خبرهای داغ:
مدیرکل محیط زیست استان قزوین

واحد‌های متخلف به عنوان آلاینده به دستگاه قضا معرفی می شوند

عباسی نژاد گفت: واحدهای تولیدی در صورت عدم رعایت استانداردها، به عنوان آلاینده های محیط زیست به مرجع قضایی معرفی می شوند.
کد خبر: ۹۲۴۴۹۱۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری شهرستان قزوین، صبح امروز با حضور مسوولان استان و به ریاست محمد قاسمی در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

 

در این جلسه سه دستور جلسه1- بررسی وضعیت اشتغال کارکنان آزادراه های استان و دوربین های اخد عوارض الکترونیکی شهر محمدیه و مهرگان،

2- وضعیت تصفیه خانه و مشکلات واحدهای تولیدی شهرک صنعتی لیا و

3- بررسی آخرین وضعیت چند واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

 

ملکی مدیر کل آب منطقه ای استان در این مراسم بیان کرد: شهرک صنعتی لیا و پارک لیا دو مجموعه ای هستند که در پارک لیا مشکل تجمیع پساب ها وجود دارد.

 

وی گفت: در بارندگی ها این پساب ها افزایش می یابد و واحد‌های متعلق به پارک لیا هنوز سروسامان نیافته اند و نه تنها این تصفیه خانه بلکه پساب تصفیه خانه شهر صنعتی البرز نیز بدون داشتن استانداردهای لازم در حال جاری شدن به زمین های کشاورزی است.

 

مدیرعامل آب منطقه ای قزوین اظهار کرد: ما پساب ها را از سطح زمین جمع آوری کرده و به سمت تالاب الله آباد هدایت می کنیم تا علاوه بر جمع آوری پساب ها تالاب الله آباد را نیز احیا کنیم که امسال مطالعات را به اتمام می رسانیم و اجرای امر به بخش خصوصی واگذار می شود. 

 

 

واحد‌های متخلف به عنوان آلاینده به دستگاه قضا معرفی می شوند

 

عباسی نژاد مدیرکل محیط زیست استان در ادامه این جلسه بیان کرد: در راستای بررسی وضعیت پساب های استان،  بازدیدهایی انجام شد که سه موضوع مهم مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی گفت: تصفیه خانه شهر صنعتی لیا که برخی اوقات استانداردهای لازم را رعایت نمی کنند و اقدامات از سوی شرکت شهرک انجام شده که کافی نیست.

 

عباسی نژاد اظهار کرد: تعدادی از واحد‌های صنعتی به تصفیه خانه شهرک ها متصل نیستند و پس از اجرای جلسات، به نتیجه رسیدیم که این واحدها در صورت عدم رعایت استانداردها، به عنوان آلاینده های محیط زیست به مرجع قضایی معرفی می شوند.

 

مدیرکل محیط زیست استان قزوین عنوان کرد: موضوع سوم، جاری شدن پساب ها در منطقه موجب مشکلات زیست محیطی می شود که لازم است شبکه لوله گذاری جهت جلوگیری از پساب ها انجام شود.

 

وی افزود: تالاب الله آباد، یکی از کانون‌های گرد و غبار کشور است که از ۶۹ هزار هکتار این کانون، دو کانون که یکی از آنها کانون یعقوب آباد است و خشک شده، پس از جلسات استانی، احیا این تالاب بعنوان پروژه پایلوت اداره محیط زیست قرار گرفته و زمانی که برنامه ما آماده شود این سازمان از محل درآمد محیط زیست حاضر به اجرای احیای این تالاب خواهد بود.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها