منتشلو کارشناس مسایل سیاسی گفت: ایران دورانی از بی‌اعتبارسازی تهدیدات نظامی آمریکا را آغاز کرده که پیش از این شاید موارد مشابه نیز نداشته است.
کد خبر: ۹۲۴۴۷۳۴
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

منتشلو کارشناس مسایل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به رسیدن کشتی‌های غول پیکرحامل محموله‌های نفتی جمهوری اسلامی ایران به سواحل ونزوئلا گفت: ایران دورانی از بی‌اعتبارسازی تهدیدات نظامی آمریکا را آغاز کرده که پیش از این شاید موارد مشابه نیز نداشته است.
 
وی گفت:کافیست یادآوری کنیم که فرمانده کل نیرو‌های نظامی آمریکا- ترامپ- چگونه از تهدید بزرگ زدن ۵۲ نقطه ایران پس از حملات موشکی به عین الاسد عقب نشینی کرد. حال همین عقب نشینی را کنار این موضع رسمی پنتاگون بگذاریید که اعلام کرد اساسا از هرگونه برنامه‌ای برای توقیف، تجسس یا انهدام نفتکش‌های ایرانی که در راه ونزوئلا هستند، اطلاعی ندارد.

منتشلو اضافه کرد:حضور نیرو‌های ایرانی در سواحل ونزولا مقدمه ترسیم و تثبیت یک معادله حقیقتا تاریخی است.
معادله‌ای که می‌گوید، آمریکا اگر در خلیج فارس امنیت می‌خواهد باید، امنیت و اقتدار ایران را در اقیانوس اطلس و در اطراف آب‌های سرزمینی خود به رسمیت بشناسد.

وی تصریح کرد:به هر دلیلی این روزها، حتی اگر در داخل و خارج ایران مصلحت و یا اراده‌ای برای نگفتن از نقش سپاه در این اتفاقات تاریخی نباشد، ولی واقعیت هم اینک نیز در فضای غیررسمی رسانه‌ای در حال بازگو شدن است.

وی افزود: ایران در روز‌های گذشته از طرف سازمان ملل، سفارت سوئیس، نمایندگی خود در آمریکا، کشور‌های دو طرفه مانند قطر و عمان و... پیام‌های صریحی برای آمریکا فرستاده که اگر کوچکترین خطایی در مورد ایران مرتکب شوند با واکنش قاطع جمهوری اسلامی مواجه خواهند شد.

وی افزود:وقتی موشک‌های سپاه پایگاه عین الاسد را هدف قرار داد، یعنی ایران اولین دولتی بود که در هفتاد سال اخیر به صورت رسمی به آمریکا سیلی نظامی سخت زده است.

منتشلو حضور نیرو‌های ایرانی در سواحل دریایی کارائیب را شکستن دکترین ۱۹۷ ساله امنیتی آمریکا- موسوم به دکترین مونروئه- که اقیانوس اطلس را حیات خلوت آمریکا می‌دانست، باید نامید و این یعنی اینکه ایران نه تنها در حال حاضر رکوردار جهانی شکستن اقتدار‌های انباشته شده دهه‌های گذشته آمریکا هست بلکه در حال بازگرداندان تدریجی اقتدار آمریکا به گذشته‌های بسیار دورتر است. این بازگرداندن گرچه نقطه پایانی مشخصی دارد و آن فروپاشی ایلات متحده است.

منتشلو یادآور شد:با ورود ایران به آب‌های انحصاری اقتصادی ونزوئلا، روحیه جوانان این کشور برای ایستادگی در برابر فشار‌های آمریکا افزایش یافته، به گونه‌ای که هشتک (تشکر ایران) ترند اول توییتر ونزوئلا شده است.

وی عنوان نمود: در واقع بعد از اعمال قدرت سپاه پاسداران و انهدام پهپاد فوق پیشرفته گلوبال هاوک و شخم زدن پایگاه تروریست‌های آمریکایی عین الاسد، هندسه قدرت در جهان تغییر کرده است...!

‏حالا بدون هیچگونه اسکورت نظامی و تنها با یک پرچم مقدس، می‌توانیم تحریم‌ها را لگدمال، آمریکا را ضایع و بنزین به ونزوئلا صادر کنیم و طلا به کشورمان وارد کنیم...
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات