خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قزوین

شناسایی باند سه نفره سرقت هشت میلیارد ریالی/تحریم پلیس، نشانه بی کفایتی و ناتوانی سردمداران آمریکاست

سردار حاجیان گفت: اقدام بسیار برجسته پلیس در بحث کشف باند کلاهبرداری بیش از هشت میلیارد ریال در پوشش هندوانه فروش است که دستگاه کپی کننده کارت‌های اعتباری را در پوشش پوزهای کارت خوان قرارداده و با استفاده از این دستگاه اسکنر، کارت های اعتباری را هک کرده و موجودی کارت ها برداشت می شد.
کد خبر: ۹۲۴۵۵۶۷
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات پلیس فتا استان قزوین برگزار شد.

سردار حاجیان با اشاره به اقدام دولت آمریکا در تحریم وزیر کشور و فرمانده انتظامی کشور بیان کرد: اتفاق بی خردانه که کشور آمریکا در بحث تحریم وزیر کشور و فرمانده انتظامی کشور انجام داد نشان از ضعف و بی کفایتی و ناتوانی سردمداران آمریکا در برابر قدرت و توانمندی های ایران است.

وی گفت: هرکجا که آمریکا ما را تحریم کرد جزو نقاط قوت ما بوده چرا که پلیس بعنوان حافظ امنیت در کشورهای جهان قابل احترام است. در جمهوری اسلامی ایران وظایف پلیس برمبنای دین بود و پلیس یک نیروی جامعه محور است و از لحاظ ایجاد امنیت پایدار در سطح منطقه قابل احترام بوده و این اقدام کشور آمریکا به این معناست که آمریکا با صلح مخالف است.

سردار حاجیان اظهار کرد: نظریه ها مبنی بر این است که پلیس امنیت ساز بوده و امنیت بستر آرامش جامعه است و این اقدام آمریکا علیه امنیت داخلی کشورها و مخالف با اصول بین الملل است که پلیس یک کشور را بر اساس مستندات بی پایه و اساس تحریم نماید.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: تحریم پلیس بعنوان مظهر عدالت و صلح اجتماعی در سایر کشورها می تواند تبعات بدی برای آمریکا داشته باشد و ماهیت ددمنشانه آمریکا را به جهانیان نمایان کند اما این تحریم نابخردانه، هیچ اثری بر عملکرد خوب پلیس نداشته بلکه پلیس جمهوری اسلامی با قوت بیشتری برای مردم خدمتگزاری خواهد کرد و با ایجاد امنیت بیشتر حافظ جان و مال مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات و عملکرد پلیس استان در ابتدای سال افزود: پلیس در بحث فاصله گذاری اجتماعی با جدیت در کنار مدافعین سلامت حضور یافت و دوماه به طور ۲۴ ساعته در این امر ورود یافت و در بحث ورود و خروج خودروهای غیربومی، تعطیلی اتحادیه اصناف همکاری خوبی با دستگاهها داشته و به طور صد در صد در خدمت ایجاد امنیت در جامعه بودیم.

مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: پلیس ساختار انعطاف پذیری دارد و در موضوع امنیت در کنار مدافعان سلامت خدمت رسانی کردیم و مردم نیز در این امر با پلیس همکاری خوبی داشتند.

سردار حاجیان با اشاره به کشفیات مواد مخدر اضافه کرد: موضوع مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۶۲ درصد افزایش کشفیات داشتیم و در تمام شاخص های ارزیابی بالاترین رتبه را داشتیم و اقدامات ما کاملا منطبق با برنامه‌های قبلی بود و در بحث جمع آوری خرده فروشان نیز بیش از ۳۰ درصد افزایش دستگیری در راستای پاکسازی نقاط آلوده داشتیم.

وی ادامه داد: امسال در فاصله دو ماهه تاکنون حدود یک تن و پنج کیلو مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۲ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با سرقت در دوماه اخیر ۱۵ باند سارقین خودرو شناسایی شده و ۷۳ نفر سارق حرفه ای خودرو و ۲۵ نفر مال خر دستگیر شده که بیش از دویست دستگاه خودرو مسروقه کشف شد.

سردار حاجیان ادامه داد: دوازده باند با ۳۴ نفر سارق شناسایی و دستگیر شدند که ۱۶۰ فقره قطعات داخل خودرو کشف شد و همچنین یک باند سارقین سیم هوایی و کابل برق که ۴ نفر سارق و دو نفر مال خر دستگیر شدند که به بیش از ۶۰ فقره سرقت اعتراف کردند که بیست درصد افزایش دستگیری در این زمینه داشتیم.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه، سارقین سابقه دار را تحت رصد قرار دادیم و برخورد پلیس با سارقین بسیار سخت خواهد بود و طرح های زیادی در بحث پاکسازی محلات در دست اقدام داریم.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: پلیس ما تعدادی از سایت های تولید مواد ضدعفونی و ماسک بدون مجوز را شناسایی و این سایتها بسته و تعدادی نیز به مراجع قضایی معرفی شدند که در زمینه کشف جرایم رایانه ای ۴۰ درصد افزایش کشف جرایم داشتیم که بیشترین فراوانی را با ۱۸۹ مورد کشف داشته و دومین فراوانی در زمینه کلاهبرداری اینترنتی و سومین فراوانی در زمینه نشر اکاذیب و هتک حرمت بوده است.

شناسایی باند سه نفره سرقت هست میلیارد ریالی

این مسوول انتظامی اظهار کرد: در بحث توزیع مواد از طریق فضای مجازی، فروشندگانی که در این فضا فعالیت می کردند، آی پی این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

سردار حاجیان ادامه داد: اقدام بسیار برجسته پلیس در بحث کشف باند کلاهبرداری بیش از هشت میلیارد ریال در پوشش هندوانه فروش است که دستگاه کپی کننده کارت‌های اعتباری را در پوشش پوزهای کارت خوان قرارداده و با استفاده از این دستگاه اسکنر، کارت های اعتباری را هک کرده و موجودی کارت ها برداشت می شد که پس از مراجعه شاکیان با اقدامات حرفه ای پلیس، این افراد شناسایی شدند که حدود ۱۸۹ فقره از اطلاعات این کارتها را کپی کرده بودند. این افراد گروه سه نفره بودند که دونفر از آنها دستگیر و یک نفر در حال تعقیب است.

وی با هشدار به همشهریان جهت مراقبت های پلیسی اضافه کرد: مردم باید توجه کنند که کارت اعتباری همان پول نقد است و باید شخصا از دستگاه پوز استفاده کرده و رمز را وارد کنند.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها