بخش سیلاخور دورود با بحران جدی کمبود آب مواجه شده به‌گونه‌ای که برخی روستاهای این بخش آب کدر و گِل‌آلود دارند و سبب شده تا مردم این روستاها برای استفاده از آب آشامیدنی با مشکل جدی مواجه شوند.
کد خبر: ۹۲۴۳۰۲۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سیلاب فروردین ماه 98 بیش از 395میلیارد و 876هزار و 900میلیون تومان به بخش‌های مختلف شهرستان دورود خسارت وارد کرد و سبب وارد آمدن خساراتی در بخشی از روستاهای این شهرستان‌ شده، علاوه بر آن سیلاب‌های فروردین و اسفند۹۸ بیش از ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش سیلاخور دورود خسارت وارد کرده‌است.

 

بخش سیلاخور دارای 45 روستا بوده و براساس آمار سرشماری سال 95، 14هزار و 770 نفر جمعیت دارد که هنوز هم خسارات سیلاب‌های فروردین و اسفند ۹۸ در این بخش پابرجا است و در پی بارش های اخیر نیز سبب وارد آمدن خساراتی به بخشی از روستاهای بخش سیلاخور دورود شد؛ به‌گونه‌ای که برخی روستاهای بخش سیلاخور آب کدر و گِل‌آلود دارند.

 

نرجس یاراحمدی دهیار روستای ده حاجی بخش سیلاخور دورود در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج می‌گوید که مردم روستای «ده حاجی» که 496 نفر جمعیت دارد، بیش‌ از 3سال است که این روستا برای آب آشامیدنی با مشکل مواجه شده است.

 

به گفته او با وجود اینکه روستا «ده حاجی» لوله کشی شده، اما به سبب فرسودگی لوله و شکستگی ها، آب لوله کشی این روستا قطع می شود که باید جابه جایی چاه داشته باشیم. مردم هر روز به در خانه پدرم مراجعه می‌کنند و می گویند که مشکل تامین آب شرب باید حل شود؛ اما هیچ‌کدام از آن ها حاضر نیست برای حفر چاه جدید زمین در اختیار اداره آبفار قرار دهند.

 

به گفته این دهیار، وضعیت آب شرب روستای ده حاجی بسیار نگران کننده است، حتی به حدی آب شرب گل‌آلود است که مردم روستا نمی توانند برای شستن و نظافت از این آب استفاده کنند.

 

او می گوید آب روستا «ده حاجی» از روستای احمد آباد بخش سیلاخور دورود تامین می‌شود که با قطع و وصل شدن آب شاهد کدورت و گل آلود بودن آن هستیم و آب بوی سم می دهد و انگار سنگ آهن در آب است! در بحث آزمایش آب شرب این روستا فروردین ماه شبکه بهداشت ورود کرد و اعلام کردند که آب آلوده است.

 

آن طور که یاراحمدی معتقد است بخش سیلاخور با ورود بارش‌های سیل‌آسا به‌مانند فروردین امسال، دوباره آب این روستا گل‌آلود است، علی‌رغم پیگیری‌های مستمر برای حل مشکل گل‌آلود بودن آب روستای ده حاجی از مسئولان، تا امروز ادامه داشته، اما مسئولان کاری نمی‌کنند.

 

به گفته دهیار روستای ده حاجی دورود، علی‌رغم پیگیری‌های اعضای شورای اسلامی روستای ده حاجی، مشکل تامین آب شرب این روستا برطرف نشده و هنوز خبری از حفر چاه جدید برای روستا ده حاجی نیستیم، در طول هفته 2 تا 3 روز آب قطع و وصل می شود، که مشکل آب باید اساسی و با حفر چاه جدید برای این روستا حل شود.

 

« ده حاجی و بهزاد آباد »، روستاهایی با آب کدر و گِل‌آلود در دورود 

 

حسین ساکی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در دورود اظهار داشت: بخش سیلاخور با بحران جدی کمبود آب مواجه شده و مشکل تامین آب شرب داریم؛ اما قطعی آب در بخش سیلاخور نداریم.

 

وی با اشاره به گل‌آلود بودن آب شرب برخی روستاهای بخش سیلاخور دورود، افزود: فقط 4 روستا این بخش مشکل گل‌آلوده بودن آب شرب را داشتند که از این 4 روستا، فقط مشکل آب شرب دو روستا بخش سیلاخور حل شده است.

 

بخشدار سیلاخور دورود عنوان کرد: مشکل آب شرب روستاهای یک دانگ و قلعه بهاءالدین بخش سیلاخور دورود با جدا کردن آب این 2 روستا برطرف شده و الان آب شرب روستا یک دانگ و قلعه بهاءالدین بخش سیلاخور از مجتمع ولیان تامین می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه مشکل آب شرب روستاهای بهزاد آباد و ده حاجی بخش سیلاخور همچنان پا برجاست، افزود: قرار شده از طریق حفر چاه دیگر، از سمت مجتمع ولیان آب این 2 روستا حل شود که فعلا مشکل آن‌ها هنوز حل نشده و همچنان آب روستای بهزاد آباد و ده حاجی گل آلود و کدر است و مشکل دارد.

گزارش از: هانیه حقیقی

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات