منتخب مردم بجنورد در گفت‌وگو با بسیج؛

گروه اقدام ایران در مقابله با گروه اقدام آمریکا تاسیس شود/ باید نگاه ویژه‌تری به بازار 500 میلیون نفری منطقه داشت

نماینده منتخب بجنورد گفت: این مجلس در واقع ترکیب قوی از مدیران اجرایی کشور است، یعنی کسانی که گره‌های اجرایی کشور را در دوران کاری خود شناختند و صرفا یک نظریه پرداز نیستند.
کد خبر: ۹۲۴۳۸۱۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

محمد وحیدی نماینده منتخب مجلس یازدهم از حوزه شهرستان بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی بسیج در رابطه با ترکیب مجلس یازدهم اظهار کرد: این مجلس در واقع ترکیب قوی از مدیران اجرایی کشور است، یعنی کسانی که گره‌های اجرایی کشور را در دوران کاری خود شناختند و صرفا یک نظریه پرداز نیستند.

وحیدی با اشاره به  حضور وزیر سابق اقتصاد و رئیس بانک مرکزی ادوار در مجلس یازدهم گفت: تا کنون سابقه نداشته که این حجم از نیروهای تحصیلکرده با سابقه کار اجرایی در مجلس حضور داشته باشد و این فرصت خوبی برای کشور است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه  بن بستی در مسائل کشور وجود ندارد افزود: آفت مدیریتی، آفت بسیار مهمی است که در بعد توانمندی کشور وجود دارد، زمانی که  مدیر ضعیفی را در جایی می‌گذارید نمی‌تواند فرصت اقتصادی و امنیت اقتصادی ایجاد کند، این مدیر نمی‌تواند تاثیرات تحریم‌ها را کاهش دهد و جلوی فرار سرمایه را بگیرد.

نماینده مردم بجنورد پیشنهاد مشابه سازی گروه‌ اقدام ایران با گروه آمریکا را داد و در همین رابطه گفت:  در آمریکا گروه اقدام تشکیل دادند و این گروه را از حوزه امنیتی خارج کردند و آن را به خزانه‌داری سپردند و اکنون مرکز تصمیم‌سازی گروه اقدام آمریکایی خزانه‌داری آمریکا است و ضمن مشابه‌سازی گروه اقدام ما با آمریکا، این گروه قرار نیست فضا را امنیتی کند بلکه باید امنیت اقتصادی ایجاد کند.

وی به کاهش رشد اقتصادی اکثر کشورهای دنیا در دوران کرونا و پسا کرونا اشاره کرد و گفت:  اکثر کشورها عنوان کردند که رشد اقتصادی در سال‌های 2020 و2021 منفی خواهد شد و برخی تا منفی 6درصد را هم پیشبینی کردند؛ در این اوضاع چیزی به نام تحریم رویکرد خود را از دست می‌دهد و کشورها برای اینکه اقتصاد خود را نجات دهند به دنبال دور زدن تحریم‌ها هستند بنابراین با نگاه دورنگرایی و قابلیت‌های داخلی می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم.

به گفته وحیدی باید فرصت سرمایه‌گذاری را در دوران کرونا برای کشورهای همسایه فراهم کرد و نگاه ویژه‌تری به بازار 500میلیونی منطقه داشت.

ارسال نظرات