همدلی جهادی‌ها با روستائیان سیب‌وسورانی

گروه جهادی بنیاد خدمت رسانی محرومین یکی از گروه‌هایی است که از ابتدای مهر ماه سال ۹۸ به دعوت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت شده و مسئولیت ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی برای محرومان را در 10 روستای شهرستان سیب‌سوران متعهد شده است.
کد خبر: ۹۲۴۴۶۸۵
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که به دلیل وسعت و پهناوری و از طرفی روستاهای پراکنده‌ای که دارد آنطور که باید تمامی روستاهایش از امکانات و زیرساخت های مطلوب شهری برخور دار نیست.

امکانات دولتی نیز به تنهایی برای تامین همه زیرساخت‌ها در تمامی روستاها تاکنون کافی نبوده است، در این وضعیت، گروه های جهادی بومی و غیر بومی چه در شرایط عادی و چه بحران ها مردم را تنها نگذاشته و در زمینه های مختلف عمرانی، فرهنگی، معیشتی، ساخت مسکن و ویزیت رایگان و غیره در کنار محرومان بوده اند اینبار به تشریح گوشه‌ای از فعالیت گروه جهادی بنیاد خدمت رسانی محرومین می پردازیم.

گروه جهادی بنیاد خدمت رسانی محرومین در بلوچستان چه می‌کند؟

گروه جهادی بنیاد خدمت رسانی محرومین یکی از گروه هایی است که از ابتدای مهر ماه سال ۹۸ به دعوت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در استان سیستان و بلوچستان مشغول به خدمت شده است. این گروه با سابقه ای درخشان از حضور در بازسازی زلزله ۷.۲ ریشتری آبان ماه سال ۹۶ سرپلذهاب استان کرمانشاه و سیل ویرانگر فروردین ۹۸ شهرستان پلدختر استان لرستان، پای به این استان گذارده است.

مسؤول گروه جهادی بنیاد خدمت رسانی محرومین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان می‌گوید: تلاشمان این بوده و هست تا علاوه بر شرایط عادی در زمان بحران‌ها نیز در کنار مردم محروم و آسیب دیده باشیم و به دنبال این هدف و نیت در زمان رخدادهای سیل و زلزله استانهای کرمانشاه، لرستان و بلوچستان در این مناطق حاضر شدیم.

ابوذر روندی افزود: سازماندهی بیش از ۴هزار نیروی جهادی و استفاده از توان آنها به منظور آواربرداری؛ تعمیر و بازسازی واحد های مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده ناشی از زلزله؛ لایه روبی منازل پر از گل و لای، در جریان سیل، برگزاری کارگاه های آموزشی گوناگون در شهر و روستاهای آسیب دیده؛ همکاری با دستگاه های ذی صلاح به منظور تسریع در انجام امور محوله، مشارکت در ساخت مدارس متعدد و تعمیر مساجد؛ برپایی ایستگاه های صلواتی و سرگرمی برای کودکان؛ اجرای برنامه های فرهنگی متنوع و .... تنها بخشی از خدمات این گروه طی سالیان گذشته بوده است.

وی در زمینه چگونگی حضور در سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مهر ماه سال ۹۸ به دعوت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور کمک به ساماندهی منازل محرومین روستایی شهرستان سیب و سوران در این شهر مستقر شده ایم و در سه بخش عمرانی، از ابتدای بهمن ماه، مسئولیت ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی را در 10 روستا عهده دار شده ایم که پروسه ساخت آنها تا پایان سال ۹۹ ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در جریان سیل دی ماه سال قبل بلوچستان نیز در حوزه های مختلف، به جهت رفع مشکل آبگرفتگی روستاهای شهرستان سوران خدماتی ارائه شده است.

مسؤول گروه جهادی بنیاد خدمت رسانی محرومین بیان کرد: همچنین توفیق کمک به تامین کمک های مومنانه، تحت پوشش قرار گرفتن ۷۰ خانوار محروم به طور ماهانه؛ کمک به رفع بخشی از مشکلات حوزه اشتغال با آغاز به کار طرح ساماندهی پارک مرکزی شهر سوران، تولید و توزیع بیش از ۱۰هزار ماسک؛ شیلد و گان رایگان در سطح شهر و کادر درمان شهرستان، توسط این مجموعه انجام شده است.

وی گفت: بکارگیری ظرفیت سایر گروه‌ها، ایجاد تعامل بین مردم و مسئولین و استفاده از توان رسانه برای ترغیب خیرین با هدف ساخت مدارس و کمک به کاهش محرومیت از جمله اهداف گروه جهادی ما است.

وی به دیدار خود با استاندار سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در دیداری که امسال با احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان داشتیم هم وی ضمن تشکر از مجموعه خدمات ارائه شده، گفت: همه دستگاههای استان که در راستای اهداف تعیین شده، می توانند به رفع محرومیت کمک کنند، بطور کامل، آماده ارائه خدمات و همکاری هستند.

روندی بیان کرد: استاندار یادآوری کرد که همواره در بحران ها، با حضور گروه های جهادی و مردمی، جلوه هایی از وحدت و ایثار در بین مردم و مسئولین نمایان می شود که می تواند نقش بسیار بسزایی در تسریع امور داشته باشد.

مسؤول گروه جهادی بنیاد خدمت رسانی محرومین گفت: با توجه به پهناور بودن بافت استان و گستردگی فراوان نیازمندی ها در حوزه های مختلف، با امید، به دنبال آن هستیم که در امتداد مطالبات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، در مسیر برقراری ایجاد عدالت اجتماعی، بتوانیم قدم کوچکی برای تحقق این مهم برداریم و در این راه، محتاج دعای خیر خواهیم بود.
 
منبع خبرگزاری فارس
ارسال نظرات