نماینده مردم دشتی و تنگستان در گفت‌وگو با «بسیج»:

نیاز به اصلاح تبصره یک ماده ۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس

نماینده مردم دشتی و تنگستان گفت: قرار است که نمایندگان در رابطه با تبصره یک ماده ۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس به یک جمع بندی برسند و نظر ما بر اصلاح در این رابطه است.
کد خبر: ۹۲۴۵۶۰۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

تبصره یک ماده ۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس نیاز به اصلاح دارد

غلامحسین کرمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، در رابطه با موضوع تشکیل کمیسیون‌های تخصصی و خبرهای رسیده مبنی بر اعتراض برخی از نمایندگان در تشکیل کمسیون‌های تخصصی اظهار کرد: اعتراضی از سوی نمایندگان صورت نگرفته است؛ موضوع در خصوص  تبصره یک ماده ۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد تشکیل کمیسیون‌های تخصصی بود که نمایندگان عنوان کردند باید اصلاحاتی در آن صورت بگیرد.

کرمی با دفاع از کلیات تبصره یک ماده ۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص تشکیل کمیسیون‌های تخصصی گفت: ما به شرایطی که برای عضویت در کمیسیون‌ها گذاشته شد و امتیاز خاصی که به نمایندگان دوره قبلی برای عضویت در کمیسیون‌ها داده شده انتقاداتی داشتیم که این موضوع را در جلسه‌ای با نمایندگان در میان گذاشتیم و قرار است که نمایندگان به یک جمع بندی کلی در مورد  این موضوع برسند.

وی با بیان اینکه بهتر است اصلاحاتی در رابطه با این تبصره‌ها صورت بگیرد افزود: ما اعتراضی در این باره نداریم اما به دنبال بهتر شدن شرایط برای نمایندگان این دوره هستیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در تبصره یک ماده ۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس تعیین کمیسیون‌های تخصصی نمایندگان بر مبنای امتیاز بندی پیش بینی شده و در دستورالعمل این ماده نیز برای سابقه شغلی نمایندگی امتیاز بالایی در نظر گرفته شده است که سبب برخی از انتقادات از سوی نمایندگان مجلس شده است. تبصره در آذرماه سال 95 توسط نمایندگان ادوار به تصویب رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار