خبرهای داغ:
این روزها که صدای طبل بی خبری کرونا در جهان پیچیده است برخی ها در خوابند و افرادی بیدار و دست های بسیاری هم پشت پرده این مهمان ناخوانده یا بهتر بگویم ویروس منحوس مشغول به کار شده است که از آشفتگی و اوضاع نابسامان این روزهای مردم خبر می دهد.
کد خبر: ۹۲۴۵۰۶۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

خبرگزاری بسیج قزوین: این روزها که صدای طبل بی خبری کرونا در جهان پیچیده است برخی ها در خوابند و افرادی بیدار و دست های بسیاری هم پشت پرده این مهمان ناخوانده یا بهتر بگویم ویروس منحوس مشغول به کار شده است که از آشفتگی و اوضاع نابسامان این روزهای مردم خبر می دهد.

حدود سه ماه است که مردم ایران و جهان با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند برخی خود را در خانه حبس کرده و بعضی ها هم اعتقاد ندارند که چنین ویروسی وجود داشته باشد و با عدم رعایت نکات بهداشتی در اجتماع حضور پیدا کرده و پیه همه چی را به خود مالیده اند.

نقل و قول ها و اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد که فعلا نمی تواند این ویروس ناخوانده را تهدید کند چراکه افسار به دست گرفته و پیشتازی می کند، پیر و جوان و کوچک و بزرگ، مسئول و غیر مسئول هم نمی شناسد.

یکی از زنان خانه داری که دل پُری از وضعیت این روزها دارد، می گوید: اتفاقات تلخ و ناگواری طی سال های گذشته برای مردم رخ داده که نمی گذارد آنها آرام و بدون دغدغه زندگی کنند.

صنوبر میرزایی یادآور شد: بی کفایتی برخی از مسولان باعث شده که پیر و جوان، کوچک و بزرگ برای درآوردن یک لقمه نان حلال صبح تا شب تلاش کنند و در آخر هم هَشتشان گرو نُه شان است.

این زن خانه دار از گرانی ها و تورم گلایه ها داشت که در این خصوص گفت: با این وضعیت و اقتصاد کشور، نمی توان زندگی را چرخاند چراکه تمام قیمت ها چند برابر شده و هیچ کسی پاسخگو نیست و با این وضعیت کرونا هم درآمد آنچنانی نداریم.

وی عنوان کرد: مسولان از تنظیم بازار، تأمین کالاهای اساسی مردم و نظارت بر آنها خبر می دهند اما به نظر بنده با این قیمت ها و گرانی ها هیچ نظارتی صورت نمی گیرد که هیچ، حتی برخی از مغازه ها یا بهتر بگویم بسیاری از آنها از دید بازرسان خارج هستند.

میرزایی با اشاره به اینکه امروز هزینه تمام سوءمدیریت ها را مردم می دهند، ادامه داد: مردم توانسته اند در تمام عرصه ها خوش بدرخشند پس می طلبد دولت هم برای آنها سنگ تمام بگذارد تا امروز شاهد نابسامانی هایی که در جامعه رخ می دهد، نباشیم.

این روزها تب کرونا بالا رفته و دست به یقه اقتصاد شده است، کرونایی که توانسته اقتصاد اروپا یا بهتر بگویم اقتصاد جهان و ابرقدرت ها را زیر سؤال ببرد و با بالا کشیدن خود، افرادی را خانه نشین کرده و توانسته خسارت های مالی بسیاری به کسب و کارها و بنگاه های کوچک و بزرگ بزند که هنوز ابعاد این ضررها برای جهان و جهانیان مشخص نیست.

برخی منابع چنین می گویند و می نویسند، ایران در حالی گرفتار کرونا می‌شود که اقتصادش تحت تأثیر تحریم‌ها طی دو سال متوالی، رکود و کوچک‌ شدن را تجربه کرده است....تورمی که این روزها میزان سنجش افکار را بالا و پایین برده و مردم را گرفتار خود کرده است.

خیانت کرونایی

بودند افرادی که می گفتند کرونا خود را به بهار رساند و خیانت کرد و نگذاشت که بهار فصل عاشقانه و شکوفایی شاعرانه ش را به مردم نشان دهد، سالی که نکوست از بهارش پیداست...

یکی از هنرمندان عرصه سینما در این خصوص می گوید: هنرمندان مشکلات فراوانی دارند و تعداد بالایی از آنها در این ایام کرونایی در خانه مانده و بیکار شده اند.

کیومرث محمدی با بیان اینکه هنرمندان تاکنون در هر برهه از زمان هیچ بیمه بیکاری دریافت نکرده اند، افزود: آنها پشتوانه مالی ندارند و ممکن است در سال پنج ماه سر کار باشند چراکه جزو قراردادی ها هستند.

این هنرمند اضافه کرد: هنرمندان حقوق ثابتی ندارند و با توجه به اینکه سه ماه از سال گذشته است، هنوز بیکار بوده و هیچ اتفاقی خوشایندی از سوی مسولان خانه سینما، تامین اجتماعی و دستگاه های مربوطه برای آنها رخ نداده و همچنان با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

وی یادآور شد: از سوی خانه سینما یک بسته حمایتی جزئی در نظر گرفته شد و این بسته به تعداد محدودی تعلق گرفت و سبد برخی از هنرمندان خالی ماند.

محمدی از تب بالای اجاره خانه های این روزها سخن گفت و افزود: با این وضعیت نه دولت و نه هیچ ارگانی از هنرمندان سینما حمایت نکرده و هنوز بلاتکلیف هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا در جامعه، اگر هم کارها شروع شود، افرادی اعم از کارگردان، مدیر تولید، برنامه ریز، منشی صحنه، گریم، طراح صحنه، تدارکات و غیره به واسطه اینکه در پشت صحنه و در یک محل برای فیلمبرداری تجمع می کنند، خطرناک بوده و امنیت جانی ندارند.

 

این هنرمند عرصه سینما با بیان اینکه شغل سینما یکی از شغل های پر خطری بوده و در این ایام کرونایی هم معضلاتی را در پی دارد، ادامه داد: دستمزد برخی از عوامل با ساعات بالای کاریی که دارند، کم بوده و از آنها حمایت نمی شود.

محمدی گفت: دولت از کارگرها حمایت می کند اما هنرمندان سینما سهمی از حمایت دولت ندارند در حالی که این افراد در فرهنگ سازی و هدفمند کردن یک جامعه نقش بسزایی ایفا می کنند.

نوش دارو پس یا قبل از مرگ؟!

طی سال گذشته اتفاقات و حوادث بسیاری رخ داد، افرادی درگیر سیل، زلزله و آوارگی شدند و برای مقابله با آن اقداماتی از پیش تعیین نشده بود که در این هنگام کرونا وارد خانه و بازار جهانی شد و با سیل خروشان و لرزاندن خود آشوب و دلهره ای دیگر در دل ها انداخت که همچنان جولان می دهد.

حسین عطایی که شغل آزادی دارد هم می گوید: با اوضاع کرونا حدود سه ماه است که تمام کسبه شاکی بوده و درآمد آنچنانی هم ندارند.

وی گفت: در ایام کرونا صف های طولانی برای خرید سیم کارت، ترددهای غیرضروری و یا موارد دیگر مشاهده می شود؛ چرا دولت در این خصوص تدابیر لازم را اتخاذ نمی کند؛ چرا باید تعداد دیگری آلوده شده و بعد از آن به فکر چاره اندیشی باشد.

این مغازه دار اضافه کرد: در یکی از کارگزاری های بیمه که چند روز پیش برای تمدید دفترچه رفته بودم، صف طولانی تشکیل شده بود که افرادی هم بدون ماسک و دستکش در این صف فشرده حضور داشتند.

این شهروند افزود: مسولان بعد از اینکه کار از بخیه درآمد به فکر چاره می افتند؛ چرا کسی پاسخگو نیست.

عطایی عنوان کرد: طرح هایی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در کشور اجرایی شد که برخی از آن ها مثبت بود و اما برخی تدابیر غیر مهندسی شده ضررهایی به اقتصاد و معیشت مردم زد که امیدوارم جبران شود.

پنهان کاری از جنس کرونا

گفت و شنودهایی در میان است که برای نجات و ارتقای جريان فرهنگ عمومی اقداماتی صورت نگرفته است و این مهمان ناخوانده همچنان قربانی می گیرد، محرم و نامحرم نشناخته و پیش از این که مسولان کاری انجام دهند، وارد حریم ها شده است.

این نیز بگذرد

اما این روزها اقدامات خداپسندانه ای از سوی پرستاران در بیمارستان ها، ارگان ها و بسیج عمومی مردم در خصوص بسته های بهداشتی و ضدعفونی شهرها برای مقابله با کرونا صورت می گیرد که گویا این اقدامات با مهمانی کرونا ادامه داشته و آژیر هشدار وضعیت قرمز در شهر همچنان روشن باشد، پس هوشیار باشیم...

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها