حجت الاسلام حکمتی نیک در گفت و گو با «بسیج»:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهش تولید  تضمینی برای نسل های آینده کشور است و اگر رونق و جهش تولید بوجود نیاید آیندگان متضرر خواهند شد.
کد خبر: ۹۲۴۴۷۸۸
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک امروز در جمع معاونین، فرماندهان و پاسداران سپاه فتح استان به موضوع جهش تولید, مزایا، الزامات، موانع  و فرصت ها فراروی مسئولان و مردم برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی به تناسب وضعیت کشور هر سال عناوینی را به عنوان شعار سال انتخاب می کنند و به خاطر اهمیت موضوع اقتصادی در کشور چند سالی عناوین ابلاغی با موضوع اقتصاد  بوده و امسال نیز سال جهش تولید نامگذاری شده است.

حکمتی نیک با اشاره به اینکه رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید مزایایی دارد که رهبر معظم انقلاب به آنها پرداخته است، گفت: رهبر فرزانه انقلاب ابتدای سال جدید فرمودند ما باید در ابعاد مختلف به ویژه اقتصاد قوی شویم" و امروز یکی از مزایای  جهش تولید قوی شدن در برابر جنگ تجاری و تهاجم دشمن است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد  ابراز داشت: جهش تولید تضمینی برای نسل های آینده کشور است و اگر رونق و جهش تولید بوجود نیاید آیندگان متضرر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از نگاه رهبر انقلاب جهش تولید یک نسخه کارآمد  برای عبور از تحریم های اقتصادی، نفتی و بانکی امریکا است، گفت: هر چه تولید اقتصادی در کشور بیشتر شود می توانیم به مرحله استقامت و بازدارندگی برسیم و تاثیر گذاری دشمن را کم اثرتر کنیم.

حکمتی نیک ابراز داشت: تحقق شعار جهش تولید نیاز به الزاماتی دارد و اولین الزام بازنگری در قانون واردات کالا به کشور است و باید از ورود کالاهایی خارجی که مشابه آنها در داخل تولید می شود جلوگیری کرد.

 وی، دومین الزام جهش تولید را مبارزه با شبکه های مافیایی قاچاق به کشور عنوان کرد و افزود: چنانچه با کالاهایی که به صورت قاچاق و از مبادی  قانونی وارد می شود مبارزه نشود  نمی توانیم جهش تولید را محقق کنیم، هر چند از سوی دستگاه های نظارتی و قوه قضائیه اقداماتی انجام شده اما کافی نیست و باید تلاش های گسترده تری صورت گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: سومین الزام جهش تولید ارتقای کیفیت کالاهای داخلی برای رقابت با محصولات خارجی است و چنانچه ارتقای کیفیت کالاها انجام شود مورد استقبال مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: در عرصه تولید موانعی در کشور وجود دارد که باید برداشته شود و تا این موانع وجود دارد نمی توانیم به مرحله رونق و جهش تولید به معنای واقعی برسیم.

حکمتی نیک، وابستگی به اقتصاد تک محصولی نفت را اولین مانع تولید دانست و افزود: هر چند تعیین قیمت نفت در دست ما نیست اما سایر کشور آن را دچار نوسان قیمت می کنند، بنابراین باید از این اقتصاد تک محصولی خارج شویم و میزان وابستگی به آن کاهش یابد.

وی گفت: دولتی شدن اقتصاد از دیگر موانع تولید است در حالی که براساس اصول قانون اساسی دولت باید امور را به بخش خصوصی واگذار کند و شروط حمایت و نظارت بر بخش خصوصی را سرلوحه کار قرار دهد تا شاهد رونق تولید باشیم.

این مسئول تصریح کرد: یکی از موانع تولید در کشور فساد و رانت اقتصادی است که به شدت یک آفت و سم مهلک به شمار می رود و باید متولیان امر و سیستم قضایی با این پدیده برخورد کنند و راه های نفوذ اقتصادی در سیستم را ببدند.

حکمتی نیک با اشاره به اینکه بنگاه داری بانک ها از دیگر موانع رونق تولید است ، گفت: در نظام اسلامی بانک ها نباید بنگاه داری کنند و دنبال معامله گری باشند بلکه باید بستر را برای رونق تولید در کشور فراهم کنند و اگر نظام بانکی اصلاح شود این موانع برداشته و شاهد رونق تولید خواهیم بود .

وی ابراز داشت: وجود قاچاق از دیگر موانع تولید در کشور است و اگر برطرف نشود تحقق رونق و جهش تولید با مشکل مواجه می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد  یادآور شد: فرصت ها و بسترهای زیادی در کشور برای شکوفایی اقتصاد وجود دارد و منابع طبیعی، نفت و گاز و معادن و ذخایر معدنی از جمله انهاست و بسیاری از کشورها به بخش هایی از این منابع نیازمند هستند.

وی گفت: اتکا به نیروی انسانی کارآمد، توجه به شرکت های دانش بنیان و پیوند علم با صنعت از دیگر راه های تحقق جهش تولید است و در عرصه اقتصاد نیز می توان از این فرصت ها استفاده کرد.

حکمتی نیک اظهار داشت: تکیه بر قوانین و ضوابط اقتصادی در اسلام از دیگر راهکارهای جهش تولید است و در این عرصه در حوزه علوم انسانی ده ها کتاب مبانی علم اقتصاد از نگاه اسلام وجود دارد که می توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی در پایان گفت: فراهم شدن شرایط برای استفاده از ظرفیت مالی و انسانی ایرانی های مقیم خارج با رعایت شرایط و ضوابط ، عدم وابستگی به دلار در معاملات و  گسترش صادرات به کشورهای همسایه از دیگر راهکارهای تحقق جهش تولید است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات