توزیع یک میلیون ماسک رایگان در بازارچه‌های محلی اهواز

جانشین قرارگاه جهادی شفا و معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت:باتوجه به لزوم پیشگیری از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا بخصوص دربازارچه‌های محلی طرح توزیع یک میلیون ماسک درمناطق مختلف اهواز آغاز شد‌.
کد خبر: ۹۲۴۴۳۴۳
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبر گزاری بسیج، سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی‌، در گفت‌و‌گویی  اظهار داشت: پس از جلسات مستمری که با حضور مسئولان ستاد مرکزی مقابله با کرونا، استانداری خوزستان و بسیج جامعه پزشکی استان برگزار شد، پیشنهاد توزیع ماسک به صورت رایگان در بازارچه‌های محلی شهرستان اهواز مطرح و از سوی استاندار و مسئولان معاونت بهداشت و درمان مورد تایید قرار گرفت.
وی افزود: در این طرح علاوه بر توزیع یک میلیون ماسک رایگان میان فروشندگان و مردم، آموزش‌های لازم نیز به منظور استفاده از مواد بهداشتی، ماسک و دستکش توسط تیم‌های جامعه پزشکی ارائه می‌شود‌.
جانشین قرارگاه جهادی شفا و معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و با توجه به تعداد تیم‌های تعیین شده، توزیع روزانه ۲۵ هزار عدد ماسک در سطح مناطق هدف پیش‌بینی شده‌ است.
سرهنگ حاجتی گفت: با وجود هشدارهای مکرر مسئولان وزارت بهداشت هنوز تعدادی از مردم خطرات ناشی از ویروس کرونا را جدی نگرفته اند و حداقل موارد بهداشتی را نیز رعایت نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: در این طرح بسیج جامعه پزشکی‌، مهندسان‌، پاسداران و جامعه روحانیت در قالب ۴۰ تیم برای خدمت به مردم و کاهش ابتلای آنها به ویروس کرونا، فعالیت می‌کنند.
جانشین قرارگاه جهادی شفا و معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: شرکت فولاد خوزستان، پتروشیمی‌ها، شرکت نفت و استانداری در کنار مجموعه قرارگاه جهادی شفا و بسیج جامعه مهندسان برای اجرای هرچه بهتر این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی اظهار داشت‌: در روزهای اخیر شیوع ویروس کرونا در سطح استان به خصوص کلانشهر اهواز تا اندازه‌ای افزایش یافته و تا زمانی که مردم نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، سیر صعودی ابتلا به این ویروس کاهش پیدا نمی‌کند‌.
در روزهای اخیر باتوجه به فرا رسیدن عید سعید فطر تعدادی از بازارچه‌های محلی اهواز بخصوص بازار کیان و حصیرآباد شاهد ازدحام بالای شهروندان بود که به رغم توصیه‌های مسئولان معاونت بهداشت و درمان تنها درصد پایینی از مردم در این بازارچه‌ها نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند که همین امر خطر شیوع ویروس کرونا را نسبت به گذشته بیشتر کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار