خبرهای داغ:
مسوول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: گروه‌های جهادی استان به همراه یک گروه جهادی از تهران توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی را به همراه کمک‌های نقدی در سطح استان آغاز کردند.
کد خبر: ۹۲۴۴۴۶۹
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

سرهنگ پاسدار یونس زبیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به فعالیت گروه های جهادی برای حمایت از مناطق محروم و توزیع بسته های معیشتی در سطح استان اظهار داشت: گروه های جهادی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح خوزستان زیر نظر بسیج سازندگی فعالیت خود را به صورت شبانه روزی برای خدمت به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا آغاز کردند و این خدمت رسانی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تعدادی از خانواده ها با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنند و تعدادی دیگر نیز مشاغل خود را از دست داده و در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند، به همین جهت در راستای طرح مواسات و کمک های مومنانه اقدامات خوبی در روزهای اخیر در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر توزیع هزاران بسته حمایتی در هفته های گذشته ، اکنون نیز توزیع این تعداد بسته معیشتی به همراه کمکهای نقدی آغاز شده است .

مسوول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر خوزستان ادامه داد: همچنین از روز یکشنبه گروه جهادی "دست حاج قاسم" از تهران وارد خوزستان شده و به همراه گروههای جهادی استان در مناطق مختلف از جمله سوسنگرد، شادگان ،حاشیه اهواز ،خرمشهر، حمیدیه، کارون و چند نقطه دیگر استان در زمینه توزیع بسته های معیشتی فعالیت خود را آغاز کردند .

گروه‌های جهادی استان از ابتدای سال با راه اندازی کارگاههای تولید ماسک ،لباس پزشکی و مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا و حمایت از کادر درمان و همچنین خدمت رسانی به شهروندان در مناطق محروم استان پای کار آمدند و در حال حاضر نیز در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه کمک های مومنانه ، توزیع بسته های معیشتی را در سطح مناطق استان در دستور کار خود قرار داده اند.

ویروس کرونا در بیش از ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

برای جلوگیری از ناپایدار شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا در خوزستان، ادارات، بانک‌ها و اصناف غیر ضروری از ۲۲ تا ۲۹ اردیبشهت ماه در شهرستان های با وضعیت قرمز تعطیل اعلام شدند و مجدد از یکم تا پنجم خردادماه ادارات، شرکت ها، سازمان ها، دستگاههای اجرایی و بانک ها و اصناف تعطیل شد.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا روز یکشنبه ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۸ نفردیگر، جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار ۴۱۷ نفر رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها