مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: به دنبال شیوع کرونا، ۱۳ هزار و ۸۵۳ لرستانی متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند که پس از پالایش ۹ هزار ۶۸ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.
کد خبر: ۹۲۴۳۰۳۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی آشتاب امروز در سخنانی با اشاره به اینکه درکارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروسکرونا ۱۳ رسته‌های شغلی آسیب دیده از ویروس کرونا به استان‌ها ابلاغ شد، اظهار داشت: چند نوع حمایت از سوی ستاد ملی کرونا برای آسیب دیدگان در نظر گرفته شد؛ از جمله پرداخت وام یک میلیون تومانی به مشمولان دریافت یارانه و حمایت مالی و تسهیلاتی از بنگاه‌ها که به ازای هر بیمه شده ۱۲ میلیون تومان پرداخت می‌شود، همچنین در مورد بنگاه‌هایی که تعطیلی اجباری داشتند ۱۶ میلیون تومان به ازای هر یک از آنها در نظر گرفته شد.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث بیمه بیکاری بیشترین تأثیر کرونا برروی بخش خدمات و بنگاه‌های کوچک بود، افزود: در لرستان ۱۳ هزار و ۸۵۳ نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند که پس از پالایش ۹ هزار ۶۸ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: در ایام بیماریکرونا همه اقشار جامعه کمک کردند و تعاونی‌های ما هم حضور خوب و پررنگی داشتند، به خصوص تعاونی‌هایی که جمعیت شاغل آنها بانوان بودند، به طوری که روزانه ۳۵ هزار ماسک تولید کردند.

 

 

ارسال نظرات