خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: در دوماهه نخست سال جاری ۳۸۰۰ سبد حمایتی بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان توزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۴۴۴۰۷
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، سیده فاطمه تقوی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سمنان با بیان اینکه در دو ماهه نخست سال جاری طرح‌های خوبی برای رفع سو تغذیه کودکان نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد صورت گرفته است، ابراز کرد: یک هزار و ۸۷۵ نفر از کودکان مبتلا به سوءتغذیه و مشمول طرح بهبود تغذیه و مادران باردار و شیرده مشمول و تحت حمایت کمیته امداد استان ساماندهی شده‌اند.
وی با بیان اینکه این طرح برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال اجرا می‌شود، تاکید کرد: ماهیانه به‌صورت میانگین ۱۲۰ هزار تومان در قالب بن کارت به خانواده کودکان مشمول و نیازمند بابت تغذیه پرداخت می‌شود.
تقوی افزود: بین این تعداد کودکان در سال جاری تا کنون ۳۸۰۰ بسته غذایی توزیع شده و روند توزیع بسته‌ها تا پایان سال ادامه نیز دارد.
وی بیان کرد: والدین کودکان مبتلابه سوءتغذیه از طریق این بن کارت می‌توانند مواد غذایی موردنیاز کودکان خود را فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان همچنین افزود: کمک به رفع سوءتغذیه کودکان یک طرح مشارکتی - حمایتی بین وزارت بهداشت و کمیته امداد است که هدف آن کمک به رفع سو تغذیه در سراسر کشور محسوب می‌شود.
وی گفت: با اجرای این طرح ماهانه یک هزار و ۸۷۵ کودک تحت حمایت کمیته امداد استان که مبتلابه سوءتغذیه هستند از سبد غذایی بهره‌مند می‌شوند.
معان حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان از غربالگری سه هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان خبر داد و گفت: این طرح با هدف بهبود سلامت روان مددجویان اجرا شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا خاطر نشان کرد: شیوع این بیماری و اظطراب ناشی از آن بر روان افراد تاثیر گذاشته است.
وی این غربالگری صحیح و مبتنی بر شواهد علمی، ارائه توصیه‌های کارشناسی و روانشناختی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بحران کرونا برای گروه هدف ۱۸ تا ۵۰ سال انجام می‌شود تصریح کرد: این غربالگری با بهره گیری از یازده مشاوره مستقر در استان‌ها اجرایی می‌شود.
تقوی با بیان اینکه با شروع فصل بهار، به دلیل حساسیت‌های فصلی برای افرادی که با آلرژی و سرفه و عطسه همراه است، برخی از افراد تصور می‌کردند، دچار ویروس کرونا شده‌اند و به سرعت به مراکز درمانی و بیمارستانی برای تست کرونا مراجعه می‌کنند خاطرنشان کرد: خود پنداری نسبت به ابتلا به ویروس کرونا در آن اوایل شیوع به گونه‌ای بود، که در افراد اضطراب ایجاد می‌کند، همان اضطراب بیماری یا خود بیمار انگاری که اضطراب سلامت نیز نامیده می‌شود این مساله در بین برخی از افراد مختلف به دلیل نگرانی بیش از حد در خصوص ابتلا به این بیماری، رواج پیدا کرده بود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: براساس نظر روانشناسان بهترین و موثرترین روش برای مقابله با استرس و اضطراب و بیمار انگاری خویش در این شرایط بحرانی، دور کردن شرایط ذهنی از شایعات، پیگیری نکردن اخبار ناگوار کرونا در طول روز، مطالعه نکردن پی درپی علائم ویروس کرونا است./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها