در یادداشت مهدی حاتمی استاد حقوق دانشگاه کردستان مطرح شد:
عضو هیات علمی دانشگاه کردستان در یادداشتی به بحث انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی پرداخته است.
کد خبر: ۹۲۴۵۲۶۴
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، دکتر مهدی حاتمی، استاد حقوق دانشگاه کردستان در یادداشتی آورده است: 

 رییس مجلسی از جنس شهید سلیمانی

این روزها شاهد برگزاری جلسات مجلس یازدهم در بهارستان هستیم و از ماه گذشته کاندیداهای ریاست مجلس شورای اسلامی مورد کنکاش و بررسی رسانه ها و سیاسیون قرار گرفتند.

یکی از کاندیداها که سرباز  ولایت بودن خود را در عمل و نه در کلام اثبات نموده از شانس بیشتری برخوردار است و همه‌ی دلسوزان نظام را به انقلابی بودن مجلس جدید امیدوار نمود.

محمدباقر قالیباف در عملکرد کاری خود در نیروی انتظامی، شهرداری تهران و کاندیداتوری ریاست جمهوری مانند سربازی پا در رکاب خود را وقف نظام کرد.

به عنوان شخصی که به عملکرد ایشان در شهرداری تهران مطلع بودم باید عرض نمایم که تهران در هر شش ماه با تحولی شگرف روبرو می شد.ایشان در کانالیزه کردن و تفکر سیستمیک در نیروی انتظامی انقلابی به پا کردند که هنوز هم همکاران سابق ایشان در نیروی انتظامی از دوران کاری خود در آن زمان،یاد می کنند.

زمانی که ایشان به نفع آیت‌الله رییسی بنا به توافقات فی‌مابین انصراف دادند شاهد پانهادن ایشان بر زحمات قبلی‌شان جهت تصدی ریاست جمهوری بودیم.

این در حالی بود که سایر گزینه‌های اصولگرا چنین اقدامی را انجام ندادند.در سال۹۲ نیز علیرغم شانس بالای ایشان و توافق قبلی بین آقایان قالیباف، ولایتی و حدادعادل دال بر انصراف دو گزینه به نفع گزینه ای که از شانس بالایی برخوردار است،آقای ولایتی انصراف نداد و در همان دور اول آقای روحانی رییس جمهور شد.

این عدم وفای به عهد موجب شد که انتخابات به دور دوم نرود و در همان دور اول نهایی شود. حال نمایندگان منتخب با بررسی دقیق و خوش عهدی‌های‌ دکتر قالیباف به ایشان اعتماد خواهند کرد تا مجلسی انقلابی و یادآور شهید بزرگوار؛شهید سلیمانی روی کار آید. مجلسی که مدیریت جهادی و معیشت مردم را  در راس کار خود تعریف می نماید. در پرتو همکاری قوه ی قضاییه و مجلس جدید شاهد نظارت بیشتر بر عملکرد نمایندگان خواهیم بود.

امیدواریم نمایندگان استان کردستان هم در این فرآیند نقش موفقی ایفاء نمایند و بتوانند استان کردستان را از توسعه نیافتگی به توسعه‌ی نسبی برسانند.

 

یادداشت از مهدی حاتمی-استاد حقوق دانشگاه کردستان

ارسال نظرات