امام جمعه تربت حیدریه:

رعایت توصیه‌های بهداشتی مسئولان از مصادیق تزکیه نفس در روابط اجتماعی است

امام جمعه تربت حیدریه گفت: برای تزکیه نفس به جز رابطه با خدا که برخی از آن با عبادات فردی انجام می‌شود، باید روابط اجتماعی را نیز تقویت کرد که رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبت از حقوق دیگران یکی از مصادیق آن است.
کد خبر: ۹۲۴۴۳۰۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدرضا عصمتی صبح امروز در آئین خطبه‌های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: برای تزکیه نفس باید روابط اجتماعی و روابط با پروردگار را اصلاح کنیم که در رابطه با خدا انسان با عبادات فردی و جمعی بندگی پروردگار خویش را می‌کند، اما کفایت نمی‌کند.
 
وی تصریح کرد: برای تزکیه نفس به جز رابطه با خدا که برخی از آن با عبادات فردی انجام می‌شود باید روابط اجتماعی را نیز تقویت کرد که رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبت از حقوق دیگران یکی از مصادیق آن است.
 
امام جمعه تربت حیدریه بیان کرد: رعایت تمام برنامه‌های بهداشتی از سوی مسوولان لازم است و این مراقبت نیز برای تزکیه نفس در روابط اجتماعی مهم و ضروری است.
 
رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی خاطر نشان کرد: کمک‌های مومنانه مردم باید همچنان ادامه داشته باشد و همه تشکل‌های مردم نهاد و مسوولین برای رسیدگی به وضع کسانی که مشکل معیشتی دارند این رزمایش مومنانه را ادامه بدهند.
 
وی در خصوص فطریه و کفاره اظهار کرد: مومنین اگر چنانچه در اطراف خودشان افرادی نیازمند را شناسایی کردند، می‌توانند این فریضه الهی را انجام دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها