مدیرعامل اتحادیه مرغداران گفت: با توجه به اخباری که داریم، تولید مدیریت شده است و این انتظار نمی‌رود که در کوتاه مدت قیمت‌ها کاهش پیدا کند و احتماالا افزایش هم داشته باشد.
کد خبر: ۹۲۴۳۹۸۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج، با نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان قیمت مرغ در تهران امروز به هر کیلو 15 هزار تومان در بازار رسید این در حالی است که در طول هفته گذشته قیمت این محصول در بازار به ازای هر کیلو بین 11 تا 12 هزار تومان به فروش می‌رسید.

در همین رابطه هدایت اصغری مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن و رئیس سابق اتحادیه تولید کنندگان مرغ کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج در بیان دلایل این افزایش قیمت گفت: شروع فعالیت واحدهای رستورانی به عنوان بخش بزرگ مصرف کننده مرغ، کاهش تولید به دلیل کاهش جوجه‌ریزی و افزایش کشش بازار بعد از ماه رمضان از دلایل افزایش قیمت ناگهانی مرغ است.

اصغری با بیان اینکه کمبود و افزایش قیمت نهاده های دامی عامل اصلی در افزایش ناگهانی مرغ نیست، گفت: من اعتقاد دارم که باید قیمت مرغ در یک دامنه متعادل باشد که نه مرغدار ضرر کند و نه مصرف کننده و معمولا در این بازه زمانی تولیدکنندگان 13 هزار تومان را قیمت منطقی می‌دانند.

وی در پاسخ به این سوال که امکان کاهش قیمت مرغ در روزهای آتی وجود دارد، افزود: با توجه به اخباری که داریم، تولید مدیریت شده است و این انتظار نمی‌رود که در کوتاه مدت قیمت‌ها کاهش پیدا کند و احتمالا افزایش هم داشته باشد.

ارسال نظرات