بیانیه بسیج اساتید استان اصفهان به مناسبت ارتحال امام (ره) و ۱۵ خرداد؛
بسیج اساتید استان اصفهان در بیانیه‌ای با گرامیداشت سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد 42،خاطرنشان کرد: امروز، پایبندی به اهداف و شعارهای اصلی انقلاب کاملاً مشهود است.
کد خبر: ۹۲۴۶۲۵۹
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۶

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، بسیج اساتید استان اصفهان در بیانیه‌ای با گرامیداشت سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، خاطرنشان کرد: امروز پس از ۳۱ سال از رحلت جانسوز امام خمینی(ره)  پایبندی به اهداف و شعارهای اصلی انقلاب کاملا مشهود است و تحقق بسیاری از اهداف ترسیم شده توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی را بوضوح می توان دید.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

قیام ۱۵ خرداد ۴۲ را شاید یتوان نقطه عطف و در اصل مبدأ تاریخ انقلاب اسلامی دانست. شخصیتهای زیادی نظیر مراجع معظم تقلید در جریان شکل گیری این قیام نقش داشته اند که در رأس همه آن ها امام خمینی(ره) جلوتر از همه نقش ایجاد انسجام در نهضت اسلامی را بعهده داشتند. شخصیت بی بدیل امام را بدون شک می توان بعنوان تاثیر گذار ترین شخصیت دوران معاصر دانست چرا که اثر انقلاب امام خمینی(ره)  همچنان در جهان معاصر تاثیر گذار است.

در طی ۱۵ سال  انقلاب از ۱۵ خرداد ۴۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷ و بویژه در دوران تبعید امام خمینی(ره)  شاگردان برجسته امام در سراسر کشور به شرح بیانات امام و پیگیری راه ایشان می پرداختند که این امر خود عامل بسیار مهمی در جهت ترویج تفکر انقلابی امام ایفاء می کرد. پیروزی انقلاب اسلامی نیز بنا بر تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای بر مبنای دو شاخصه مهم به وقوع پیوست که عبارتند از رهبری امام خمینی(ره)  و حضور مردم.

دوران ۱۰ ساله رهبری امام خمینی(ره)  از سال ۵۷ تا سال ۶۸ نیز رهبری امت چنان با اقتدار عمل نمود که تمامی تلاشهای دشمنان اعم از ایجاد آشوبهای داخلی در غرب کشور، حرکتهای گروههای نظیر منافقین و جنگ تحمیلی نتوانست حرکت سریع و رو به رشد انقلاب اسلامی را دچار خدشه نماید.

رحلت جانسوز امام خمینی(ره) در خرداد ماه ۶۸ ضربه بسیار سنگینی برای امت اسلام و جمهوری اسلامی بود که نگرانیهای زیادی را برای ملت ایجاد می نمود اما انتخاب سریع و بجای مجلس خبرگان تمام نا امیدیهای مردم را به امید بدل نمود. بویژه سخنرانیها و مواضع حضرت آیت الله خامنه ای روزبروز این انتخاب معجزه گون را بیشتر مشهود می نمود و امروز جمله مشهور ایشان که در ابتدای رهبری فرمودند راه امام خمینی را بطور دقیق ادامه خواهم داد کاملا قابل ارزیابی و مشاهده است.

امروز پس از ۳۱ سال از رحلت جانسوز امام خمینی(ره)  پایبندی به اهداف و شعارهای اصلی انقلاب که همه مبتنی بر نظرات فقیهی فیلسوف و عارفی سیاستمدار بود کاملا مشهود است و تحقق بسیاری از اهداف ترسیم شده توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی را بوضوح می توان دید. اقتدار نظام اسلامی در سطح منطقه و جهان، حضور موثر در عرصه های بین المللی، حضور در حیاط خلوت آمریکا، برتری نظامی، موفقیتهای مهم علمی و بسیاری دیگر از دستآوردهای با شکوه و افتخار آمیز جمهوری اسلامی که همه را می توان با مهمترین شعار انقلاب اسلامی که همانا استقلال بوده و هست ارزیابی نمود همه و همه در نتیجه رهبری پیامبر گونه امامین انقلاب و حضور مردم و در سایه توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) بوده و خواهد بود.

بسیج اساتید استان اصفهان در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، و گرامیداشت سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باردیگر در سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که امسال به دلیل شیوع کرونا و حفظ سلامت مردم در بارگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی برگزار نمی شود، با حضرت امام (ره) و جانشین بر حق ایشان مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای "مد ظله العالی" تجدید بیعت نموده و با یادآوری این نکته مهم که وحدت، اخوت و همدلی نیروهای مسلح و هوشمندی و هوشیاری در قبال تلاش موذیانه دشمنان در ایجاد اختلاف بین ارتش و سپاه از توصیه های راهبردی امامین انقلاب اسلامی و متضمن امنیت پایدار ملی و آرامش ملت ایران  است، تاکید کرد: مساله معیشت و فرهنگ دو مقوله بسیار مهم در نظام جمهوری اسلامی است که مقام معظم رهبری نیز در پیام خود بمناسبت افتتاح مجلس نهم به آن اشاره فرمودند و لذا لازمست کلیه مردم و مسئولین در جهت حل معضلات فرهنگی و معیشتی بطور جهادی عمل نمایند تا انشالله جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه بعنوان الگوی موفق به جهانیان عرضه و به فضل الهی زمینه ظهور ولایت عظما (عج) فراهم گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات