خبرهای داغ:
یک فعال اجتماعی در گفتگو با «بسیج» مطرح شد:

فرهنگ مطالبه گری در زمینه خودرهبری باید در مادران جامعه نهادینه شود

مبحث خودرهبری برای مادران جامعه امری ضروری است و باید زنان جامعه فرهنگ مطالبه گری در زمینه خودرهبری را در خود تقویت کنند تا نسل‌هایی تربیت شوند که روزی آینده سازان این کشور شوند.
کد خبر: ۹۲۴۵۶۹۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،مبحث خودرهبری به اعتقاد من برای مادران جامعه امری ضروری است و باید زنان جامعه فرهنگ مطالبه گری در زمینه خودرهبری را در خود تقویت کنند تا نسل‌هایی تربیت شوند که روزی آینده سازان کشور باشند.
زهرا بختیاری صفا به مبحث مهم خودرهبری و نقش آن در جامعه اشاره کرد و گفت: خود رهبری به معنای حمایت و هدایت خود در زندگی است که افراد را به نوعی مسئولیت پذیر بار می‌آورد که این خود می‌تواند فرهنگی اصیل و ایده آلی برای جامعه مترتب شود.
وی به رابطه مستقیم خودرهبری و مادران اشاره کرد و افزود به لحاظ اینکه تربیت مادر نسبت به فرزند پایه و اساس آموزش و پرورش است طبیعی است که خودرهبری برای این قشر از جامعه یعنی جامعه مادران اثر مضاعف به همراه خواهد داشت.

بختیاری صفا تصریح کرد: وقتی یک خانم برای کنترل و حمایت و هدایت شخص خودش، آموزه‌های خود رهبری را به کار می‌بندد و زندگی فردی خودش را با خودرهبری ساماندهی می‌کند وقتی این خانم در جایگاه مادر بودن قرار می‌گیرد می‌تواند با دانشی که از مبحث خودرهبری کسب کرده است در تربیت فرزندان در فضای جامعه تاثیر بسزایی بگذارد.
وی آموزش خودرهبری را امری ضروری برای قشر زنان جامعه دانست و با بیان این مطلب افزود: ما بر این باوریم که آموزش و پرورش از دوران جنینی آغاز می‌شود و به همین منظور لزوم آموزش مبحث خودرهبری به اعتقاد من برای مادران جامعه امری ضروری است و باید زنان جامعه فرهنگ مطالبه گری در زمینه خودرهبری را در خود تقویت کنند تا نسل‌هایی تربیت شوند که روزی آینده سازان این کشور شوند.
این محقق اجتماعی خاطرنشان کرد: وقتی مادر شناختی از فرهنگ خودرهبری ندارد بنابراین با رفتارهایی مواجه می‌شود که نمی‌تواند کنترل یا اعمال نظر داشته باشد و این در حالی است که اگر دانش خودرهبری آموخته باشد می‌تواند با تضادها و ناهنجاری‌ها ارتباط منطقی بگیرد و با رفتار معقول در پی حل تعارض باشد.
این محقق علمی تاکید کرد: خیلی باید به این نکته توجه شود که به طور مثال مادران افسرده تا حدود بسیار زیادی فرزندان افسرده دارند و مادران خشمگین فرزند پرخاشگر و یا برعکس مادران مهربان، فرزندان عاشق پیشه دارند چرا که از دوران جنین تا تربیت فرزند، نقش مادر نقش حیاتی و کلیدی است که کسب دانش خودرهبری بسیار می‌تواند در این مهم جای بگیرد.
وی در پایان در توصیه ای به زنان جامعه گفت: به عنوان بانویی که در زمینه خودرهبری سال‌ها کسب دانش و تجربه کرده ام توصیه من این است که همانطور که در قبل تاکید کردم حتما باید فرهنگ ضرورت خودرهبری در بانوان نهادینه شود تا شاهد یک جامعه آرمانی و ایده آل باشیم.

طنین یاس - حامد کوماهی

ارسال نظرات