خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین

افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب شرب در استان/در مصرف آب صرفه جویی کنید

بیرنوندی گفت: طی ده روز گذشته مصارف رشد ۲۰ درصدی داشته و این شرکت را با مشکل توزیع فشار آب در شبکه و کمبود آب در مخازن مواجه کرده است.
کد خبر: ۹۲۴۶۳۳۱
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

مهندس داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در گفتگو با خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: با افزایش دما و شستشوی ناشی از شیوع کرونا طی ده روز گذشته مصارف رشد ۲۰ درصدی داشته و این شرکت را با مشکل توزیع فشار آب در شبکه و کمبود آب در مخازن مواجه کرده است.

 

وی گفت: لذا با وجود تلاش انجام شده وحفر و تجهیز ۲۷ حلقه چاه در سطح شهرها و روستاهای استان، نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم.

 

بیرنوندی اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات انجام شده در سطح ۲۶ شهر استان سبب شده که غیر از شهر قزوین در مابقی شهرها تا حدود زیادی مشکل نداشته باشیم.

 

وی افزود: سرانه مصرف طبق استاندارد ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که در حال حاضر در شهر قزوین  به ۲۱۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

 

این مسوول عنوان کرد: در این راستا برای جبران کمبود آب شهر قزوین، چهار حلقه چاه طی چند ماه گذشته حفر و تجهیز شده و با حفر دو چاه دیگر طی دوهفته اتی این شرکت تلاش می کند تا منابع تولید را ۱۲۰ لیتر در ثانیه افزایش دهد.

 

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین تصریح کرد: از سوی دیگر طرح میان مدت آبرسانی از شرق قزوین با وجود محدودیت منابع  در حال انجام است که امیداوریم  تا سال آینده بتوانیم فاز اول آن را بصورت اضطراری وارد مدار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: تجربه توام مصرف ناشی از شیوع کرونا و افزایش دما بعلاوه کمبود منابع، نیازمند تغییر رفتار مردم در مصرف اب است که در همین خصوص از مردم خواهشمندیم که با رعایت مصرف به ما کمک کنند تا بتوانیم با مقدار آب موجود، شرایط فعلی را مدیریت کنیم.

 

۱۰۱۰/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار