جدیدترین جزئیات از دو زمین لرزه 5.2 و 3.4 ریشتری در گچساران

زمین لرزه ای به بزرگی 5.2 ریشتر و پس لرزه ای به بزرگی 3.4 ریشتر در دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به وقوع پیوست.
کد خبر: ۹۲۴۴۲۴۶
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبر گزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، بر اساس اطلاعات مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه در عمق ۱۰ کیلومتری مرکز شهرستان گچساران روی داد.

 این زمین لرزه در شهرهای دهدشت و یاسوج نیز احساس شد.

 تاکنون خسارات جانی ناشی از زمین لرزه گچساران گزارش نشده است

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون از خسارت جانی گزارشی نشده است، گفت: هم اکنون فرمانداری ، بخشداری، بنیاد مسکن و هلال احمر در آماده باش هستند.

عزیز فیلی اظهار کرد: دقایقی پیش زمین لرزه‌ای به شدت ۵.۲ ریشتر در دوگنبدان به وقوع پیوست.

 وی ادامه داد:  این زمین لرزه در ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه در عمق ۱۰ کیلومتری مرکز شهرستان گچساران روی داده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تاکنون از خسارت جانی گزارشی نشده است، گفت: در حال حاضر تیم های ارزیاب جهت برآورد خسارات احتمالی به این منطقه اعزام شدند.

فیلی ادامه داد:  هم اکنون فرمانداری، بخشداری، بنیاد مسکن و هلال احمر در آماده باش هستند و خسارات ناشی از زلزله به واحدهای مسکونی شهری و روستایی را جمع‌بندی و ارائه خواهند داد.

مراجعه 16 نفر به مراکز درمانی در زلزله 5.2 دهم ریشتری گچساران/ شکستگی دست یک نفر

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا کنون 16 نفر به مراکز درمانی در زلزله 5.2 دهم ریشتری گچساران مراجعه کرده‌اند.

محسن جلیل با اشاره به قوع زلزله 5.2 دهم ریشتری اظهار کرد: اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل برای هرگونه کمک و انتقال مصدومان به مراکز درمانی را دارد.

وی در ادامه با اشاره به مراجعه کنندگان مصدومان زلزله ظهر امروز گچساران به مراکز درمانی گفت: تاکنون 16 نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از مجموع مصدومان مراجعه کننده به مراکز درمانی 15 نفر سرپایی مداوا شده و تنها یک مورد شکستگی دست رخ داده است که اقدامات درمانی در حال انجام است.

جلیل ادامه داد: مصدومان مراجعه کننده به مراکز درمانی تنها بر اثر ترس زلزله مصدوم شده و مصدومیت ناشی از زلزله و ریزش آور نبوده است.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در ۱۴ کیلومتری دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۱ کیلومتری سردشت خوزستان، و ۴۴ کیلومتری چرام کهگیلویه و بویراحمد رخ داد.

این زلزله در بخشهایی از استانهای بوشهر، فارس و خوزستان احساس شد.

زلزله 3.4 ریشتری بامداد امروز شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران را لرزاند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زلزله 5.2 ریشتری روز یک‌شنبه 4 اردیبهشت در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران اظهار کرد: منتظر پس لرزه‌های این زلزله بودیم و شب گذشته و در ساعت 4 و 52 دقیقه و 18 ثانیه پس لرزه‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر شهر دوگنبدان را لرزاند.

وحید محمدی‌تبار گفت: این زلزله در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده و کارشناسان مدیریت بحران استان مترصد ارزیابی خسارات احتمالی ناشی از این زلزله هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات