خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه امام خمینی(ره) در سال 42 آن را شروع کرد، برای امروز تعبیه شده است و امروز می بینیم که مکتب های زور، باطل، پوشالی و دروغین به پوچی گراییده شده و مردم می خواهند برای خود فکری کنند.
کد خبر: ۹۲۴۶۰۴۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد اظهار کرد: یاد و خاطره وجود مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای قیام سرنوشت ساز 15 خرداد را گرامی میداریم و خداوند روح آن عزیزان را شاد کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: چه در امور مادی، فیزیکی و جسمانی و چه در امور معنوی، خداوند متعال بر اساس حکمت همه آنچه را که لازم است پیش می آورد که در دنیا از این نمونه ها پر است.

وی ادامه داد: در کنار ده ها و صدها قضیه در دوران پیغمبران و اولیاء الهی، امروز جریاناتی را مشاهده می کنیم که شروع آن در 42 سال بوده است و آن زمانی بوده که کره زمین به دو نیم کره شرقی و غربی تقسیم شده بود و آن ها بر همه جهان سلطه داشتند.

آیت الله عبادی خاطر نشان کرد: مستکبری جهان آنچنان به شیوه کار خودشان مغرور بودند که در سال های 1355 کارشناسان آمریکایی پس از بررسی و تحلیل خود در ایران گفتند "دین در ایران به مانند نفس های آخر یک پیری است که دورانش به آخر رسیده و بعد از این دیگر از دین خبری نخواهد بود."

وی تصریح کرد: در آن دوران‌ها و بحران هایی که همه امور در دست مستکبرین بود، امام خمینی(ره) در سال 42 جرقه آغاز انقلاب اسلامی را زدند و این در حالی بود که خود خواص چنین مسئله ای را باور نداشتند.

امام جمعه بیرجند، با بیان اینکه آنچه امام خمینی(ره) در سال 42 آن را شروع کرد، برای امروز تعبیه شده است، افزود: یعنی خداوند متعال بشر را سرگردان نگذاشته است و اکنون شاهدیم که مکتب های زور، باطل، پوشالی و دروغین به پوچی گراییده شده  و مردم می خواهند برای خود فکری کنند.

آیت الله عبادی افزود: مردم عدالت می خواهند که این عدالت در اسلام حقیقی است و اسلام حقیقی نیز در خانه اهل بیت(ع) هم در صحنه عملی و هم در صحنه نظری به صورت مستدل وجود دارد و امروز در صحنه بین المللی، بحث های کلامی تفکر شیعیان اهل بیت(ع)، کاملا این مسئله را روشن می کند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال انقلاب ایران را در سال 42  آغاز کرد، افزود: اگر این آغاز در سال 42 صورت نمی گرفت و همچنین پیروزی انقلاب در سال 57 رقم نمی خورد، و قدرت های جهنمی به سال های بعد که سال های فرهنگ سازی، فضای مجازی و حقیقی و اینترنت بود می رسیدند، یقین بدانید از اسلامیت و انسانیت چیزی باقی نمی ماند.

 نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ابراز داشت: آنچه امروز در جهت انسانیت و اسلامیت در دنیا باقی مانده است به خاطر انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: پیش از انقلاب اسلامی، عرب های مرتجع مدعی بودند که مردم ایران یهودی هستند و دلیل نیز داشتند و دلیلشان نیز این بود که تابع تمام برنامه های یهود هستند که درست بود زیرا در آن روز نخست وزیر صهیونیست‌ها وقتی با شاه صحبت می کرد، شاه می لرزید و هر چه می گفت را به اجرا درمی‌آورد.

آیت الله عبادی گفت: بعد از آن همه رنج و سختی، در سال 57 امام خمینی(ره) به ایران بازگشتند و بر خلاف همه تحلیل ها و فرضیه های سیاسی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و زلزله ای در خاورمیانه به وجود آمد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه نفاق ما بدتر از کفر آمریکا است، افزود: کفر آمریکا به مانند کفر ابوجهل می ماند اما اگر ما به دنبال آمریکا، انگلیس و فرانسه باشیم و با چهره نفاق دم از مسلمانی بزنیم، چنین نفاقی بسیار خطرناکتر از کفر اروپایی ها و آمریکایی ها است.

وی ادامه داد: مستکبرین جهان با آن همه ادعا، علانیه در چشم مردم دنیا از حقوق بشر و تمدن حرف می زنند اما با ماشین و اسب از روی مردم رد می شوند و بر روی بچه ای کوچک سم می ریزند و این همان زمانی است که مردم از همه جا ناامید هستند و امام علی (ع) نیز در روایت " لتعطفنّ الدنيا علينا بعد شماسها عطف الضّروس علي ولدها" از این زمان ها خبر داده اند.

 برخی به صورت نفاق گونه به اسم اسلام و انقلاب، کارهای خلاف انقلاب و اسلام انجام می دهند

 نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: امروز زمینه های بسیار خوبی در دنیا شکل گرفته است که باید از آن بهره برداری کنیم اما به شرط اینکه چهره مقدس اسلام را خراب نکنیم.

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: آمریکایی ها و اروپایی ها به همراه مرتجعین منطقه برای اینکه چهره اسلام را خراب کنند و افکار عمومی را از اسلام منحرف سازند، داعش را به وجود آوردند.

آیت الله عبادی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی که انقلاب ما اسلام ما است نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم، چرا باید بی عدالتی باشد در حالی که بر خلاف قانون است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: قانون ما عدل است، اما چرا حقوق های نجومی، اختلاس، سازشکاری و اطاعت از بیگانگان وجود دارد؟

 امام جمعه بیرجند تأکید کرد: نفاق آن دسته از افرادی که به اسم اسلام و انقلاب کارهای خلاف انقلاب و اسلام را انجام می دهند و نسل بشر را گمراه می کنند، بسیار بدتر از آنهایی است که اسلام را با چهره داعش گریم می کنند.

 وی افزود: در سال 55 آیت الله خزعلی در حوزه علمیه قم درس تفسیر مشهوری داشتند که در آن جلسه ایشان وقتی نسبت به ظهور حضرت مهدی(عج) صحبت می کنند می گویند "علائم ظهور هست اما شرایطی باید باشد که هنوز واقع نشده و آن شرایطی است که در زمان ظهور در کره زمین سلسله اعصابی پدید می آید که هر کس در هر کجای کره زمین باشد به صورت لحظه ای اگر به کف دستش نگاه کند، از اخبار اطلاع پیدا می کند و آن را می بیند، " و امروز همان روزی است که ایشان فرموده اند.

 آیت الله عبادی با اشاره به اینکه امروز جهان وارد بر یک صحنه جدید می شود و مردم نیز به دنبال عدالت هستند، گفت: قانون اساسی ما یک سند بین المللی است و عملکرد دیگران هیچ ربطی به اسلام دین و انقلاب ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ویروس کرونا برگزاری مراسمات را کمرنگ کرد اما در زاویه معنوی آن را پررنگ کرد.

 امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه کرونا اگرچه مضراتی داشت اما دارای منافعی نیز بود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری 17 سال اعلام می کردند که سبک زندگی را تغییر دهید اما خریدهای بیجا و اسراف های بسیار و مسافرت های بیجا صورت می گرفت که با آمدن ویروس کرونا جلوی ولخرجی و مسافرت های بیجا گرفته شد.

 وی بیان داشت: با آمدن ویروس کرونا به ما تفهیم شد که دیگر زمان گرفتن مراسم نیست، لذا هنگامی که مقام معظم رهبری صحبت می کنند، باید فرمایشات ایشان را گوش دهیم و از فردای آن روز عمل و رفتارمان را درست کنیم.

 آیت الله عبادی با بیان اینکه بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) و 15 خرداد تنها به برگزاری مراسم نیست، گفت: بزرگداشت روز رحلت امام این است که به دنیا اسلام ناب را ارائه دهیم و بزرگداشت شهدای 15 خرداد نیز آن است که بگوییم این شهدا برای چه و چرا مظلومانه شهید شده اند.

 حواسمان باشد که بیراهه نرویم تا استحقاق عذاب اکبر پیدا نکنیم

 وی افزود: برگزاری آن مراسمی زیبا است که عمل، اخلاق، رفتار، کار، اداره و بازارمان اسلامی باشد، اما برگزاری مراسمی که در آن تنها حرف بزنیم و فردای آن روز بر خلاف گفته هایمان عمل کنیم، بی فایده است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: برگزاری مراسمات ویژه رحلت امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد در مساجد، برنامه بسیار خوبی است اما باید طبق پروتکل های بهداشتی صورت گیرد.

 امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی در امور فرهنگی درخشیده ایم، خاطر نشان کرد: از همه مسئولین بهداشت و درمان، کادر پزشکی و پرستاران که در راه مبارزه با ویروس کرونا خدمت می کنند، تشکر می کنم، زیرا در سایه این وظیفه بوده است که در سطح کشورهای جهان درخشیده ایم.

 آیت الله عبادی تصریح کرد: در مراسمات از نوع حرف های آنچنانی که صرفا یک مسئله کلیشه ای باشد حرف نزنید، بلکه به گونه ای حرف بزنید که فردی که در پای منبر شما است، وقتی بخواهد وارد بر جامعه شود، درست عمل کند.

 وی در پایان با اشاره به اینکه حواسمان باشد که بیراهه نرویم تا استحقاق عذاب اکبر پیدا نکنیم، گفت: آن افرادی که باید پیام صادق را به نسل های بعدی برسانند، شما هستید.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها