تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت.
کد خبر: ۹۲۴۴۱۹۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

به گزارش  خبرگزاری بسیج، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۴ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی دو هزار و ۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر رسید.

او افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۰۵ هزار و ۸۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۲۶۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور بیان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۴۱۷ نفر رسید.

او گفت: از بین مبتلایان جدید، ۳۶۴ مورد بستری و یک هزار و ۸۱۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

جهانپور ادامه داد: روند بیماریابی در کشور تقویت شده و موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان، امروز ۸۳ درصد از بیماران جدید را تشکیل می‌دهند. البته چندین هفته است که موارد جدید سرپایی بیش از ۸۰ درصد موارد جدید را شامل می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد: تا کنون ۸۰۰ هزار و ۵۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

او تاکید کرد: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است و در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان موارد فوتی صفر و در ۸ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها