خبرهای داغ:
نمایندگان مجلس دهم به ارائه عملکرد خود طی دوره های پیشین پرداخته و بهارستانی های جدید به ارائه دیدگاه ها و چشم اندازهای خود پرداختند.
کد خبر: ۹۲۴۳۳۷۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مجلس یازدهم از روز گذشته آغاز به کار کرد و منتخبین مردم رسما وارد صحن بهارستان شده و بعنوان نمایندگان مردم فعالیت خود را آغاز کردند. بدون شک عملکرد مجلس یازدهم در یک ساله‌ ی پیش ‌رو در شکل‌گیری دولت سیزدهم نقش اساسی دارد.

به نظر می رسد نگرش های منفی نسبت به عملکرد ضعیف مجلس دهم با پای کار آمدن ظرفیت‌های فکری و اجرائی جبهه انقلاب کمی شیب ملایمتری گرفته اما باید دید اعتماد از دست رفته مردم به واسطه عملکرد ضعیف مجلس دهم، اینبار نسبت به عملکرد نیروهای انقلاب احیا می شود؟ هرچند که احیا اعتماد مردم را یکبار دیگر در عملکرد قوه قضاییه شاهد هستیم.

صبح امروز شورای اداری استان قزوین با حضور مسوولان استانی و نمایندگان مجلس دهم و یازدهم در استانداری قزوین برگزار شد که در این راستا نمایندگان مجلس دهم به ارائه عملکرد خود طی دوره های پیشین پرداخته و بهارستانی های جدید به ارائه دیدگاه ها و چشم اندازهای خود پرداختند.

اولویت های مجلس می تواند گام دوم انقلاب و مبنای حرکت مجلس یازدهم باشد.

روح اله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان، ضمن تقدیر از دست اندرکاران انتخابات بیان کرد: ماموریت مجلس در حوزه ریل گذاری برای حرکت نظام است و در نقش خود نسبت به اجرای قانون بسیار خوب عمل شده است.

وی گفت: به واسطه موقعیت کشور مشکلات زیادی در داخل کشور وجود دارد و از همین رو ابعاد و چالش های زیادی در پیش روی مجلس یازدهم خواهد بود.

عباسپور اظهار کرد: قریب به بیست سال است مقام معظم رهبری به دلیل مشکلات اقتصادی کشور، راهبرد سال های گذشته و امسال را اقتصاد مقاومتی با عناوین مختلف نامگذاری کردند.

نماینده مردم بوئین زهرا عنوان کرد: اولویت های مجلس می تواند گام دوم انقلاب و مبنای حرکت مجلس یازدهم باشد. با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر خلاقیت دشمن باید در حوزه خوداتکایی، درون زایی، اقداماتی داشته باشیم و مبنای اقتصاد، باید مقاومتی باشد.

وی با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس افزود: ما مجلسی ها سه وظیفه اساسی داریم. به منظور تسهیل بازار کسب و کار باید قوانینی را بگذرانیم که تسهیل را برای تولیدکنندگان ایجاد کنیم. در تنقیح قوانین باید قوانین را پالایش کنیم و ما مجلسی ها در نقش نظارتی بسیار ضعیف عمل کردیم و برجسته ترین شاهد این امر در بحث اقتصاد مقاومتی است که باید بر قوانین نظارت و اجرا داشته باشیم.

عباسپور گفت: ترکیب مجلس یازدهم ترکیبی مناسب است و امیدواریم بتوانیم به خوبی خدمتگزاران مردم باشیم.

ما نمایندگان فارغ از نگاه های سلیقه ای در کنار هم باشیم

در ادامه فاطمه محمدبیگی منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مردم انقلابی قزوین جهت مشارکت در انتخابات بیان کرد: از مردمی که به خادمین خود اعتماد کرده با رٲی خو به این خدمتگزاران، این زمینه را فراهم کردند تا ما خط سیر انقلاب را با مدیریت جهادی طی کنیم، سپاسگزارم.

وی همچنین ضمن تقدیر از مسوولان و نیروهای انقلابی و احزاب و گروه های انتخاباتی گفت: ٱنچه برای ما اهمیت دارد بحث روز قدس است. خدایی که خرمشهر را آزاد کرد؟قطعا و یقینا قدس را نیز آزاد می کند.امروز قدس دغدغه همه جهانیان است و پیگیری این موضوع برای ما دارای اهمیت است

محمدبیگی اظهار کرد: ما نمایندگان باید فارغ از نگاه های سلیقه ای و جناحی در کنار هم قرار گیریم.

این منتخب مجلس عنوان کرد: برای من مهم است به عهدی که با مردم بستم متعهد باشم و آنچه باید از شأن وجود خودمان بگویم شأن خدمتگزاری به مردم است و باید دلسوزانه قدم برداریم چرا که مردم ولی نعمتان ما هستند.

وی افزود: سیاست ما محرومیت زدایی و حمایت از اقشار کم درآمد است و امروز با وجود بودجه اندک از کل بودجه ای که به مجلس تعلق می گیرد، قطعا مسیر بسیار سختی در مجلس یازدهم خواهیم داشت.

محمدبیگی گفت: قزوین جایگاه بزرگی دارد و برای شانیت مردم استان باید تلاش کنیم.

ما به دنبال ضعف یابی و مچ گیری از هیچ مدیری نیستیم

لطف الله سیاهکالی مرادی دیگر نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید اعتراف کنیم نظام جمهوری اسلامی هرچقدر در حوزه نمایش قدرت و اقتدار توانمندی داشته اما در بحث معیشت ضعیف عمل کرده و نتوانسته است مشکل اقتصادی مردم را حل کند بنابراین باید مجلس جدید در این حوزه جدی‌تر وارد شود.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۶ سال، چهار استاندار در استان عوض شده است که اصلا مطلوب نیست و باید مدیران در جایگاه خود ثابت باشند و از آنها مسوولیت بخواهیم چرا که در حال حاضر برای تغییرات مدیریتی در استان فرصت نیست بلکه باید تلاش کنیم ثبات به مدیریت استان بازگردد تا بتوان‌ در راستای حل مشکلات مردم، طرح‌ها و برنامه‌ها را از مدیران دستگاه‌ها پیگیری کرد.

وی افزود: ما انقلابی هستیم و براساس اصول و آرمان‌های خود با نگاه به واقعیات و مقتضیات در مجلس تصمیم گیری می‌کنیم هر چند که نمی توان ضعف سیستم های مادی را نادیده گرفت.

سیاهکالی اضافه کرد: ما به دنبال ضعف یابی و مچ گیری از هیچ مدیری نیستیم اما تنبلی و ضعف مدیریتی را نیز نمی‌پسندیم و به این موضوع باور داریم که قطعا در کنار هم می‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم چرا که نظام ما نظام اسلامی است و رسیدگی به امور مردم باید سرلوحه امور قرار گیرد.

در ادامه این مراسم نمایندگان پیشین استان در مجلس شورای اسلامی به ارایه گزارش عملکردی از برنامه‌ها و اقدامات خود و دستاورد چهارساله خود برای استان پرداختند و در پایان نیز از زحمات آنها تقدیر و اعتبارنامه نمایندگان جدید استان به آنها تحویل شد.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها