خبرهای داغ:
حجت الاسلام معبودی گفت: ۱۵ خرداد، ریشه و مادر انقلاب بود که برای آن به ویژه در روز ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ هزینه زیادی دادیم و از همین ذو، امام راحل این روزها عزای عمومی در تاریخ ایران اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۴۶۳۲۴
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) و تاثیر افکار ایشان بر جهان بیان کرد: یکی از شخصیت های برجسته و بی نظیر در تاریخ معاصر جهان، حضرت امام خمینی(ره) بوده که با توجه به ویژگی های اخلاقی که داشتند موفق شدند تحولات بزرگی را در سطح بین الملل، منطقه و کشور ایجاد نمایند.

 

وی گفت: اولین ویژگی که می توان در جهت این تحولات ذکر کرد این بود که امام یک انسان الهی بود و هرگز غیرخدا را در نظر نمی گرفت و مسلمأ انسانی که کار خدایی انجام دهد، خداوند نیز به کار او برکت و گستردگی می بخشد.

 

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: ویژگی دو حضرت امام کیاست و زیرکی دینی ایشان بود. وی سیاستمداری دینی بود که به زمان و مکان و مقتضیات آن اشراف داشت و با این ویژگی و نیز عالم و دانشمند بودن، موجب تحولات بزرگی در جامعه بشری شد. 

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، سومین  ویژگی اخلاقی امام راحل را مردم باوری خواند و عنوان کرد: برخلاف سایر رهبران دنیا که باغ سبز نشان ملت هایشان داده و عامل به عمل نیستند، امام خمینی بعنوان یک عامل به عمل و نیز با باور کردن مردم و لازم دانستن حضور آنها در امور، بسیاری از مشکلات را حل کرد.

 

وی افزود: این سه ویژگی تحولاتی را در جامعه ایجاد کرد به گونه ای که تمام آزادگان عالم در هر دین و آئینی به این امر اذعان دارند که امام دین را احیا کرد و به عرصه جامعه برگرداند. 

 

این مسوول اضافه کرد: همه اندیشمندان به این امر معارف هستند که امام، موجب بیداری مردم در داخل کشور، منطقه و سطح بین الملل شد و این بیداری به صورت موجی قوی هر روز بیشتر از قبل در تمام جهان گسترش می یابد که به برکت اقدامات و افکار امام راحل است چرا که ایشان بعنوان انسانی آزاده، تربیت یافته مکتب اسلام و امیرمومنان بود.

 

حجت الاسلام معبودی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قیام پانزده خرداد و نقش امام خمینی(ره) در این قیام تاریخ ساز تصریح کرد: ریشه و شروع انقلاب همان ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۴۲ بود. ۱۵ خرداد بستر و جرقه ای بود که امام روشن کرد و بعد از آن سلسله وار حوادثی رخ داد که نتیجه آن پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم طاغوت و بیرون راندن مستکبرین از جمله آمریکا از کشور شد. 

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاهان صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: ۱۵ خرداد، ریشه و مادر انقلاب بود که برای آن به ویژه در روز ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ هزینه زیادی دادیم و از همین ذو، امام راحل این روزها عزای عمومی در تاریخ ایران اعلام کرد.

 

/ت۳۰/ب۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها