راهیان نور اظهار کرد: مجموعه‌های فرهنگی تمایل خوبی برای استفاده از محتوای این نرم افزار نشان دادند و این قابلیت دارد که در اتوبوس‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده شود.


وی افزود: بخش های مختلفی در این نرم افزار وجود دارد که از جمله می‌توان به رادیو پلاک، یادمان شهدا، وصیت‌نامه شهدا، در محضر یار، روایت‌گری، سخنان حکیمانه و غیره اشاره کرد.
فرمانده بسیج دانشگاه شاهد در ادامه  با بیان قابلیت‌های این نرم افزار گفت: به زودی این نرم افزار در اپلیکیشن بازار وارد می‌شود.

 

در مبارزه با کرونا موفق بودیم


سردار سلیمانی فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور نیز در ادامه این مراسم بیان داشت: در آستانه چهلمین سال دفاع مقدس هستیم و امسال چهل سال در برابر دشمنان و زورگویی‌ها ایستادیم. دلیل ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر همه این تهدیدها و دشمنی‌ها اعتقاد و نگاه به فرهنگ دوران دفاع مقدس بوده است.
 وی ادامه داد: شرایط سخت و محدودیت‌هایی در دوران مقدس داشتیم و حتی سیم خاردار به ما نمی‌فروختند، اما حقیقت آن است که آن نگاه باعث پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی شده است. بستر ترویج نگاه دفاع مقدس راهیان نور است، اگر به تاریخ راهیان نور برگردیم در می یابیم که در شکل‌گیری این کار بزرگ نقش و جایگاه دانشجویی نقشی ممتاز بوده است.


 مسئول اردویی سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: کشور سه ماه است که با کرونا درگیر است. با توجه به تمام محدودیت‌ها و تهدیدها و تحریم‌ها با همدلی و اتحاد و نگاه انقلابی در این جنگ ایستادیم. همانگونه که در دفاع مقدس با محدودیت‌ها روبه رو بودیم امروزه هم با همان محدودیت‌ها کشور ما پیشرو در مبارزه با کرونا است و این موفقیت به برکت همین همدلی است. 


 وی افزود: ما در آستانه روز قدس هستیم و در حالی که امکان حضور در این راهپیمایی نیست، نقش فضای مجازی بیش از گذشته نمایان می‌شود . ما جمعیت حضوری در این روز نداریم اما با همت و تلاش و استفاده از این برنامه‌ها انشالله این خلا را پر خواهیم کرد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: نقش فضای مجازی در ترویج برنامه‌های راهیان نور و ترویج دیدگاه شهدا نقش مهم و پر رنگی است که این نرم افزار می‌تواند اثرات خود را بر جای گذارد.

 

دشمن انتظار بهم ریختگی در کشور داشت
در ادامه غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر علوم  با بیان اینکه بسیج با وجود تلاطم‌های زیاد از مسیر باز نمی‌ایستد گفت: با ارتباط بسیج با انجمن‌های علمی دانشجویی این حرکت ها با قوت بیشتری بازنمایی می‌شود.


غفاری با تاکید بر موضوع فضای مجازی خاطرنشان کرد: ما این آمادگی را داریم که تمام برنامه‌های که تولید می‌شود را در اختیار اساتید، دانشجویان و انجمن‌های مختلف قرار دهیم.

معاون وزیر علوم با اشاره به مواجهه مردم و مسئولان کشور با کرونا، عنوان کرد: با تمام محدودیت‌های موجود، دشمن انتظار بهم ریختگی در ایران داشت که این اتفاق صورت نگرفت و این موضوع ماحصل فرهنگ ایثار است.

 

به دستور آتش به اختیار رهبر انقلاب  لبیک گفتیم
همچنین محمد جواد نیک روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در این مراسم با بیان این مطلب که در دفاع مقدس تهدیدها به رهبری امام خمینی(ره)  به یک فرصت تبدیل شد اظهار کرد: امسال به دلیل وجود کرونا امکان حضوری در راهیان نور نبود اما با این نرم افزار امکان حضور مجازی را فراهم کردیم.
نیک‌روش  گفت: بسیاری از شهدای مدافعان حرم کسانی بودند که خودشان را در راهیان نور پیدا کردند و امروزه این حرکت مومنانه ادامه دارد. آنچه که امروز دور هم جمع شدیم نمونه‌ یک کار فرهنگی و لبیک به دستور آتش به اختیار رهبر انقلاب است و نمونه زیادی از آن در گوشه و کنار کشور است و امروز شاهد نمونه‌ای از آن هستیم.

در پایان این مراسم از مجموعه تیم سازنده نرم افزار راهیان نور تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال نظرات