خبرهای داغ:
دکتر آصفی گفت: جمعیت هلال احمر استان از اسفندماه سال گذشته تعداد ۶ هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع کرده و امروز نیز ۱۵۰۰ بسته به همت این جمعیت آماده توزیع می باشد.
کد خبر: ۹۲۴۵۰۰۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در آیین توزیع بسته های معیشتی که با حضور مسوولان استانی در سالن ورزشی هلال احمر قزوین برگزار شد بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان از اسفندماه سال گذشته تعداد ۶ هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع کرده و امروز نیز ۱۵۰۰ بسته به همت این جمعیت آماده توزیع می باشد.

 

این مسوول یادآور شد: جمعیت هلال احمر به واسطه حضور امدادگران دارای ظرفیت های بزرگی در راستای کمک و امداد به جامعه است.

 

وی گفت: جمعیت هلال احمر در کنار سایر دستگاه های اجرایی در روزهای کرونایی در صحنه حاضر بود تا بتوانیم از بحران عبور کنیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین اظهار کرد: استان قزوین جزو استان های پرخطر در بحث کرونا بود که به دلیل همدلی و تلاش های مردم و دستگاهها توانست این بحران را مدیریت نماید. 

 

وی با اشاره به عملکرد و فعالیت جمعیت هلال احمر در استان در راستای مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد: غربالگری و تب سنجی در ۳۲ پست شهری و بین شهری با مشارکت جمعیت هلال احمر، پلیس راه، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت و ارائه خدمات به 278 هزار و 905 نفر در ورودی و خروجی استان، بیش از ۳ هزار نفر روز، از پرسنل و اعضای داوطلبان، جوانان و نجاتگران این جمعیت با ایثار جان و سلامتی خود، هم پای کادر درمان و برای مقابله با کرونا تلاش کردند.

 

آصفی تصریح کرد: اجرای طرح غربالگری اصناف دارای مجوز فعالیت از ستاد مبارزه با کرونا در سطح استان در جهت جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا در سطح جامعه و در همین راستا غربالگری 57 هزار و 913 باب مغازه، پاسخگویی و ارزیابی مسافرین و ارائه مشاوره های لازم در خصوص بیماری کرونا توسط مرکز کنترل و هماهنگی استان از طریق شماره ۱۱۲(ندای امداد) و ۲۳ پایگاه بین شهری جمعیت هلال احمر استان از دیگر اقدامات این جمعیت می باشد.

 

وی اضافه کرد: ارائه پروتکل‌های آموزشی و حساس کردن شهروندان برای مراقبت بیشتر در سطح شهرستانهای استان توسط اکیپ های امدادی از طریق پخش هشدارهای صوتی، توزیع بیش از ۷۵۰۰ سبد و بسته غذایی آماده و اقلام زیستی و معیشتی اعم از برنج، روغن، حبوبات، قند، چای، رب، کنسروجات و غیره به ارزش 10 میلیارد و 293 میلیون ریال بین خانواده های متاثر از بیماری کرونا از اسفند 1398 تاکنون، توزیع تجهیزات و اقلام بهداشتی و پزشکی اعم از انواع ماسک و دستکش به ارزش 2 میلیارد و 59 میلیون ریال بین خانواده های نیازمند مناطق محروم استان در مقابله با بیماری کرونا، توزیع مواد ضد عفونی کننده، شوینده و بهداشتی به ارزش 3 میلیارد و 854 میلیون ریال به نفع متاثرین ویروس کرونا از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان می باشد. 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: تولید بیش از 35 هزار ماسک و ملزومات بهداشتی توسط اعضای داوطلب هلال احمر، پشتیبانی از نقاهتگاه بیماران کرونایی در قزوین، فعالیت ۶۰ نفر نیروی نجاتگر داوطلب در نقاهتگاه قزوین، برپایی نقاهتگاه در شهرستان تاکستان، ضد عفونی و گند زدایی منازل و معابر توسط داوطلبان هلال احمر،فعالیت ۶۰ نفر از نجاتگران آموزش دیده در رسته فوریت های درمانی در بیمارستانهای استان بصورت داوطلبانه جهت پشتیبانی از کادر درمانی، اعزام تیمهای حمایت روان جهت ارائه توصیه های لازم در خصوص ویروس کرونا از طریق این جمعیت در روزهای کرونایی اجرا شده است.

 

آصفی توزیع انواع محلول ضدعفوني كننده، دستكش و ماسك در داروخانه هلال احمر، ارائه خدمات داروخانه هلال احمر در ایام نوروز  99 با حداکثر توان و بدون تعطیلی به بیماران و شهروندان و پرداخت کمک های بلاعوض به بیماران کرونایی نیازمند به تعداد ۵۰ نفر را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان برشمرد.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها