حجت الاسلام عباسی گفت : امام خمینی(ره) مظهر دین خدا بودند و تا پای جان برای ترویج دین خدا اقدام کردند، بنابراین هر حرکتی برای احترام به ایشان بسیار مبارک،‌ عاقلانه , حکیمانه است.
کد خبر: ۹۲۴۵۴۳۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل دینی و مذهبی  در آستانه رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی  امام خمینی (ره) به خبرنگار ما گفت: امام خمینی(ره) یک انقلابی به تمام معنا و نماد مبارزه با استکبار و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و ایادی‌اش بود.

حجت الاسلام مصطفی  عباسی افزود: حضرت امام خمینی (ره) وحدت را همواره عامل دستیابی به قدرت و تفرقه را سیب سستی پایه دیانت و شكست تلقی می كرد.

وی ادامه داد: ایشان همچنین عزم، كرامت انسانی، جایگاه، شكوه و عظمت یك ملت را در وحدت و همدلی و همزبانی آنها دانسته و برای تحقق همگرایی و همدلی امت اسلامی همواره راهكارهای تاثیرگذاری ارائه دادند.

  حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: امام راحل، انقلاب اسلامی را محدود به مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ندانسته و هدف آن را رهایی تمام مظلومان و مستضعفان از چنگال ستمگران و استعمارگران عالم عنوان می کردند.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی تصریح کرد: امام بزرگوار ما باتاسی از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در برابر طاغوت و نظام ستمشاهی ایستاد و باهدایت مردم ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی به پیروزی رسید. از این رو شناخت زوایای شخصیتی و اصول حضرت امام (ره) نیاز امروز جامعه است و باید اندیشه های والای ایشان  بخوبی به جامعه معرفی شود.

عباسی عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) نمونه ای کامل از یک انسان با تفکر مردم سالاری دینی بود، که با باور قلبی به مردم، اسلام ناب عاشورایی را به جهانیان نشان داد. ایشان مظهر دین خدا بودند و تا پای جان برای ترویج دین خدا اقدام کردند، بنابراین هر حرکتی برای احترام به ایشان بسیار مبارک،‌ عاقلانه،‌ حکیمانه است.

وی گفت: همچنین  وحدت بین شیعه و سنی، حوزه و دانشگاه و وحدت بین گروه های مختلف دانشگاهی، تنها محدود نمونه هایی از وحدت طلبی های امام راحل(ره) هستند، بطوری که طبق فرمایشات این رهبر فرزانه در جامعه امروزی باید از اختلافات کاسته و به وحدت اضافه کنیم.

ارسال نظرات