سعد زعفری هشجین
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت:
براساس گفتمان امام راحل(ره) شاهد سرعت تحولات مختلف و عظمت ایران اسلامی در جهان هستیم.
کد خبر: ۹۲۴۶۳۷۵
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

امام راحل(ره) تحولی بزرگ در ایران و جهان ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی پیش از ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام راحل(ره) که در مصلای اردبیل برگزار شد با اشاره به شخصیت بی‌نظیر و والای امام خمینی(ره) اظهار کرد: انقلاب اسلامی معادلات حاکم بر جهان را تغییر داد و این حرکت امام راحل(ره) نوری در جهان ظلمت ایجاد کرد.

وی افزود: هیچ شخصیتی به‌غیر از حضرت امام خمینی(ره) نمی‌توانست این حرکت تاریخی و بزرگ را به سرانجام برساند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: حضرت امام راحل(ره) مجتهدی جامع الشرایط و فردی عادل، نترس و شجاع بودند و اخلاص ایشان زبانزد بود.

وی اخلاص را عامل هیبت فرد دانست و گفت: هیبت انکار ناپذیر حضرت امام خمینی(ره) تحولی بزرگ در جهان رقم زد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به زندگی ساده حضرت امام راحل(ره) تاکید کرد و اظهار داشت: رهبری که زندگی‌اش اینگونه باشد می‌تواند بر جهان تاثیر گذارد و مسؤولان نیز باید زندگی خود را با زندگی و سیره حضرت امام(ره) هماهنگ کنند.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) بر رسیدگی به مردم، مستضعفان و محرومان تاکید داشتند.

عاملی تصریح کرد: حضرت امام راحل(ره) فرمودند که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و ایشان بر «نه شرقی و نه غربی» تاکید داشتند؛ تا آن زمان هیچ کشور و شخصیتی در جهان جرأت بیان این مساله را نداشت.

وی به مردم سالاری دینی و تاکید امام راحل(ره) به قید اسلامیت بر دموکراسی اشاره کرد و اذعان داشت: این حرکت حضرت امام(ره) تاثیری شگرف بر لیبرالیسم جدید گذاشت به‌طوری که لیبرالیسم از اصول خود یک به یک استعفا داد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به تاثیر گفتمان امام راحل(ره) در ایران و جهان، تاکید کرد: گفتمان حضرت امام خمینی(ره) به ملت ایران اسلامی غرور و عظمت بخشید و امروز بر اساس همین گفتمان شاهد سرعت تحولات مختلف و عظمت ایران اسلامی در جهان هستیم.

ارسال نظرات