اعتراض جمعی از پرستاران مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد/ 287 پرستار استان در خطر بیکاری !!

جمعی از پرستاران استان نسبت به عدم پرداخت حقوق، مزایای خود مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتراض کردند.
کد خبر: ۹۲۴۶۱۰۸
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد ، این پرستاران  امروز سه شنبه (13  خرداد 99 ) در حالی که برگه نوشته هایی در دست داشتند مقابل استانداری  کهگیلویه و بویراحمد دست به اعتراض زدند و خواستار پیگیری مشکلات خود از سوی وزرات بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شدند.

یکی از این پرستاران به خبرنگار خبرگزاری بسیج می گوید:در آزمون پرستاری شرکتی دی ماه 98 شرکت کردیم  و با شیوع ویروس کرونا و نیاز شدید به پرستار از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با ما تماس گرفتند و اعلام کردند که ذخیره آزمون هستید .

وی بیان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به پرستارانی که به عنوان ذخیره آزمون در بیمارستان های استان شروع به کار کردند قول دادند که استخدام خواهند شد اما این امر تاکنون محقق نشده است.

این پرستار کهگیلویه و بویراحمدی ابراز داشت: مسئولان دانشگاه  علوم پزشکی استان قراردادی یک طرفه ( 89 روزه)  با ما انعقاد کردند و کار خود را در اوج شیوع کرونا در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد آغاز کردیم اما در حال حاضر  و پس از گذشت حدود سه ماه نه تنها حقوق و مزایا ما را پراخت  نکرده اند بلکه با اتمام قرارداد همه ما از کار بیکار شده ایم.

یکی دیگر از این پرستاران نیز گفت: در اوج شیوع ویروس کرونا و در این ایام بحرانی در شرایطی که  از فرزند و خانواده  دور بودیم در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد  با پوشیدن لباس های  پلاستیکی که پوشیدن انها طاقت فرساست مشغول به خدمت شدیم اما اکنون مسئولان به ما بی توجهی می کنند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا وزارت بهداشت و به تبع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در فراخوانی اعلام کرد که نیروهای ذخیره آزمون سال 98 به کارگیری شوند که این دانشگاه قراردادی یکطرفه با ما منعقد کرد که 192 ساعت  در ماه، ساعتی 20 هزار تومان با بیمه  ، حق اضافه کاری  و پرکیس کار کنیم و ماهیانه 15 میلیون ریال دریافتی  داشته باشیم.

 این پرستار معترض با اشره به اینکه از 18 اسفند 98 مشغول به کار شدیم  بیان کرد: حدود سه ماه گذشته از سال می گذرد و  تاکنون یک ریال به  پرستاران پرداخت نشده است و تمام شیفت های بیمارستان های استان نیز با کمبود نیرو مواجه هستند.

وی بیان کرد: 287 پرستار در کهگیلویه و بویراحمد با این مشکل مواجه هستند که  54 نفر در بیمارستان شهید جلیل ، 8 نفر در بیمارستان امام سجاد  و 5 نفر در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج هستند.

این پرستار هم استانی  با بیان اینکه  الان  وضعیت کرونا  در استان  سفید اعلام شده افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  از ماه گذشته تنها جوابی که به ما دادند این بود که برای شما دعوت نامه نفرستاده بودیم خودتان آمدین و قرارداد را خواندین و امضا کردین حالا هم طبق قراداد نمی توانید بمانید و هفته های آینده با شما  تسویه حساب می کنیم و از همه شما  رسید میگیریم و بسلامت.

این پرستاران اعلام کردند: در استان ها همجوار تقاضای استخدام و بکارگیری در بیمارستان ها را داشتیم که به دلیل خدمت  در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد و قول های مساعد مسئولان  مبنی بر استخدام و بکارگیری اکنون تمام فرصت های کاری خود را از دست داه ایم .

این پرستاران از  استاندار کهگیلویه و بویراحمد،  نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج   تقاضا کردند  به مشکلات و مسائل جامعه پرستاری  استان رسید گی کنند. 

هیچ یک از مسئولان استان کهگلیویه و بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای پاسخگویی در جمع پرستاران معترض حاضر نشد.

خبرنگار خبرگزاری بسیج نیز در تماس های تلفنی متعدد با دکتر پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی  یاسوج ،  جلال پوران فر معاون  توسعه و منابع انسانی دانشگاه  و حمیدرضا صفایی روابط عمومی این دانشگاه  پیگیر موضوع شد اما هیچکدام پاسخگو نبودند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار