نماینده مردم ایلام در گفت‌وگو با بسیج؛

عضویت در کمسیون‌های مجلس بر اساس مدرک و تخصص است

نماینده مردم ایلام گفت: هنوز ترکیب کمسیون‌ها مشخص نشده و بر اساس آیین‌نامه جدید مجلس باید این کمیسیون‌ها به صورت تخصصی باشد یعنی هر نماینده نمی‌تواند در هر کمسیونی عضو شود.
کد خبر: ۹۲۴۵۴۸۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی بسیج در رابطه با تشکل کمیسیون‌ها در مجلس یازدهم اظهار کرد: آیین نامه جدید داخل مجلس در خصوص کمیسیون‌ها تغییر پیدا کرده است که بر اساس آن نمایندگان را بر اساس تخصص، تجارب و مدارک دانشگاهی در کمیسیون تخصصی قرار می‌گیرند.

بسطامی با توجه به نقش کمیسیون‌ها در رابطه با مسئله قانون‌گذاری و نظارت، گفت: کمیسیون‌ها باید به گونه‌ای چیده شود که اثر گذار باشد و امیداوریم تا چند روز آینده چینش کمیسیون‌ها مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون جدیدی تشکیل نخواهد شد افزود: تفاوت کمیسیون‌های مجلس یازدهم با ادوار دیگر مجلس تخصصی بودن این کمیسیون‌ها است یعنی اینکه هر نماینده نمی‌تواند در هر کمسیون قرار بگیرد.

نماینده مردم ایلام سخنان رهبری را سند بالا دست مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: پیام رهبر انقلاب، مجلس را به سمت جدیدی هدایت کرد  که بر اساس آن باید بسترهای لازم برای رشد اقتصاد اقشار آسیب پذیر جامعه فراهم کنیم.

به گفته بسطامی مجلس یازدهم به دنبال تصویب قوانین راهگشا و منطبق با شرایط روز و در راستای اشتغال، تولید و اقتصاد مردم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار