دبیر کل صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با «بسیج»:

گردش مالی واحدهای تولیدی مهم‌تر از ایجاد واحد تولیدی است

دبیر کل صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: باید با تغییر تعاریف روابط صنعت و سازمان‌های مالی و حمایت از صنعتگران جهادی، سود تولید را برای سرمایه‌گذار جذاب کنیم.
کد خبر: ۹۲۴۵۲۶۳
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

سید محد رضا مرتضوی دبیر کل صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج در خصوص شرایط تحقق جهش تولید اظهار کرد: شما مشاهده می‌کنید زمانی که، صحبتی در مورد بازار سرمایه می‌شود هزاران میلیارد تومان به سمت این بازار سرازیر می‌شود در نتیجه پول در کشور هست اما به سمت تولید نمی‌رود.

گردش مالی واحدهای تولیدی مهم‌تر از ایجاد واحد تولیدی است

مرتضوی اعمال سیاست‌های غلط در تولید را از دلایل مهم عدم ورود نقدینگی به سمت صنعت دانست و گفت: سود واحدهای تولیدی با سیاست‌های غلط مانند محدودیت در عرضه و تقاضا، نحوی قیمت‌گذاری و غیره از بین رفته است.

وی عنوان کرد: دارایی‌های ثابت در بخش تولید چند برابر سرمایه در گردش است و این یک خسران و زیان بزرگی است که باید در تعریف روابط ما با سازمان‌های مالی مانند بانک‌ها تغییر صورت گیرد.

دبیر کل صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: برای ایجاد یک واحد تولید هر چقدر که پول نیاز باشد توسط بانک‌ها و سازمان‌های مالی داده می‌شود در حالی که برای سرمایه در گردش که نیروی محرکه تولید است پولی داده نمی‌شود؛ به عنوان مثال ما تعداد زیادی کارخانه آرد در کشور داریم که تنها با 35 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و بازهم بانک‌ها برای ایجاد کارخانه آرد پول می‌دهند اما برای افزایش ظرفیت تولید یا همان گردش سرمایه پولی نمی‌دهند و باید این طرز تفکر اشتباه تغییر کند.

مرتضوی حمایت از صنعتگران جهادی و بسیجی را به عنوان راهکار اصلی برای حرکت سرمایه به سمت تولید دانست و گفت: اگر ما در ایجاد سود در واحدهای تولیدی دفاع جانانه کنیم به خودی خود سرمایه به سمت تولید حرکت می‌کند و برای این کار باید از صنعتگران جهادی و بسیجی حمایت کنیم و سعی کنیم طرز فکر این افراد را در به عنوان طرز فکر بالا دستی قرار دهیم.

 

ارسال نظرات