دادستان درگز:

۲۱ نفر از ایرانیان محبوس در زندان‌های ترکمنستان آزاد شدند

دادستان درگز گفت: عصر دیروز و با هماهنگی‌های صورت گرفته بین دو کشور ایران و ترکمنستان، ۲۱ ایرانی که در زندان‌های ترکمنستان محبوس بودند آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
کد خبر: ۹۲۴۲۶۱۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

مصطفی دلخواه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ از آزادی ۲۱ نفر از ایرانیان زندانی در کشور ترکمنستان خبر داد.

وی عنوان کرد: با توجه به روابط متقابلی که بین دو کشور ایران و ترکمنستان وجود داشته و هماهنگی‌هایی که در سطح کلان سیستم وزارت امور خارجه و دستگاه قضایی انجام شد، ۲۱ نفر از ایرانیانی که به دلایل مختلف در زندان‌های ترکمنستان در حبس بودند، به مناسبت شب‌های قدر مورد عفو رئیس جمهور ترکمنستان قرار گرفتند.

دادستان درگز تاکید کرد: البته در سال گذشته تعدادی از اتباع ترکمن که در زندان‌های ایران محبوس بودند با هماهنگی‌های صورت گرفته بین مقامات دو کشور آزاد شدند که ترکمنستان هم در جهت اثبات حسن نیت و همجواری خود، بحث آزادسازی زندانیان ایرانی را انجام داد.

دلخواه تشریح کرد: تمامی ۲۱ نفر زندانی به محض ورود به خاک ایران از لحاظ نکات بهداشتی و تست کرونا مورد معاینه قرار گرفتند که خوشبختانه هیچ یک از آن‌ها مشکلی نداشتند و همه در سلامت کامل تحویل گرفته شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با حضور مسئولین طراز اول شهرستان، مراحل قانونی تحویل و آزادی این افراد انجام شد و همگی پس از سیر مراحل اداری به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها