خبرهای داغ:
فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی روز قدس را نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل خواند و گفت: همواره دشمنان اسلام سعی کردند اهمیت روز قدس را تضعیف کنند، اما امت اسلامی زیر بار ظلم نخواهد رفت، هر چند که این ظلم با پشتیبانی قدرتمندان عالم، حمایت شود.
کد خبر: ۹۲۴۳۵۶۴
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

خبرگزاری بسیج- یوسفی؛

روز قدس به نماد اعلام همبستگی مسلمانان جهان با ملت مظلوم فلسطین در آمده است و همه ساله به عنوان یک وظیفه اسلامی- انسانی مردم مسلمان اقصی‌نقاط دنیا در این روز در حمایت از فلسطینیان و محکوم کردن صهیونیست‌ها به تظاهرات می‌پردازند.

از هر نظر که به مسئله فلسطین نگاه شود، اهمیت و ضرورت حمایت از فلسطین به عنوان یک وظیفه انسانی، اسلامی و ملی نه تنها کم نشده، بلکه در مقایسه با گذشته به مراتب افزایش یافته است.  در شرایطی که فلسطین از متن به حاشیه رانده شده و مسئولیت‌های دینی، اسلامی و عربی به فراموشی سپرده شده، روز جهانی قدس فرصتی را برای یاد آوری این مسئولیت‌ها فراهم می‌کند و همچون گذشته ملت مسلمان و روزه دار ایران حمایت خود را از این ملت مظلوم اعلام می کنند.

اگرچه امسال مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس برای مقابله با شیوع کرونا در هیچ کجای کشور برگزار نمی‌شود، اما این به معنای فراموشی این روز مهم نخواهد بود و برگزار نشدن راهپیمایی سبب نخواهد شد تا آزادیخواهان جهان دست از آرمان خود برای آزادی قدس شریف بردارند.

 

با توجه به اهمیت این موضوع به سراغ «سردار ابوالقاسم چمن»، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی رفته ایم تا در خصوص اهمیت این موضوع بیشتر جویا شویم. در ادامه این مطلب صحبت های ایشان را می خوانیم.

 

* به نظر شما چرا فلسطین مسئله اول دنیای اسلام است؟ 

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مؤمنین و روزه‌ داران، پیشاپیش فرا رسیدن ایام‌الله سالروز فتح خرمشهر و روز جهانی قدس را تبریک عرض می کنم.

روز قدس، روز اسلام است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همواره دشمنان نظام اسلامی و اسلام سعی کردند درطول این سال‌ها، روز قدس که نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل است را تضعیف کنند. روز قدس در واقع نشان‌دهنده صف‌بندی حق و باطل و صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است.

روز قدس فقط متعلق به فلسطین نیست، بلکه روز امت واحده اسلامی است، روز فریاد رسای ملت مسلمان جهان در مقابل غده سرطانی و کشنده صهیونیسم، این ویروس منحوسی که بیش از هفتاد سال است که مسلمانان جهان را در اقصی نقاط جهان بطور ویژه در فلسطین اشغالی مورد تجاوز و اشغالگری قرارداد، است. قدرت‌های استکباری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خیلی سعی و تلاش کردند که فلسطین را از ملت عزیز و مظلوم فلسطین بگیرند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه بین‌المللی صهیونیسم و استکبار جهانی، خنثی شد.

بنابراین روز قدس، روز کوچکی نیست، یک روز جهانی است و یک پیام جهانی هم دارد و نشان‌دهنده این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نخواهد رفت، هر چند که این ظلم با پشتیبانی قدرتمندان عالم و استکبار عالم، حمایت شود و این نشان دهنده اهمیت بزرگ روز قدس در دنیای اسلام است.

 

* با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، راهپیمایی روز قدس برگزار نخواد شد، سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی چه برنامه هایی برای بزرگداشت این روز در حمایت از ملت مظلوم فلسطین دارد؟

امسال به جهت شیوع ویروس منحوس کرونا و به واسطه بعضی از مشکلات جامعه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی که هست، راهپیمایی روز قدس برگزار نخواهد شد.

در خراسان شمالی نیز متأسفانه به دلیل شیوع بیش از حد و گستردگی آن در این روزها، همه ما از فرمایش مقام معظم رهبری باید تبعیت کنیم و از سیاست‌های ستاد ملی کرونا و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، بنابراین برنامه‌هایی در ستاد استانی گرامی‌داشت روز جهانی قدس پیش‌بینی شد که متناسب با وضعیت استان‌ها و وضعیت شهرستان‌ها بایستی مسئولان با یکدیگر همسو وهم جهت در راستای برگزاری هرچه بهتر گرامی‌داشت روز جهانی قدس باشند.

با توجه به اینکه وضعیت ما در خراسان شمالی وضعیت مناسبی نیست، علیرغم تأکیدات مسئولان، رزمندگان و مجاهدان سلامت، متأسفانه وضعیت مناسبی در استان، نداریم و شهرستان‌های بزرگ و عمده ما معمولاً قرمز و یا در آستانه قرمز شدن هستند. به این جهت معمولاً در اکثر استان‌ها و همین طور خراسان شمالی با جلسات متعدد و مکرری که برگزار شد به این نتیجه رسیدیم اولا یک کار ابتکاری و ان‌شاءالله با مدیریت پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات انجام خواهیم داد.

همان‌طور که در شب پیروزی انقلاب اسلامی مردم براساس یک سنت دیرینه و انقلابی بر فراز پشت‌بام‌ها می روند و از مناره‌های مساجد ندای الله‌اکبر را سر می‌دهند و ان‌شاءالله فریاد رسای مرگ بر اسرائیل را از پشت بام‌ها در ساعت ۲۱  روز جمعه (2 خرداد) از پشت‌بام‌ها و مناره‌های مساجد خواهیم داشت.

همچنین عمده فعالیت‌ها و اعلام انزجارها از غده سرطانی رژیم غاصب صهیونیستی در فضای مجازی خواهد بود. صدور بیانیه توسط اقشار مختلف بسیج یکی از این موضوعات اساسی است که می‌تواند بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌ها و در فضای مجازی داشته باشد.

نامه دانش آموزان ما به دانش‌آموزان مظلوم فلسطین می تواند این همدلی و در واقع حمایت دانش‌آموزان و نسل جوان نوجوان و نوخاسته انقلاب اسلامی را برای دانش‌آموزان فلسطینی به همراه داشته باشد و هشتگ‌های مختلف در حمایت از قدس و فلسطین، نظام استکباری را متزلزل کند.

 

* به نظر شما مهمترین دلیل نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از سوی امام خمینی رحمه الله علیه چیست؟

امام خمینی(ره) با اعلام روز جهانی قدس در واقع خواستند به تبعیت از پیامبران و رسولان الهی، این نقطه راهبردی و استراتژیک جهان را فتح کنند و وعده پیروزی آن را نیز به مسلمانان اعلام کردند. زیرا سرزمین فلسطین به جهت آنکه نقطه اتصال قاره‌ها است، لذا یکی از دلایل توجه خوبان الهی به این منطقه و برگزیدن این مکان مقدس برای اِعمال نبوتشان و از سوی دیگر ابراز حساسیت حزب شیطان نسبت به فلسطین و یا مسجدالاقصی می‌توانست همین موضوع باشد.

بنابراین امام خمینی(ره) بدون آنکه اقدام خاصی کنند، با اسلحه زبان و نفوذ در قلب‌ها، روزی را در تاریخ جهان ثبت کردند که ان‌شاءالله تا پیروزی کامل ملت فلسطین و نابودی اسرائیل ادامه خواهد داشت که این مسأله جز با روحیه تهاجمی و عدم انفعال در مقابل دشمن حاصل نمی‌شد.

در حقیقت با اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) زمینه ای برای موضوع احیای فلسطین فراهم شد، بنحوی که اسرائیل ناگزیر به خروج از غزه شد و اقتدار خود را در جنوب لبنان نیز از دست داد و به وسیله نیروهای حزب الله از جنوب لبنان اخراج شد.

این موضوع قطعاً از جمله دستاوردهای بزرگی بود که با اعلام روز قدس از سوی جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر افکارعمومی جهان اسلام را متوجه اهمیت موضوع اشغال فلسطین، بیت المقدس و مسجدالاقصی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها