کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «بسیج» تأکید کرد:

مجلس یازدهم چشم امید همه مستضعفین و دوستداران انقلاب است

استاد و مدرس دانشگاه استان مرکزی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم گفت: حضور فعال و منظم در مجلس، پاکدستی و امانتداری و بررسی دقیق اولویت های کشور و نظارت بر اجرای آنها و همچنین استفاده از حق تحقیق و تفحص و تعامل با مدیران ارشد قوه مجریه از ابعاد پیام مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۹۲۴۵۴۰۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷

ابوالفضل فخرالاسلام استاد و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با با  خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم گفت: مجلس شورای اسلامی در دیدگاه حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی جایگاه بسیار والا و با اهمیتی دارد؛ به گونه ای که حضرت امام(ره) مجلس را در رأس امور می دانستند و مقام معظم رهبری هم در پیام به مجلس یازدهم به آن تأکید داشتند.

وی افزود: به اعتقاد ما اگر مجلس شورای اسلامی مجلسی پاکدست، انقلابی و دارای چشم اندازی که در پیام مقام معظم رهبری مشخص شده است، باشد و به توصیه های معظم له عمل کنند، می تواند به عنوان مجلس انقلابی با عملکرد جهادی در تاریخ انقلاب اسلامی برای همیشه زبانزد باشد.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: کارشناسی، حضور فعال و منظم در مجلس، پاکدستی و امانتداری و بررسی دقیق اولویت‌های کشور ونظارت بر اجرای آنها و همچنین استفاده از حق تحقیق و تفحص و تعامل با مدیران ارشد قوه مجریه از ابعاد پیام مقام معظم رهبری است.

وی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید ریل گذاری حیاتی به سمت مقصدها و آرمان های انقلاب داشته باشد، گفت: با توجه به این نکات، مجلس جایگاه ویژه و با اهمیتی دارد که اگر درست به آن عمل شود، همه امورات کشور در ریل اصلی خود جای می گیرند و به مقصدی که برآنها مشخص شده است، خواهند رسید.

فخرالاسلام با اشاره به اینکه مجلس یازدهم که مقام معظم رهبری به آن تأکیداتی داشتند، با مجالس دیگر بسیار متفاوت است، افزود: این مجلس که اکثریت آن را نیروهای انقلابی تشکیل می دهند، چشم امید همه مستضعفین جامعه و نیروهای وفادار به انقلاب و امام و رهبری است.

وی در این خصوص تصریح کرد: همکاری نمایندگان با یکدیگر، استفاده نماینده های جوان از تجربیات نمایندگان مجرب و باسابقه، مسابقه در عمل پاکیزه و نیکو، موضع گیری های انقلابی و صریح در برابر حوادث داخلی و بین المللی، اهتمام به دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها، تعامل برادرانه با قوای دیگر و اصلاح قوانین اضافی و مزاحم و اجتناب از تکثر قوانین،9 راه حل موفقیت آمیزی هستند که رهبری در پیام خویش توصیه فرموده اند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نمایندگان انقلابی باید با توجه به این پیام مهم، با یک همدلی و هماهنگی و برنامه ریزی هدفمند نجات اقتصاد کشور و بهبود معیشت مردم را در اولویت خود قرار دهند، گفت: اگر این چشم انداز در یک‌سال آینده عملیاتی شود، روی کار آمدن دولت جوان انقلابی و تغییرات اساسی در قوه مجریه و بهبود شرایط کلی کشوردور از تصور نیست.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم نمایندگان تراز انقلاب اسلامی در راستای بیانیه دوم انقلاب در مجلس حرکت کنند و بتوانند در راستای عملیاتی کردن آرمان های انقلاب مؤثر باشند، افزود: به جهت اینکه این مجلس اولین مجلس گام دوم انقلاب است، از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

فخرالاسلام با اشاره به دیگر تأکیدات رهبری در پیام به مجلس یازدهم بیان کرد: آنچه که مقام معظم رهبری نیز در این پیام به آن تأکید داشته اند، رعایت تقوا و اجتناب از حب و بغض های شخصی است که جلوگیری از تضییع حق مدیران و مسئولین ارشد دولتی و خودداری از اغماض بی مورد در این راستا است.
وی ادامه داد: همه این نکات نشان می دهد اگر نمایندگان به درستی به وظایف خود عمل کنند، قطعاً مشکلات در کشور ریشه‌کن خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه برای اصلاح و تقویت اقتصاد نیز رهبری توصیه هایی داشتند، گفت: مواردی همچون اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی از جمله اشتغال، تولید، تورم و اسراف، استفاده از راهنمایی های سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، توجه به تنظیم برنامه هفتم توسعه، توجه به کاهش نقش تعیین کننده نفت خام در منابع مالی دولت، چهار راهکار مهم و درست برای نجات اقتصاد از این بحران های فعلی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری آفت‌هایی را نیز برای نمایندگان برشمردند که در سه مورد یعنی سرگرم شدن نمایندگان به حواشی، انگیزه های ناسالم جناحی و سهل انگاری در کار و دسته بندی های ناسالم قومی، منطقه ای می باشد که باید نمایندگان از آنها دوری نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات