یادداشت؛

خصوصی‌سازی که به دولتی سازی تبدیل شده است

برگرداندن هپکو به بخش دولتی هیچ‌گونه مزیت اقتصادی نه برای شرکت دارد و نه دولت و تنها بر اساس یک جو روانی و احساسی در حال انجام شدن است.
کد خبر: ۹۲۴۶۱۴۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری "بسیج" در حالی که هپکو به عنوان شرکت سهامی عام در فرا بورس فعالیت می‌نمود، سهام مدیریتی آن توسط سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شد و بعد از کش و قوس‌های زیاد در رابطه با نحوی واگذاری این شرکت به بخش خصوصی هم اکنون برای بار دیگر قرار است به دولت واگذار شود در این صورت تکلیف سهامداران خورد که سهام این شرکت را خریداری کردند چه می‌شود؟  آیا این کارنامه ناکارآمدی سازمان خصوصی سازی را نشان نمی‌دهد؟

عملکرد و دیدگاه مدیران دولتی و خصوصی با یکدیگر متفاوت است و طبیعی است که برخی از مدیران علاقه‌مند هستند که زیر نظر دولت فعالیت کنند.

زمین‌ها و اموال برخی از کارخانجات دولتی که در طی سال‌های اخیر به بخش خصوصی واگذار شده، توسط مدیران بخش خصوصی فروخته شده است در نتیجه برگرداندن کارخانه‌ای که اموال و دستگاه‌های آن فروخته شده به دولت تنها یک ضرر است.

به نظر می‌رسد تنها با یک جو احساسی در حال برگرداندن کارخانجات بخش خصوصی به دولتی هستند وگرنه هیچ گونه پشت‌بند اقتصادی در این رابطه دیده نمی‌شود.
 
علی فارسی کارشناس صنعت
 
 
ارسال نظرات