جواهری کارشناس فرهنگی و خانواده با اشاره به ازدواج زودهنگام و مسئله رومی‌ها اشرفی گفت: در زندگی نامه این دختر وقتی نگاه می کنیم می بینیم نوشته شده پسر و دختر یکدیگر را دوست داشتند و متأسفانه به دلیل اینکه عده ای ازدواج در سن پایین را یک تقبیح نامیدند و برای آن عنوان کودک همسری انتخاب کردند خانواده دختر زیر بار ازدواج نرفتند و نهایت به فرار دختر و پسر و آن رابطه نامشروع ختم شده است.
کد خبر: ۹۲۴۵۱۱۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ زهرا جواهری کارشناس فرهنگی و خانواده با اشاره به ماجرای «رومینا اشرافی»، گفت: عدم فهم درست از زندگی مهمترین کلید واژه ای است که می توان در خصوص رومینا اشرفی به کار برد.

جواهری توجه به فاصله بلوغ جنسی با بلوغ اجتماعی را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: در این راستا لازم است که به نوجوانان و جوانان کمک فکری داده شود.

وی با اشاره به ازدواج زودهنگام و مسئله رومینا اشرفی بیان کرد: در زندگی نامه این دختر وقتی نگاه می کنیم می بینیم نوشته شده پسر و دختر یکدیگر را دوست داشتند و متأسفانه به دلیل اینکه عده ای ازدواج در سن پایین را یک تقبیح نامیدند و برای آن عنوان کودک همسری انتخاب کردند خانواده دختر زیر بار ازدواج نرفتند و نهایت به فرار دختر و پسر و آن رابطه نامشروع ختم شده است.

کارشناس فرهنگی و خانواده با بیان اینکه دین، سنت و اسلام زمان ازدواج را برای همه مشخص کرده، گفت: زمان ازدواج زمانی است که بلوغ اخلاقی، جنسی و اجتماعی در انسان ها تکمیل شود. اما لازمه این کار این است که اینها هماهنگ رشد کنند.

وی با اشاره به اینکه ازدواج در سن پایین علیرغم اینکه سختی هایی دارد اما می تواند بسیاری از فرصت ها را برای جوانان ایجاد کند، گفت: امروز بسیاری از دانش آموزان مشتاق ازدواج در سن پایین هستند اما این مسئله نیاز به فرهنگ سازی درست و مدیریت صحیح دارد.

جواهری افزود: قبل از اینکه زمینه گناه در بین جوانان و نوجوانان ایجاد شود باید فضا را برای آنها به گونه ای ایجاد کنیم که ازدواج صحیح صورت پذیرد و این نیازمند حمایت خانواده است که آنها را در مسیر درست زندگی قرار دهند.

کارشناس فرهنگی و خانواده ادامه داد: باید به بچه های خود یاری برسانیم که در زمان بارور شدن بلوغ جنسی شان زمینه های رشد اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی را در چارچوب مدرسه، جامعه و خانواده ایجاد کنیم چراکه خانواده به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل آزاد بودن بچه های به گوشی که ناشی از شرایط کرونایی بود شاهد یک فجایعی بزرگ در بین آنها هستیم، گفت: برخی از خانواده های مسئول، امروز نگران بچه ها هستند و متأسفانه برخی از خانواده ها هم مسئله را رها کرده اند و این رها کردن همانند تعبیری است که می گویند صبح صدایش در می آید!

کارشناس فرهنگی و خانواده افزود: فجایعی که برخی از آنها را امروز در جامعه مشاهده می کنیم از جنس همان رفتارهایی هستند که صبح صدایشان در می آید.

وی با تأکید بر اینکه جامعه و دولت باید شرایطی ایجاد کند که دانش آموزان و بچه های ما در یک فضای سالم اسلامی پرورش پیدا کنند، گفت: هرقدر خانواده متدین باشد اما زمانی که گوشی های موبایل در دست بچه ها باشد قطعاً تأثیر خود را خواهد گذاشت چراکه شیطان وجود خود را نشان می‌دهد و وجود شیطان برای ما اثبات شده است و درون تشنه بچه ها به دنبال سیراب شدن است و آن زمان است که همه به اما و اگر ساختن می رسند.

جواهری با بیان اینکه امروز باید به فریاد جامعه برسیم و لازمه این کار عزم همه جانبه است،افزود: از همه عزیزان از جمله روحانیت معظم، دولت بزرگوار و خانواده ها خواهش می کنیم که فضای جامعه از جمله کتاب، مدرسه، معلمان، خانواده را به سمت و سوی درست و صحیح حرکت دهند.

وی با بیان اینکه موضوع رومینا اشرفی به این دلیل اتفاق افتاده که به این فرد در راستای هدایت در زندگی کمک نشده، گفت: بلوغ جنسی زودرس در این دو نفر اتفاق افتاده و این از آگاه نبودن خانواده و ولنگاری فضای مجازی ایجاد شده است.

کارشناس فرهنگی و خانواده ادامه داد: متأسفانه برخی از خانواده ها هم نسبت به این مسائل رفتار عادی دارند و هنگامی که به مدرسه فراخوانده می شوند کاملا بی تفاوت هستند و برخی از خانواده های غیرت دار ما امروز دچار مشکل شده اند که این فرهنگ فضای مجازی را بر نمی تابند و متأسفانه جامعه هم در حال دامن زدن به این مسئله است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کلاس های آموزش خانواده که در مدارس تشکیل می شد راهگشای بسیار از چالش های امروزی بود، گفت: متأسفانه امروز آموزش ها در مدارس تعطیل شده اند و امروز جامعه نیازمند آموزش است.

جواهری با بیان اینکه امروز ایجاد کردن مسیر درست برای نوجوانان و جوانان یک ضرورت مهم است تا کار به اینگونه رفتارها ختم نشود، گفت: ایران اسلامی یک جامعه انقلابی است که متبرک به هزاران هزار شهید و که با خون مقدس این شهدا آبیاری شده است و امروز باید در مسیر مدینه طیبه حرکت کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در ایجاد این مسائل بسیار نقش دارد و امروز آموزش و پرورش باید منش انقلابی داشته باشد تا بتواند در حل این مسائل موثر باشد.

کارشناس فرهنگی و خانواده در پایان خاطر نشان کرد: امروز که افتتاح مجلس یازدهم را داریم نمایندگان مجلس باید با فهم و بصیرت بالا، نسبت به امور تربیتی و خانوادگی اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد برخی از اتفاقات دلخراش در جامعه نباشیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات