استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه مردم مرکز استان نسبت به ساماندهی دره گردو مطالبه دارند،گفت: برای اجرای این طرح ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌یابد.
کد خبر: ۹۲۴۴۷۵۶
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جریان بازدید از پروژه منطقه نمونه گردشگری دره گردو اراک با اشاره به اینکه موضوع دره گردو طی ۱۰ سال اخیر بسیار مطرح شده گفت: این موضوع نه تنها یک مطالبه استانی است، بلکه مردم مرکز استان نیز در این خصوص مطالبه جدی دارند تا پروژه گردشگری در دره اجرایی شود و از این وضعیت نابسامانی خارج شود.

وی افزود: طرح جامع دره امروز مصوب و ابلاغ شد که ۱۵ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۹ شهرداری برای اجرای طرح پیش‌بینی شده است و استانداری مرکزی نیز با همه تنگناهای مالی در سال جاری ۵ میلیارد تومان برای این مهم در نظر گرفته است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه شهرداری اراک از هفته آینده اجرای طرح جامع دره گردو را در چهار جبهه آغاز خواهد کرد،گفت: احداث جاده دسترسی، انجام عملیات زیرساخت‌های لازم برای کاربری‌های تجاری، فرهنگی و گردشگری، آبرسانی به منطقه بالادست این ۹۷ هکتار برای ایجاد فضای سبز در قالب این طرح صورت می گیرد و شهرداری باید به سرعت کار را پیگیری کند.

وی ادامه داد: ۵ میلیارد تومان بودجه که توسط استانداری مرکزی اختصاص می‌یابد برای آبرسانی و توسعه فضای سبز منطقه صرف خواهد شد.

آقازاده تصریح کرد: در صورت نیاز اقدامات لازم جهت تسریع کار از جمله تهیه و تصویب نقشه‌های راه دسترسی و نقطه اتصال این راه دسترسی به کمربندی جنوبی انجام می‌گیرد.

وی پیگیری مستمر مصوبات را یک ضرورت خواند و افزود: برای پیگیری امور جلسات هر پنجشنبه در محل پروژه با ریاست معاونت عمرانی استانداری مرکزی برگزار می‌شود.

استاندار مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع احداث مجتمع گردشگری دره گردو بعد از حدود ۱۰ سال به شرایط رضایت بخشی رسیده است و امیدواریم شاهد تسریع و پیشرفت سریع پروژه در سال ۹۹ باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات