اعزام ۴۰۰ تیم بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم لرستان

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان از اعزام ۴۰۰ تیم بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم این استان طی سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۴۳۴۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبر گزاری بسیج، سرهنگ عبدالوحید ملک آرا در سخنانی با اشاره به برگزاری رزمایش همدلی و احسان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان توسط مؤسسه خیریه «امدادگران عاشورا» و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اظهار داشت: در قالب این رزمایش حدود هزار بسته معیشتی در بین بیماران صعب العلاج، سرطانی، هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی و ام اس توزیع می‌شود.

اعزام ۳۰ تیم پزشکی به مناطق مختلف برای مبارزه با کرونا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات بسیج جامعه پزشکی لرستان در راستای مبارزه با بیماری کرونا، اظهار داشت: از ابتدای ورود بیماری به استان، بسیج جامعه پزشکی در راستای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و تحت نظارت سپاه اعلام آمادگی کرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان با اشاره به اقدامات درمانی، غربالگری، احداث نقاهتگاه، اعزام تیم‌های تخصصی و عمومی به شهرستان‌ها توسط بسیج جامعه پزشکی لرستان، افزود: همچنین تهیه اقلام و تجهیزات پزشکی و حفاظت فردی برای دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

ملک آرا، تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت بیماری در استان قابل کنترل شده است، بسیج جامعه پزشکی با همه توان در این راستا پای کار بوده و با دانشگاه علوم پزشکی همکاری داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام تیم‌های تخصصی و عمومی به مناطق مختلف در این رابطه، بیان داشت: حدود ۲۰ عمومی و ۱۰ تیم تخصصی به مناطق مختلف اعزام شده اند.

۴ بیمارستان صحرایی ایجاد می‌شود

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان، بیان داشت: همچنین تیم‌هایی را در قالب «مراقب سلامت» در اختیار شبکه‌های بهداشت و درمان قرار دادیم.

ملک آرا در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۴۰۰ تیم تخصصی و عمومی پزشکی و درمانی را به مناطق محروم استان اعزام کردیم، افزود: همچنین چهار بیمارستان ثابت یک روزه را متشکل از متخصصان متعدد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مناطق محروم مستقر کردیم.

وی، تصریح کرد: امسال نیز با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، حدود ۴۰۰ تیم پزشکی و درمانی را به مناطق محروم اعزام خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان، همچنین از استقرار چهار بیمارستان صحرایی در مناطق محروم استان خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار