مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی :

آزاد سازی خرمشهر سبب تقویت روحیه مردم و رزمندگان و همبستگی نیروهای مسلح شد/زندگی "شهید مهدی تقی سلطانی" برای جوانان و مسئولین الگوی مناسبی است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به عملیات بیت المقدس گفت:مهمترین اثرات عملیات بیت المقدس می توان به تقویت روحیه رزمندگان و ایجاد امید در میان مردم، آشکار شدن وحدت و همبستگی نیروهای مسلح اشاره کرد.
کد خبر: ۹۲۴۳۳۹۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در حاشیه رونمایی و اکران فیلم شهید "تقی مهدی سلطانی" در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای عملیات بیت المقدس گفت: عملیات بیت المقدس نقش به سزایی در ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی در بین الملل داشت که مهمترین اثرات آن می توان به تقویت روحیه رزمندگان و ایجاد امید در میان مردم، آشکار شدن وحدت و همبستگی نیروهای مسلح اشاره کرد.

وی افزود: آزاد سازی خرمشهر عزیز به عنوان نقطه عطف دفاع مقدس مطرح است و ملت ایران و رزمندگان با مقاومت و ایستادگی که از خود به ماندگار گذاشتند به جهانیان نشان دادند با همه توان بر روی آرمان های خود ایستاده و ثابت قدم هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به جمله امام خمینی(ره) مبنی برخرمشهر را خدا آزاد کرد،گفت: جمله نورانی حضرت امام(ره) که آزادی خرمشهر را برگرفته از قدرت و اراده خداوند متعال دانستند نشان از این دارد که رزمندگان مخلصانه با تمام توان و با تکیه بر قدرت خداوند در این مسیر مجاهدت کردند.

وی تصریح کرد: امسال در شرایطی چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ۳۸ مین سالروز آزاد سازی خرمشهر را در کشور جشن می گیریم که نیروهای مسلح کشور با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری محور "ما قوی باشیم" را در دستور کار خود گذاشته اند و برنامه ها را در این راستا جلو می برند.

کریمی با بیان اینکه با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد امسال برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر متفاوت تر از سال های گذشته برگزار خواهد شد،گفت: تمرکز برنامه ها بیشتر محتوا سازی و فضای مجازی است که در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی افزود: مهمترین برنامه محتوایی شاخص امسال در سالروز آزاد سازی خرمشهر اکران و رونمایی از فیلم "شهید تقی مهدی سلطانی" است که به زندگینامه این شهید بزرگوار می پردازد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه شهید تقی مهدی سلطانی یکی از شهدای شاخص ترور استان مرکزی می باشد،گفت: این شهید بزرگوار اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد که می توان به برخی از آنها همچون فعالیت های شبانه روزی در واحدهای مقاومت،ایجاد وحدت و هماهنگی در میان مسئولین،تلاش برای رفع مشکلات کارخانجات و کشاورزان،تقویت مبانی و پایه های انقلاب اسلامی و فعالیت در دادستانی انقلاب نیز اشاره کرد.

وی ادامه داد: اقدامات شهید تقی مهدی سلطانی تا اندازه ای سبب یاس و نا امیدی دشمنان و به خصوص منافقین شد که سرانجام منافقین کور دل این شهید بزرگوار را در هفتم مرداد ماه سال ۶۰ در حالی که با زبان روزه به خانه می آمد با شلیک هفت گلوله ترور کردند و در نهایت در شانزدهم مرداد ماه به شهادت می رسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: سرتاسر زندگی شهید مهدی تقی سلطانی امروز درس های بزرگی برای همه مردم و مسئولین است و بدین جهت آن را به زبان هنر درآوردیم.

وی با اشار به اینکه این فیلم به همت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی و ستاد کنگره شهدای استان تهیه شده ،گفت: این فیلم برای گروه های مختلف از جمله دانشجویان،اساتید،دانش آموزان و سایر اقشار مردم نمایش داده می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه اکران این فیلم رونمایی از ۴ کتاب "شکوه ناتمام"،"حماسه آدینه"، "مورفین" و "نسخه انگلیسی هورس" که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ستاد کنگره شهدای استان تهیه شده انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار