فرمانده پایگاه عاشورا حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) سپاه ناحیه شاهرود از تهیه و توزیع بیش از یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی مردم در راستای مقابله با کرونا و رزمایش مواسات خبر داد و گفت: ۴۳۰ میلیون ریال وام نیز به متقاضیان اهدا شد.
کد خبر: ۹۲۴۵۵۷۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
حجت الله بابامحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که «چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک به نیازمندان.» به ارائه گزارش سه ماه قرارگاه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مسجد امام رضا (ع) شاهرود پرداخت و افزود: این قرارگاه متشکل از پایگاه بسیج عاشورا و ساجده، خیریه، خادمیاران قدس رضوی و خدام مسجد امام رضا (ع) بوده که در بحران کرونا و رزمایش مواسات و همدلی در محله تلاش کردند.
وی افزود: این تلاشگران همانند انصار مدینه در صدر اسلام در اقدامی خداپسندانه به فرموده رهبر عزیزمان حضرت امام خامنه ای ، به کمک برادران و خواهران دینی خود شتافتند و در حد مقدورات سختی معیشت را از دوش همشهریان آسیب دیده برداشتند.
فرمانده پایگاه عاشورا با اشاره به اقدامات خادمان سلامت این مسجد گفت: توجیه مردم محله جهت اقدامات پیشگیری و انجام ادعیه به سفارش مراجع و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارائه مطالب روشنگری در فضای مجازی برای کم کردن التهاب در جامعه و سازماندهی ۳۵ نفر بعنوان خادمین سلامت در محله و ثبت اسامی آن‌ها در سایت وزارت بهداشت، و از برادران خواهران بسیجی پایگاه عاشورا و ساجده، خیریه، خادمیاران قدس رضوی و خدام مسجد امام رضا (ع) از جمله این اقدامات است.
بابامحمدی خاطر نشان کرد: ضد عفونی مسجد چندین بار قبل از قرنطینه با محلول ضد عفونی و ۱۵ نوبت دود کردن اسپند در مسجد و بعد از قرنطینه تا هم اکنون که وضعیت سفید شده است، هفته‌ای ۳ بار ضد عفونی توسط بسیجیان پایگاه عاشورا ادامه دارد.
وی با اشاره به تشکیل ۵ کارگاه تولیدی ماسک و تولید ۱۵۰۰۰ عدد ماسک و تحویل به مراکز توزیع و قرارگاه مقابله با کرونا شهرستان شاهرود افزود: توزیع رایگان ۴۰۰۰ عدد ماسک بین اهالی به ارزش ۸ میلیون تومان و توزیع ۳۵۰ بطری ۲۵۰cc مایع ضد عفونی دست بین اهالی به ارزش ۲ میلیون تومان و توزیع رایگان ۲۵۰۰ لیتر محلول ضد عفونی سطوح بین متقاضیان با همکاری شهرداری و سپاه ناحیه شاهرود از دیگر اقدمات در راستای مقابله با کرونا است.
عضو هیات امنا مسجد امام رضا (ع) تصریح کرد: ضدعفونی محله، منازل و مناطق محروم شاهرود در اوج شیوع بیماری و قرنطینه با ۱ تیم خودرویی و ۳ تیم ۱۵ نفره پیاده توسط بسیجیان پایگاه عاشورا در ۱۷ مرحله، اطلاع رسانی جهت آشنایی بیشتر اهالی در مقابله با شیوع کرونا و درخواست همکاری از طریق ارسال ۷۵ پیامک و ۳۰۰ پست در فضای مجازی و تهیه مقاله، مطالب کاربردی، شعر و... جهت تقویت روحیه مردم در اوقات قرنطینه در ۴ کانال فضای مجازی، ۲۵۰ مطلب و شعرو...، تنظیم و انتشار اشعار در خصوص تقدیر از کادر درمانی و قرنطینه در فضای مجازی و خبرگزاری بسیج از سایر فعالیت‌های جهادگران عرصه سلامت بوده است.
بابامحمدی با بیان تشویق خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان جهت رعایت قرنطینه و اصول پیشگیری اظهار کرد: خواهران بسیجی پایگاه ساجده و خادمیاران قدس رضوی مسجد جهت بسته بندی پک‌های بهداشتی به مراکز بسته بندی در دفعات مکرر، بیش از ۹۰ نفر اعزام و خواهران بسیجی پایگاه ساجده و خادمیاران قدس رضوی مسجد در فنی حرفه‌ای و مراکز تولید ماسک در شهر شاهرود حضور فعال داشتند.
عضو کانون خادمیاران رضوی یا اشاره به اقدامات رزمایش مواسات و همدلی به همت این قرارگاه مردمی گفت: تهیه وتوزیع حدود ۲۸۰ عدد سبد حمایتی بین آسیب دیدگان کرونا (بیماری، بیکاری، محرومین) در محله و شهرستان شاهرود به ارزش ۱۲۸ میلیون تومان، ۳۰۰ بسته غذای گرم سحری رایگان بین آسیب دیدگان محله به ارزش ۴ میلیون تومان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و اهداء وجه نقد به بیماران، متوفیان، مستاجرین، محرومین، بدهکاران و... طی رزمایش مواسات و همدلی، بیش از ۱۸ میلیون تومان از فعالیت‌های این رزمایش است.
بابامحمدی با اشاره به اهداء ۱۵ جفت کفش و ۲۰ دست لباس عید نوروز به آسیب دیدگان و محرومین افزود: حمایت از مشاغل آسیب دیده در محله به تعداد ۱۲۰ خانواده و محرومین شاهرودی به تعدادد ۱۳۰ خانواده در این سه ماهه، ۴۰۰۰ قرص نان بین خانواده‌های آسیب دیده و محرومین توزیع گردید.
وی ادامه داد: ۴۳ میلیون تومان وام به آسیب دیدگان از کرونا پرداخت شد اظهار کرد: ۷۸ گزارش عملکرد نوبه‌ای در ۴ کانال فضای مجازی به مسئولین و انتشار درخبرگزاری بسیج انجام و تهیه جهیزیه برای ۳ خانواده و واگذاری ۳ دستگاه تلویزیون، فرش و لوازم منزل و آشپزخانه به ۴ خانواده نیازمند و توزیع ۵ مرحله بسته غذایی گوشت و تخم مرغ به (ارزش ۹ میلیون تومان) بین خانواده‌های آسیب دیده انجام شد.
فرمانده پایگاه عاشورا اضافه کرد: سرکشی از بیماران، و پیگیری مشکلات آنها، پیگیری اشتغال تعدادی از خانواده‌های آسیب دیده در حد توان و شرکت در جلسات قرارگاه مردمی مکتب حاج قاسم سلیمانی مقابله با کرونا و رزمایش مواسات شهرستان شاهرود (به ریاست امام جمعه شاهرود) و شورای شهر شاهرود؛ جهت هماهنگی وخدمت رسانی بیشتر به همشهریان گرامی شاهرودی انجام پذیرفت.
وی با اشاره به تقدیم ۵ میلیون تومان سهم سادات بین سادات توسط خادمیاران قدس رضوی و پایگاه بسیج عاشورای مسجد امام رضا (ع) شاهرود افزود: کمک مالی به خانواده‌های بیمار اعزامی به تهران و مخارج زایمان به ارزش ۶ میلیون تومان و واگذاری فطریه به پایگاه بسیج عاشورا و خادمیاران قدس رضوی مسجد امام رضا (ع) و تقدیم به نیازمندان و خانواده گرفتار زندانی به مبلغ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از اقدمات در راستای رزمایش مواسات و کمک مومنانه بوده است و این اقدمات به فضل الهی ادامه خواهد داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها