امام جمعه سنندج: 

حفظ حجاب به عنوان یک دستور الهی از ضرورت‌‌های جامعه است

امام جمعه سنندج گفت: انتظار می‌رود بانوان جامعه با مدنظر قراردادن آموزه‌های قرآنی از سلامت معنوی خویش حفاظت کنند و خود را برابر توطئه‌های ضدهویتی دشمنان مصون می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۴۵۳۱۸
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در دیدار با امام جمعه سنندج عنوان کرد: متاسفانه امروز در استان کردستان شاهد تب بالای 38 درجه ای بد حجابی و بی ملاحظی بعضی از مسئولین در این راستا هستیم که دل هر انسان مسلمانی را به درد می آورد چرا که حجاب برای زنان جامعه ی ما مصونیت است نه محدودیت.
 
وی با بیان اینکه نگاه مردم کردستان در بحث حجاب یک نگاه مثبت است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد, اظهار داشت: امروزه دشمنان ما بسیاری از ارزش‌های دینی و انسانی را مورد هجمه قرار داده‌ و ترویج پدیده‌هایی مانند مد و مدگرایی را در دستور کار دارند.

سرکانی گفت: در این مورد لازم است که ماموستاهای اهل سنت استان کردستان در خطبه های نماز جمعه بر حفظ حجاب و تحکیم بنیان خانواده ها تاکید بیشتری داشته باشند.

حفظ حجاب به عنوان یک دستور الهی از ضرورت‌‌های جامعه است

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج و عضو مجلس خبرگان رهبری در این دیدار اظهار کرد: با توجه به اینکه ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم لذا حفظ حجاب به عنوان یک دستور الهی از ضرورت‌‌های جامعه است.

وی در ادامه افزود: حضرت فاطمه دخت نبی اکرم (ص)، حضرت آسیه، حضرت خدیجه کبری و حضرت عایشه از جمله زنان مهم‌صدر اسلامند که جایگاه بلندی در نزد خداوند دارند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به جایگاه بسیار والای زنان نزد خداوند متعال اعلام کرد: خداوند در آیات قرآن خطاب به زنان پیامبر(ص) می‌گوید: زینت خود را همچون زمان جاهلیت برای مردان آشکار نکنید و همین امر یک دستور دینی برای تمام زنان مسلمان است.

ماموستا رستمی عنوان کرد: انتظار می‌رود بانوان جامعه با مدنظر قراردادن آموزه‌های قرآنی از سلامت معنوی خویش حفاظت کنند و خود را برابر توطئه‌های ضدهویتی دشمنان مصون می‌کنند.
 
وی بیان کرد: احترام به شخصیت زن به واسطه رعایت حجاب، حفظ عفت زن و جلوگیری از فساد و ناهنجاری از جمله مهم‌ترین آثار رعایت عفاف و حجاب محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرستان سنندج، نقش آموزش را در راستاي توسعه فرهنگ عفاف و حجاب بسيار موثر برشمرد و بيان داشت: آموزش مهارت هاي اساسي زندگي به خانواده ها و کنترل فرزندان از سوي والدين از جمله راهکارهاي فرهنگي و اجتماعي مبارزه با بدحجابي است.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: سلامت نسل جدید جامعه، پیشگیری از فساد اخلاقی، مبارزه با مظاهر بی‌دینی و حفظ کیان خانواده نیز از مهم‌ترین و برجسته‌ترین آثار و نتایج اجتماعی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات