خبرهای داغ:

برگزاری مرحله ششم رزمایش مواسات و همدلی در لالی ، آبادان،ماهشهر، خرمشهر، هندیجان و شوش

مرحله ششم رزمایش مواسات و همدلی در لالی ، آبادان، ماهشهر، خرمشهر، هندیجان و شوش برگزار شد
کد خبر: ۹۲۴۴۹۵۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

 با آغاز مرحله ششم رزمایش مواسات و همدلی در شهرستان لالی ۵۰۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان توزیع خواهد شد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان از لالی ؛ ششمین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان آغاز شد

در همین ارتباط سروان گوروی فرمانده سپاه ناحیه لالی گفت:

۵۰۰ بسته معیشتی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تهیه و در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی افزود: اعضای جامعه هدف قبلا توسط قرارگاه های تحول محلات بسیج شهری و روستایی شناسایی شده و تلاش می‌شود در قالب این رزمایش به نیازمندان با حفظ کرامت کمک‌ رسانی شود.

گوروی ارزش هر بسته غذایی را بیش از ۳۰۰ هزار تومان دانست و تصریح کرد:

این بسته‌ های معیشتی شامل برنج، ماکارانی، سویا، روغن، رب گوجه‌ فرنگی، حبوبات و ... است که در میان قشر آسیب پذیر مستضعف طی امشب تا فردا تقسیم می‌شود.

 

همچنین همزمان با سالروز راه اندازی اولین دوره ی مجلس شورای اسلامی چهارمین مرحله از توزیع کمک‌های مومنانه توسط سپاه ناحیه ی شهرستان شوش و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد .

به گزارش خبرنگار روابط عمومی سپاه شوش؛ ساعت 17 روز چهارشنبه 7 خردادماه1399 هم زمان با چهارم شوال 1441 هجری قمری سالروز «غزوه ی حنین» چهارمین مرحله ی رزمایش کمک مؤمنانه در مسجد امام جعفر صادق(ع) با حضور امام جمعه ، فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش ، بخشدار بخش شاوور و جمعی از سبزپوشان سپاه و بسیجیان حوزه ها ريال پایگاه ها و کانون های مقاومت بسیج برگزار شد .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه و رئیس قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ضمن قدردانی از سرگرد پاسدار ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش و فرماندهان حوزه های مقاومت به خاطر جمع آوری و بسته بندی کمک های مؤمنانه گفت : ماه پر خیر و برکت رمضان که ماه خدا بود با « تلاوت قرآن ، شب زنده داری و کمک به نیازمندان » خاتمه یافت و از همه مهمتر موضوعی که در ماه مبارک امسال داشتیم که به عبارتی اجر و ثواب آن از همه ی عبادات بالاتر بود همین کمک های مؤمنانه که امروز چهارمین مرحله ی آن برگزار شد .

وی افزود : رزمایش کمک های مؤمنانه ی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با هدف کمک به اقشاری که آسیب دیده ی از ویروس منحوس کر ونا که تا کنون به مرحله ی چهارم رسیده است تاکنون 7800 بسته توزیع شده و امروز هم1250 بسته توزیع خواهد شد و هر بسته شامل « برنج ـ قند و شکر ـ ماکارونی ـ سویا ـ رب گوجه و...» می باشد و هر بسته به مبلغ 3000000 ریال ارزش دارد .

اگر این دستور و تدبیر مقام معظم رهبری نبود و این کمک های مؤمنانه جمع آوری نمی شد ؛ قطعا آسیب دیدگان بیش از این ضرر و زیان را می بایست تحمل می کردند ؛ چه افرادی بر اثر شیوع این ویروس کار و کسب خود را از دست دادند ؛ مثلا راننده ای که تا قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا روزانه از صبح تا شب به جابه جایی مسافرین مشغول بود الان حتی یک بار هم قادر به جا به جایی مسافر نیست و این گونه اشخاص مایحتاج زندگی خود و زن و فرزند را از همین مسافرکشی تأمین می کرد و الان اگر این کمک های مؤمنانه هم نبود بی شک متحمل سختی های بیشتری می شد و تنها راهی که برای این اشخاص می ماند مراجعه به دفتر امام جمعه و یا فرمانداری بود تا جلوی گرسنگی زن و فرزندان خود را بگیرد .

وی در پایان یادآور شد : جا دارد هم از مقام معظم رهبری با این تدبیر به جا و خداپسندانه و هم از فرزندان عزیز انقلاب اسلامی ، نورچشمان ملت یعنی سبزپوشان سپاهی و نیروهای مخلص بسیجی به خاطر جمع آوری این بسته های معیشتی و آن عزیزانی که رفتند و نیازمندان را شناسایی کردند و حتی عزیزانی که برخی از این اقلام را از اهواز به این مکان انتقال دادند ؛ بسیجیان پایگاه مقاومت مسجد امام صادق(ع) که از دیشب تا کنون از این اجناس مراقبت کردند و بالاخره عزیزانی که امشب این بسته های معیشتی را بین نیازمندان توزیع می کنند تقدیر و تشکر می کنم . قطعا این حرکت خیلی ارزشمند و همانند یک جهاد در راه خدا به شمار می آید .

 

توزیع بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه در روستاهای آبادان

 

همچنین رزمایش کمک مومنانه در روز دوم عید سعید فطر با کمک خیرین و توسط حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل(ع) در شهر چوئبده برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج نیوز در حوزه مقاومت حضرت ابوالفضل(ع)، رزمایش کمک مومنانه با تعداد 80 بسته معیشتی در شهر چوئبده برگزار شد.

این برنامه با همکاری امام جمعه شهر چوئبده، خیرین شهر، فرمانده و بسیجیان حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل(ع) در چهارشنبه شب ۶ خرداد و روز دوم عید سعید فطر جهت کمک به نیازمندان و خانواده های آسیب دیده بیماران کرونایی انجام شد.

 

برگزاری پنجمین رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه در هندیجان 

همچنین فرمانده ناحیه سپاه هندیجان از برگزاری پنجمین رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه شهرستان هندیجان با همت و تلاش گروه های جهادی بسیج و کادر شهید علی هاشمی حوزه های شهید بهرام مزارعی و شهید آوینی و همکاری تاثیر گذار قرارگاه حضرت امام حسن (ع)استان خوزستان وناحیه سپاه با توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی در میان نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا در شهرستان با رمز مقدس و مبارک یا علی ابن ابیطالب (ع)با حضور امام جمعه و تعدادی از مسئولان محلی و بسیجیان خبرداد.

 

سرگرد پاسدار روح الله قاسمی خشاب درپیش از ظهر پنج شنبه در گفت وگو با خبر نگار خبرگزاری بسیج در هندیجان اظهار کرد: از ابتدای شروع ویروس کرونا و همچنین با توجه به فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در اجرای کمک های مومنانه در قالب رزمایشات به همین منظور پنجمین رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه با تلاش سپاه و بسیج شهرستان هندیجان وهمکاری مخلصانه سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان با جدیت انجام گرفته که انشالله اینگونه خدمات رسانی جهادی با جدیت ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود : کمک های خوبی به نیازمندان شهرستان در قالب رزمایش کمک مومنانه انجام گرفت که خدا را شکر موجب رضایتمندی این قشر از جامعه شده است و مردم مطمعن باشند سپاه و بسیج با تمام ظرفیت ها یاری رسان هستند وبا دعای خیرمردم به همین زودی شاهد ریشه کنی ویروس منحوس کرونا در تمام دنیا و مخصوصا سرزمین های مسلمان و کشورمان ایران اسلامی باشیم.

 

وی بابیان کمک های مختلف در تمام زمینه ها گفت: کمک هایی برای رفاه حال مردم از جمله ضدعفونی سطح شهرستان و ادارات و خیابان ها ، توزیع ماسک و توزیع متنوع بسته های معیشتی و همچنین مرمت و تعمیر منازل محروم از کارهای خوب و مفیدی هستند که توسط گروه های جهادی بسیج شهرستان هندیجان انجام گرفته که همچنان با توکل بر خدا و عنایات اهل بیت (ع)ادامه دارد.

 

سرگرد پاسدار روح الله قاسمی خشاب فرمانده ناحیه سپاه هندیجان عنوان کرد: با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری ، راه خدمتگزاری به مردم محروم در سطح شهرستان با تمام ظرفیت های موجود ادامه دارد و هر جا نیاز باشد سپاه و بسیج هندیجان در خط مقدم کمک رسانی جهادی است و همه ماها بایستی در کنار مردم باشیم.

 

وی با اشاره به تلاش های مخلصانه گروه های جهادی بسیج شهرستان هندیجان بیان کرد : بسیجیان گروه های جهادی شهری وروستایی و کادر طرح شهید علی هاشمی حوزه های مقاومت بسیج شهرستان هندیجان بصورت شبانه روز برای خدمت به مردم در تمام زمینه ها پای کار هستند و هیچ گونه کوتاهی نداشتند که جای تقدیر و تشکر و خسته نباشید دارد.

 

 

 

سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در بندرماهشهر؛ توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی

 

همچنین سرهنگ کریم بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاري بسيج ماهشهر در حاشیه سومین رزمایش مواسات مومنانه اظهار داشت: امروز شاهد سومین مرحله رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه با رمز مبارک امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) هستیم؛ این رزمایش با کمک آستان قدس رضوی برگزار شده است.

وی افزود: بیش از 4310 بسته معیشتی در این مرحله تهیه شده و در بین نیازمندان اعم از کارگران فصلی، افراد آسیب دیده از ویروس کرونا و محرومین منطقه توزیع خواهد شد؛ هربسته معیشتی شامل برنج، روغن، شکر، انواع حبوبات، سویا، تن ماهی، چایی و تبرکی از حرم امام رضا بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندرماهشهر بیان کرد: در کنار این بسته‌های معیشتی نیز 15 سرویس جهیزیه کامل برای نوعروسان و دامادان محروم منطقه نیز تهیه شده که با هدف ازدواج آسان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در دو مرحله قبلی رزمایش بیش از 6600 بسته معیشتی تهیه شده و توسط گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت بسیج به دست مردم محروم و فقیر منطقه رسیده است؛ این رزمایشات در راستای بیانات مقام معظم رهبری برگزار شده است.

سرهنگ بابایی خاطرنشان کرد: یکی از برکات این رزمایش‌ها تالیف قلوب بوده و این آمادگی را برای مردم کشورمان ایجاد می‌کند که همواره در کنار محرومین و مظلومین باشند هر چند که مردم ما ثابت کرده‌اند که همواره پای این امر بوده‌اند و خواهند بود و تا ریشه کن کرد فقر در کشور این کار را ادامه خواهند داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار