خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان:

گروه‌های جهادی به کمک مردم غیزانیه آمده‌اند

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: گروه‌های جهادی در حال کمک به حل مشکل آب‌رسانی به غیزانیه هستند‌.
کد خبر: ۹۲۴۵۰۵۹
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، سردار حسن شاهوارپور با حضور در غیزانیه در خصوص آخرین وضعیت بی‌آبی در این بخش اظهار کرد: غیزانیه منطقه‌ای متشکل از تقریبا ۸۵ روستا است که در شرق شهرستان اهواز واقع شده و مردم آن که عموما دامدار و کشاورز هستند مشکل آب پیدا کرده‌اند، سیستم لوله‌کشی آن‌ها فرسوده است و برای مصرف آب شرب و دام آن‌ها کفایت نمی‌کند.

وی افزود: کارهایی از سال ۹۵ تعریف شده که در ۲ فاز بوده است، فاز اول انتقال آب از رودخانه کارون طی مسیر ۲۴ کیلومتری به روستای صفیره است که خط لوله آن در ۲ هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده سپاه ولیعصر عج خوزستان گفت: فاز دوم آن ۲۸ کیلومتر است و ۶ کیلومتر آن تکمیل شده و بقیه‌اش مانده است. یکی از اولویت‌های اصلی این منطقه در حال حاضر، تانکرهای آب شرب است که در بخشی از این مسئله ما کمک کرده‌ایم و گروه‌های جهادی به کمک مردم آمده‌اند.

وی ادامه داد: از فردا نیز ۲۰ تانکر دیگر را برای آبرسانی به این منطقه اختصاص می‌دهیم، مشکلات این نقطه که آخرین نقطه این بخش است بیشتر است و شبکه خط لوله آب ندارند که آماده‌ایم با کمک گروه‌های جهادی و با طرحی که آبفا می‌دهد، این مشکل را حل کنیم.

شاهوارپور گفت: قبلا این مردم برای نیاز دام‌شان، از آب چاه استفاده می‌کردند که الان آب چاه شور شده و نیاز به مطالعه دارد که شاید اگر عمق چاه‌ها بیشتر شود مشکل برطرف شود.

وی افزود: جلساتی را با مدیر آبفا استان، معاون عمرانی استاندار، مدیرعامل نفت و فولاد و مسئولین محلی داشته‌ایم و ارتباطاتی گرفته‌ایم تا مشکل هر چه زودتر حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها